PREPLAVILI JADRAN

Mladi, bogati i razuzdani: Danas se ludiraju po Dalmaciji, a sutra će vladati svijetom

Arhivska fotografija

 Damjan Tadic/Cropix/Cropix
Broj studenata najprestižnijih američkih poslovnih škola poput Harvarda ili Stanforda koji partijaju kod nas lani je srušio rekord

Yacht party u Hrvatskoj ili kako ga još nazivaju Yacht Week postao je gotovo pa obavezan događaj za upoznavanje i povezivanje studenata američkih prestižnih poslovnih škola poput Harvarda. Kako piše ugledni The Wall Street Journal u svojoj reportaži, partijanje na Jadranu postalo je novi obred prijema, inicijacije za M.B.A. kandidate. Navode kako u njemu sudjeluje na stotine studenata elitnog Harvarda te kako se zahvaljujući tome rađaju poslovne suradnje, budući menadžeri dolaze na ideje o novim biznisima, a dogodi se i koji po tim kriterijima silno kompatibilni brak.

"Kreiran, brendiran i organiziran od strane švedske tvrtke, događaj uključuje flote bijelih brodova, uglavnom jedrilica koje se spuštaju različitim dijelovima Mediterana tijekom ljeta na sedam dana. Partijaneri spremni platiti tisuće dolara da se vesele u azurnom moru, istražuju dalmatinska mjesta i plešu uz DJ setove nakon zalaska sunca. Također se ukrcavaju na susjedne brodove kako bi se povezali s drugim M.B.A. kandidatima.", objašnjavaju u The Wall Street Journalu.

Studenti koriste Tjedan jahti kako bi se upoznali i prije početka poslovne škole.

"Netko iz Yacht Weeka jednog će dana biti jako važan dio mog života", kaže partijaner koji se predstavio kao g. Wright promišljajući unaprijed kako će tako upoznati bitnu osobu, ali u onom poslovnom smislu.

Već dugo cijene izgradnju odnosa izvan kampusa kao ključni dio diplome koja ih u određenim školama može koštati čak 200 tisuća američkih dolara. Te se prilike za umrežavanje mogu dogoditi na skijaškim izletima, na svečanim večerima ili neformalnim ljetnim grupnim okupljanjima. Tjedan jahti pojavio se tijekom prošlog desetljeća kao novi način unovčavanja ove potrage.

Događaj je započeo 2006. godine kada su dva švedska skipera odlučila isplanirati vlastitu morsku zabavu s prijateljima u Hrvatskoj. S Facebookom i prijateljima koji pozivaju prijatelje, događaj se brzo proširio u pothvat za zarađivanje novca, pojašnjavaju u WSJ-u. Broj jahti kojima su zapovijedali popeo se s 95 u 2007. na 431 u 2010., a ove godine bilo je ih tek nešto manje od 1000. Tvrtka, koja se sada zove Day 8, proširila se izvan Hrvatske na nove lokacije uključujući Grčku, Britanske Djevičanske Otoke i Tahiti. Mjesto na brodu sada može stajati između 800 i 2500 dolara, ovisno o veličini jahte, starosti i ima li klimu. Zračne karte, hrana, piće i napojnice nisu uključene. Tvrtka je rekla da su njezini Yacht Week eventi ove godine donijeli prihod od gotovo 13 milijuna dolara.

Budućim poduzetnicima od kojih će dobar dio njih određivati jednog dana poslovnu sudbinu svijeta ne smeta što spavaju u malim kabinama. Bitno da se partija non-stop i da se tako zbližavaju s ljudima sličnog interesa koje inače ne bi imali prilike upoznati. Društvene mreže gore od njihovih objava, što je odlična reklama i za samu Hrvatsku.

"Partijaneri uključuju putnike u rasponu od 21 do otprilike 40 godina starosti,, a M.B.A. publika glavna je baza klijenata tvrtke Day 8. Prvi studenti poslovne škole bili su iz Harvarda" rekao je direktor marketinga i prodaje Day 8 Nik Valentine, a slijedili su ih drugi kandidati na školama kao što su Duke‘s Fuqua School of Business, Northwestern‘s Kellogg School of Management, Dartmouth‘s Tuck School of Business i Sveučilište u Pennsylvaniji.

Broj jahti posvećenih M.B.A.-u povećao se s 12 u 2019. na 95 u 2021., prema procjenama Day 8, a takav skok tumači se željom za putovanjima i partijanjem nakon perioda lockdowna.

Ove godine su bila 42 broda M.B.A.-a koja su prevozila otprilike 500 ljudi, prema podacima tvrtke navodi WSJ. Samo studenti Harvarda rezervirali su 28 jahti koje su sudjelovale u svečanostima, osam više nego u 2021. Studenti sa Stanford‘s Graduate School of Business and Tuck također su se uključili.

Škole inače ne dopuštaju niti organiziraju ova putovanja, tvrde glasnogovornici Graduate School of Business, Kellogga, Fuqua, Tucka, Whartona i Harvarda. Glasnogovornik HBS-a dodao je da bi "potraga za diplomom i izgradnja M.BA. zajednice trebala započeti u učionici."

Kao mjesta partijanja u tekstu se izdvajaju Vis i Hvar, ali i neka osobna iskustva koja se mogu opisati i kako ostvariti "američki san".

Shankaru Mundluru, nedavnom diplomcu Whartona, Yacht Week pomogao je osmisliti poslovnu ideju nakon njegove prve godine u poslovnoj školi. Dan nakon velike zabave, ispričao je, mnoge su kolege studenti bili mamurni. Dr. Mundluru, koji je medicinsku diplomu stekao prije poslovne škole, objasnio je svojim suputnicima prednost infuzije. Tijekom ostatka tog putovanja 2021. smišljao je ideje za uslugu svojevrsnog recepcionara koji bi mogao pružiti tu vrstu revitalizacije nakon teške noći, uključujući kozmetičke tretmane.

"Nikada nisam mislio da ću to stvarno učiniti, ali su me moji suputnici na neki način pogurali.", ispričao je Mundluru. Sada je to posao. Skin Kare Magic, dežurna služba za IV tretmane, planira započeti s radom ove zime. Njegovi M.B.A. prijatelji iz Yacht Weeka upisali su se na online listu čekanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 23:24