Britanski prijestolonasljednik, princ Charles, ikona je stila. Muški magazini poput Esquirea i GQ-a budućeg su kralja mnogo puta proglašavali najbolje odjevenim muškarcem na svijetu, hvaleći njegov besprijekoran izboru uzoraka, boja i profinjenu klasiku krojeva odijela i kaputa, obaveznu maramicu u džepu sakoa i najkvalitetnije materijale. Logično je, dakle, da je 71-godišnji princ od Walesa odlučio na svoj način zagaziti u dizajnerske vode.
Svijetu je upravo predstavljena kolekcija Modern Artisan - 18 luksuznih odjevnih predmeta, deset ženskih i osam muških od najkvalitetnijih prirodnih materijala, a sve napravljeno po načelima održivosti koji princ zagovara u svim područjima života. Kada je odjeća u pitanju, kako je rekao britanskom Vogueu njega užasava "brza moda", gdje se odjeća naveliko kupuje i baca. Rekao je da on više voli popravljati i prepravljati nego bacati stvari iz ormara, a da je tako dokaz su i fotografije iz proteklih desetak godina na kojima se princa može uvijek može vidjeti u dva ista kaputa.
Kaputi, jakne, sakoi, košulje i hlače iz kolekcije nastali su kao dio projekta Modern Artisan koji je financirala organizacija The Prince's Foundation u suradnji s talijanskim Yoox Net-A-Porterom, preko čijih će se online stranica odjeća s prinčevskim potpisom moći i kupiti. Ideja ove dugoročne suradnje je da se ojačaju tradicionalne vještine u proizvodnji odjeće i u Velikoj Britaniji i u Italiji.
Prinčevsko novo ruho ima paprene cijene - od 3334 kn za dolčevitu od kašmira do 10.923 kn za kaput od merino vune - što nije neobično uzme li se u obzir da se radi o vrhunskoj kvaliteti i zanatskom radu. I, prinčevskom pečatu.
Cijela je kolekcija dizajnirana u Italiji, osmislili su je studenti dizajna uglednog Politecnico di Milano. Šivanja i pletenja su se pak uhvatili u Škotskoj, u Ayrshireu. Šest mladih i vještih majstora, koji su kroz programe prinčeve fondacije svladali tradicionalni krojački zanat kao i vještine izrade pletiva, te proizveli su male serije pojedinih predmeta.
Kolekcija je nastajala tijekom 18 mjeseci, uz prinčeve česte posjete Škotskoj, a vjerojatno i pokoji savjet o bojama i detaljima. Sva zarada od odjevnih predmeta "napravljenih da traju cijeli život i duže" bit će uložena u programe obrazovanja mladih ljudi u području tekstila kroz Prince's Foundation.
Uz zanatsku proizvodnju i održivost, prirodne materijale i općenito starinski ili klasični štih, prinčevska kolekcija ipak ima i dodira s 21. stoljećem - svaki je predmet ima svoj digitalni "osobni karton" u kojem kupac može vidjeti cijelu priču o njegovom nastanku, materijalima, ljudima koji su ga dizajnirali i šivali, kao i preporuke o održavanju da im potraju što duže. Osim toga, mladim dizajnerima pomoglo je i to što su na raspolaganju imali petogodišnje podatke o 4,3 milijuna kupaca s Net-A-Portera koji su im dali ideju što ljudi žele i vole, pa im je bilo lakše stvoriti "bezvremensku kolekciju koja će pristajati u ormar luksuznog kupca".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....