Dr. Annie Wertz and Dr. Karen Wynn, psihologinje s američkog Sveučilišta Yale University, napisale su studiju kako se djeca ponašaju u blizini biljaka. Promatrale su djecu koja se igraju s različitim predmetima i uvidjele da djeca nisu uzimala prirodne stvari poput biljaka u onoj mjeri koliko su uzimala plastične i metalne stvari.
U studiju je bilo uključeno 47 djece u dobi od osam do 18 mjeseci starosti, a psihologinje su ih dovele ispred dvije prave biljke, dvije umjetne biljke i dva druga predmeta. Eksperiment je pokazao da su djeca negodovala kada su trebala dodirnuti biljke. Psihologinje smatraju da je ovo ponašanje programirano kod djece od rođenja kako bi izbjegla povređivanje ili trovanje od strane biljaka ili cvijeća.
„Ova strategija može zaštititi djecu od opasnih biljaka i tako smanjiti vjerojatnost konzumiranja biljnih toksina (od strane bilo konzumiranja dijelova biljke ili unošenja toksina razmazanih na rukama iz oštećenih dijelova biljke), navodi se u studiji.
Istraživanje također u jednoj mjeri može protumačiti i frustraciju mnogih roditelja koji uzaludno pokušavaju natjerati svoju djecu da jedu voće i povrće. Psihologinje smatraju da upravo usađeni obrambeni mehanizmi mogu biti razlog zašto djeca ne vole jesti zeleno povrće.
„Ne tvrdimo da se djeca promptno boje biljaka već smatramo da kada dijete identificira neki predmet kao biljku, ono primjenjuje obrambenu taktiku i ne želi je dodirnuti što ga štiti od mogućih povreda koje im biljka može nanijeti, kažu dr. Wertz i dr. Wynn te dodaju i da se ti obrambeni mehanizmi mogu promijeniti ukoliko se djeci objasni da su pojedine biljke sigurne i bezopasne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....