ŽARE BATINOVIĆ

ISPOVIJEST OLIVEROVOG PRIJATELJA Uskoro dovršava montažu njegova zadnjeg spota: 'Počeo sam s kadrovima dima i cigarete, a onda saznao da ima rak...'

Redatelj Žare Batinović i Oliver Dragojević snimali su spot i 2005.
 Duje Klarić / CROPIX
 

Otkad je Oliver Dragojević umro, ostala je praznina koju nitko neće moći ispuniti, jer ni za kim Split nije tako iskreno, kao dijete zaplakao i emotivno ga ispratio, piše Slobodna Dalmacija.

Većina ljudi, pogotovo onih koji su s Oliverovim glasom rasli i živjeli, još uvijek nije svjesna da tog velikana više nema, a nije svjestan niti Žare Batinović, poznati splitski režiser glazbenih spotova koji se teško oprašta od glazbenika, čije su ga pjesme inspirirale da napravi neke od najljepših spotova.

Danas Žare, ispred ekrana kompjutora, traži način kako završiti nešto što je počeo dok je Oliver još bio živ - spot za pjesmu “Kad sam nasamo s njom”.

"Najviše radim na samokontroli, na tome da me htijenje i prevelika želja ne pojedu. Želim doći u fazu da spot odradim hladne glave, a ne s ovim emocijama koje još uvijek prevladavaju" - polako govori Žare s podužom pauzom između riječi.

Nekoliko mjeseci nakon objave albuma “Familija”, u prosincu 2016. godine, krenula je realizacija spota koji još uvijek nije okončan.

To je video na kojem je u cijeloj karijeri najduže radio, ali je nedavno najavio njegovu skorašnju objavu.

"Htio sam taj spot napraviti po starinski i plan je bio Olivera snimiti na štekatu od Tri volta. Tad su mu gaže bile skoro svaki dan i nikako ga nisam moga uvatit u Splitu, tako da me jedan dan samo nazvao i rekao: Stari, sutra imaš sat i po vrimena za snimit spot!" - uz osmjeh se prisjeća Žare i nastavlja priču.

"I, ko za vraga, sutradan bila kiša. Vidiš mene budale… Da sam zna, čeka bi ga dva miseca, a onako sam ga zbog kiše, jer nisam imao izbora, snimio u podrumu Spaladium arene, ispred green screen platna. A nisam tija, tija sam ga snimit po starinski" - žali i danas Žare što je nestrpljivo taj dan odlučio snimiti materijal za posljednji spot koji će napraviti za Olivera.

Nažalost, tad to nije znao.

"Kako nisam planirao raditi sa zelenim platnom, nisam uopće zna šta da radim s tom snimkom. Pala mi je na pamet ideja da ga napravim kao njegovu autobiografiju.

Početak spota sam započeo s kadrovima cigareta i dimom, i nije prošlo malo, saznam da ima rak pluća. Smrza sam se. Nakon toga je sve stalo. Jednostavno je nakon toga nastala blokada - emotivan je Batinović.

Planirao je završiti montažu do najavljenog koncerta u Spaladium areni, kako bi spot tada doživio i svoju promociju, ali se zbog bolesti Oliverov nastup otkazao, a time je i njegova motivacija ponovo "utihnula". No, kaže, konačno je stiglo vrijeme da video ugleda svjetlo dana.

"Ako ga tim spotom opet ne vratim i ako ga ljudi ponovo ne osjete kao da je živ, nisam ništa napravija" - veli Batinović, koji je specijalno čitateljima “Slobodne” poklonio djelić onoga što bio uskoro trebalo postati posljedni spot kojieg je Oliver snimio.

Ponijela je Žaru priča, prisjetio se brojnih dogodovština s jednostavnim i uvijek drugačijim Oliverom, ali i prvog spota koji je radio s dalmatinskim glazbenim velikanom.

"Bili smo u zajedničkom velikom društvu, sićam se, bilo je to u ACI-ja, i pijanog me na blef uvati, a ja mu obećam da ću mu napravit barem jedan spot. Eto, tako je krenilo sa pismom “Tko sam ja da ti sudim” - smije se Batinović.

"Sićam se ka danas tog snimanja. Crkvica Sv. Jere na Marjanu bila je studio za Gibonnija. Da sad i Olivera ne odvedem tamo, pomakli smo se malo dalje do crkvice Sv. Nikole. Za ne falit, tamo se nalaze iste skale kao što su bile na omotu albuma “Dvi, tri riči” - prisjeća se splitski režiser.

Zagreb, 310718.
Na zagrebackim fontanama odrzan je oprostaj od Olivera Dragojevica. Svirale su se njegove pjesme a na fontanama je projicirana prigodna svjetlost.
Na fotografiji: projekcija.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX
Oproštaj od Olivera Dragojevića na zagrebačkim fontanama (arhiva)

"Boris Poljak Poljo ga je snimija tri puta dok piva refren, i još po četiri - pet strofa, i to je bilo to, trajalo je svega 15-ak minuta. Nakon toga sam kazao Polji da spremi opremu jer smo gotovi.

Oliver je nastavio sidit na tim skalama, pogledao i ozbiljan rekao: “Ne seri.” Pa se onda ustao, došao do mene i šapnuo: “Aj priznaj da je negdi skrivena kamera pa ću izgledat ko debil.”

Tek kad je vidija da mi nastavljamo spremati opremu u auto, skužija je da smo stvarno sve snimili. Eto, zato je on mene volija. Nisam ga nikad snima priko ure vrimena, a drugi bi ga rastezali s po tri dana" - priča Batinović, koji priznaje da je vrlo brzo i on zavolio Olivera.

"Imao sam osjećaj da sam mu napravio svega tri spota, a kad sam ih nedavno zbrajao, bilo ih je barem 15, a sigurno se nisam svih ni sjetio. Mislio sam da mi je Gibonni rekorder, ali niko neće nadmašit Olivera" - kaže.

Split, 071210.
U restoranu
CROPIX
Oliver Dragojević, Žare Batinović i Zlatan Stipišić Gibonni 2010.

"Znaš li kako je moguće da nisam svjestan koliko sam puta radio s njim?" - odjednom postavi pitanje Batinović i ubrzo sam odgovori.

"Zato što te Oliver ne umori kao ostali, on te napuni energijom. Da više ništa u životu ne napravim, ponosan sam na ono što sam napravio s njim. Bija bi budala da nisam" - iskreno će.

Ovaj poznati splitski režiser i redatelj, koji je snimio antologijske spotove poput onoga za TBF-ovu pjesmu “Genije”, Gibonnijev “Divlji cvit”, “Teške boje” od Bare i Majki ili pak Thompsonovih “Čavoglava”, po tko zna koji put ponavlja da se nitko na estradi ne može mjeriti s Oliverom.

"Meni niko nije virova da sam u Milanu s njim snimija dokumentarac za jedan dan, a pogotovo mi nisu virovali da je on svoj najbolji album “Trag u beskraju” snimio u isti taj jedan dan i vratio se s njim doma.

Da se "nevjerne Tome" u to uvjere, neka primijete da je cili fim u istoj majici, pa ne bi je misec dana nosija?! Čak smo u taj jedan dan stigli otić do grada da ženi kupi bundu. Vesni sam bija do neba zahvalan na tome, jer ne bi vidija Milano da nije bilo te bunde!" - uz smijeh govori naš sugovornik.

Koliko je Oliver bio jednostavan i spontan govori i dio tog kratkog filma o snimanju albuma “Trag u beskraju”, u kojem pokušavaju smisliti ime za album koji je, kako mu i naziv kaže, zbilja ostavio veliki trag na glazbenoj sceni cijele regije.

Kako je 'Trag u beskraju dobio ime'

"U hotelskoj sobi, nakon cilog dana snimanja, uvatija sam moment kad su smišljali ime albuma i moj snimatelj Poljo kaže: “Trag u beskraju”. Eto, ja sam taj trenutak ekranizirao i sve ostalo je bila povijest!" - prisjeća se Batinović.

"Bio sam u Madridu kad je umro i nisam imao snage posjetit grob. Otić ću kad napravim spot. Kupit ću onaj njegov crveni marlboro 100 s, jedan zabost njemu, a drugi zapalit. I donit ću bocu viskija.

Popričat ću s njim, popit, malo prolit i pokazat mu spot na tabletu" - govori uz osmijeh i zaključuje da nakon svega što je Oliver njemu pružio, dužan to vratiti njegovoj pubici objavom njihove posljednje zajedničke suradnje, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 12:01