Svoj obol "osviještenoj" modi koja se zasniva na konceptu održivosti, etičnosti i reduciranja tekstilnog otpada novom kolekcijom dala je i mlada domaća dizajnerica Mirjam Krajina, svjesna nepovoljnog i ponekad nepovratnog utjecaja mode na okoliš.
Ovu 27-godišnju zagrebačku dizajnericu pamtimo kao pobjednicu Dreft Next Generation natjecanja 2019. i dobitnicu stipendije za najbolje mlade dizajnere. Već godinu kasnije Krajina je predstavila modne kolekcije pod brendom Kralj&Krajina na Dreft Fashion Week-u Zagreb i Fashion Week-u Zagreb te 2015. na FASHION.HR- u.
Iza nje je kolekcija za hladne dane inspirirana dandy stilom, zatim kolekcija pod nazivom “Incroyables No.1789” inspirirana je pokretom i stilom odijevanja nastalim nakon Francuske revolucije, pa minimalistička kolekcija odjevnih predmeta u kojoj se izmjenjuju casual i statement komadi u neutralnim nijansama, ali i sportska linija odjeće.
Specijalizirana za kostimografiju, Krajina je radila na mnogim kazališnim i filmskim projektima. Primjerice, 2016. je započela kao garderobijerka na seriji “Crno-bijeli svijet”, a bila je i asistentica kostimografa na kratkometražnom filmu “Siguran let”. Radila je kao kostimografkinja na filmu „Izlet“, a surađuje s kostimografkinjom Marijom Šarić-Ban na predstavi “Vanja i Sonja i Maša i Picko” u kazalištu Komedija te s kostimografkinjom Teom Bašić u kazalištu Mala scena gdje je radila kao asistentica na predstavi “Crna Petra”.
Sudjelovala je u nastanku opere “Agrippina” zagrebačkog HNK, koja je bila zajednički projekt studenata Tekstilno-tehnološkog fakulteta, Muzičke akademije, Akademije dramskih umjetnosti i Akademije likovnih umjetnosti, a za svoj je rad dobila i Rektorovu nagradu.
Sada, pak, vođena načelima održivosti i "minimal waste" filozofijom, talentirana je kostimografkinja i modna dizajnerica kreirala je chic kolekciju torbica izrađenu isključivo od plastičnog otpada.
Kako bi produžila trajnost inače potrošnih i lako zamjenjivih plastičnih vrećica čiji otpad ima devastirajući utjecaj na eko sustav, Krajina je, procesom topljenja, reciklirala plastični materijal i dala mu novu uporabnu vrijednost.
Tako je nastala kolekcija torbica naziva RAW BAG, čiji naziv implicira sirovost i jednostavnost. Izrađena je po načelima "minimal waste" filozofije, bez uporabe šavova i tekstila, a sve kako bi se izbjeglo stvaranje dodatnog otpada u proizvodnji.
RAW BAG torbe dolaze u nekoliko različitih boja i veličina, od onih malenih, stvorenih za večernje izlaske do onih većih shopper torbi čija je namjena zamijeniti potrošne vrećice i torbama za kupovinu podariti estetsku vrijednost koju inače nemaju.
Ručke na torbama izrađene su od pleksiglasa za čiju je izradu zaslužna tvrtka Laserplexx, čak su i privjesci na torbama sačinjeni od ostataka materijala koji bi inače završio kao otpad, a dizajnerici je u tehničkoj izvedbi RAW BAG torbi priskočio renomirani MIart atelier.
Kada je riječ o estetici, Krajina je nadahnuće pronašla u PVC ludilu koje je vladalo sedamdesetih godina prošlog stoljeća, ne ispuštajući iz vida niti živopisnost, autentičnost i neponovljivi šarm ove osebujne modne ere.
No, osim chic torbica koji će začiniti svaki styling i učiniti ga posebnim, nova kolekcija Mirjam Krajine sastoji se i od upcycle vintage odjeće koja upotpunjuje stilski dojam kampanje.
Second hand odjeća dizajnerskom je intervencijom dobila novu estetsku i uporabnu vrijednost - stare vintage košulje dobile su novi život kao haljine, old school trenirke zasjale su kao cool kombinezoni, a sweatshirtovi su zablistali upotpunjeni razigranim retro printevima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....