Previše vremena provedenog na društvenim mrežama povezuje se sa većom vjerojatnošću da će djevojke stvoriti negativnu sliku o sebi, posebno o svome tijelu, kaže nova studija. Istraživanje je obuhvatilo 881 studentica, a postavljana su im pitanja o upotrebi Facebooka u posljednjih mjesec dana: koliko ga često posjećuju, koliko vremena provode na mreži i koje su im omiljene aktivnosti.
Pitali su ih, primjerice, da kada gledaju nečiju tuđu fotografiju posvećuju li više pažnje tome kako je osoba obučena ili kakvo ima tijelo?
Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr
Djevojke su također pitali o njihovim prehrambenim navikama i doživljaju svog tijela, koja im je trenutna težina, idealna težina, te kakvog su statusa. Prosječna težina žena u istraživanju bila je 67,5 kilograma, a većina ih je htjela imati 10 kilograma manje od toga. Pokazalo se da na Facebooku provedu najviše 80 minuta svaki dan, a najpopularnije aktivnosti su čitanje komentara i gledanje fotografija, navodi se u studiji.
One koje provode više vremena na Facebooku povezane su sa znatno većom vjerojatnošću da će se loše osjećati u svom tijelu, a stručnjaci kažu da je to zato što se više uspoređuje s drugima.
To osobito vrijedi za djevojke koje smatraju da trebaju izgubiti na težini, kažu znanstvenici. Međutim žene koje su bile zadovoljne svojom težinom ne osjećaju se loše nakon prijave na društvenu mrežu.
- Žene imaju tendenciju da predstave „idealnu sebe“ na Facebooku , a ne nužno stvarnu, „istinsku sebe“. Mnoge osobe koriste Photoshop ili aplikaciju kao SkinneePix prije objavljivanja. - rekao je autor studije Petya Eckler, profesor novinarstva na Sveučilištu Strathclyde u Glasgowu.
Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr
Žene koje se uspoređuju s ovim idealiziranim slikama mogu se početi osjećati loše i inferiorno, kaže Ekler i napominje da je zabrinut da bi to kod mladih ranjivih žena moglo negativno utjecati na razvoj poremećaja prehrane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....