DVAPUT BOLJI?

‘Trojanac‘ umjesto Ozempica: Znanstvenici upravo rade na novom lijeku za mršavljenje koji blokira razmišljanje o hrani

Vincent Scherer/Alamy/Alamy/Profimedia/Vincent Scherer/alamy/alamy/profimedia
Taj lijek radi na malo drugačiji način nego ostali jer u mozak prenosi molekule koje mijenjaju načina na koji razmišljamo o hrani

U novoj studiji objavljenoj ovaj tjedan u časopisu Nature, znanstvenici kažu kako je novi lijek protiv debljine kod testiranja na miševima pokazao još bolje rezultate nego postojeći GLP-1 lijekovi poput Ozempica, Wegovyja i Zepbounda, piše Eureka Alert.

Taj lijek radi na malo drugačiji način nego spomenute injekcije jer u mozak prenosi molekule koje mijenjaju načina na koji razmišljamo o hrani. Taj ‘Trojanski konj‘ među lijekovima za mršavljenje mogao bi jednoga dana biti dostupan i za ljudsku upotrebu.

‘O lijekovima za mršavljenje koji su danas dostupni razmišljam kao o tek prvoj generaciji takvih lijekova‘, rekao je voditelj istraživanja Christoffer Clemmensen, profesor u Centru Novo Nordisk zaklade za istraživanja metabolizma na Sveučilištu u Kopenhagenu.

U spomenutoj studiji ‘Trojanski konj‘ prenosi molekule u mozak te ondje mijenja njegovu plastičnost, što na kraju dovodi do gubitka težine. Molekula radi tako što blokira receptor proteina nazvan NMDA receptor.

‘Učinak GLP-1 u kombinaciji s ovim molekulama je vrlo snažan‘, objasnio je Clemmensen. ‘U nekim slučajevima, miševi gube dvaput više težine nego miševi tretirani samo GLP-1.‘

Istraživači misle da će zahvaljujući ovom lijeku u budućnosti pacijenti potencijalno moći dobiti isti učinak kao dok GLP-1 lijeka, ali s nižom dozom. Također misle da bi novi lijek mogao djelovati kod pacijenata koji nisu dobro reagirali na lijekove poput Ozempica, koji je zapravo antidijabetik semaglutid; ili Monjaro, pod kojim se imenom prodaje tirzepatid.

Prema izvješću Sveučilištu Columbia, Ozempic i slični lijekovi dovode do prosječnog gubitka težine od 15 do 20 posto. Međutim, mnogi pacijenti gube i puno više. Otprilike trećina onih koji uzimaju lijekove izgubi 10 posto svoje tjelesne težine. Svi lijekovi na bazi semaglutida i tirzepatida koji su danas na tržištu također zahtijevaju doživotnu upotrebu kako bi se na taj način postignut gubitak težine i održao. Osim toga, ti lijekovi imaju i neke neželjene nuspojave.

Znanstvenici kažu da njihov lijek uzrokuje slične nuspojave kao i postojeći lijekovi, međutim, s obzirom da će pacijenti moći uzimati niže doze kako bi postigli iste rezultate, neke od tih nuspojava mogle bi biti znatno blaže.

Sljedeći korak je testiranje lijeka na ljudima. Lijek će morati proći tri različite faze kliničkih ispitivanja na ljudima. Ako prođe kroz ta ispitivanja, lijek bi se mogao naći na tržištu za otprilike osam.

01. kolovoz 2024 22:38