PROJEKT VINKOVČANKE

‘Pametne deke izumila sam jer su ove obične izluđivale moje kćeri. Sada su hit...‘

Ivana Papić
 
 Vlado Kos/Cropix
Riječ je o dekici koja se može koristiti u košari od kolica, autosjedalici i kolicima, a dijete ju tijekom vožnje ne može zbaciti sa sebe

Prva je na svijet došla Iva, a dvije godine poslije nje i Ana. Obje su, reći će nam njihova majka Ivana Papić, bile i ostale “jako žive”, i kao bebe, i sada kao djevojčice, uvijek pune energije koju je bilo praktički nemoguće sputati.

I upravo se iz te energije njezinih mezimica kod naše sugovornice rodila poduzetnička ideja koju je ova 32-godišnja Vinkovčanka u međuvremenu i patentirala, a sada već razvija ozbiljnu serijsku proizvodnju opreme za bebe i djecu predškolske dobi u svom obrtu kojemu je dala ime Mamino.

- Naziv brenda se nekako sam po sebi nametnuo jer sam svojim curicama od rođenja uvijek govorila nešto tipa: ‘Mamino zlato, mamino živo, mamino srce...’ - priča gospođa Papić, čiji je brend nastao iz danas patentirane “3u1” dekice koju je izumila kako bi doskočila svojoj starijoj kćeri i njenim razigranim nogicama koje su pri svakoj vožnji ulicom vrlo brzo iz kolica izbacivale dekicu kojom ju je majka pokrivala.

image
Ivana Papić
Vlado Kos/Cropix

Deke lete iz kolica

- To je bilo za ne povjerovati. Ne bismo odmaknuli ni 10 metara od kuće, a dekica bi, na moj užas, već izletjela iz kolica. Mene je to ‘izluđivalo’ jer sam, ne stidim se priznati, od onih mama koje misle da dijete nikada nije dovoljno toplo odjeveno pa sam uvijek strahovala da će joj biti hladno, a to je pogotovo bilo izraženo s Ivom, prvim djetetom. Uglavnom, nikako se nisam mogla pomiriti s time da ona svaki put izbacuje dekicu iz kolica pa sam cijelo vrijeme razmišljala kako bi bilo dobro imati dekicu koju neće moći tako lako skinuti sa sebe - kaže mlada majka kojoj je jednoga dana sinulo. Skicirala je ideju na papiru, pronašla krojačicu u krugu šire obitelji koja je po njenom kroju obavila šivanje i tako je nastala unikatna “3u1” dekica.

image
3 u 1 multifunkcionalna djecja dekica.
Vlado Kos/Cropix

- Riječ je o dekici koja se može koristiti u košari od kolica, autosjedalici i kolicima, ali najvažnije je da ju dijete tijekom vožnje ne može zbaciti sa sebe jer se na njoj nalaze remenčići kojima se deka zaveže za kolica i time je fiksirana, a opet je dovoljno velika da dijete u njoj ima prostora za pomicanje nogu - objasnila nam je ukratko gospođa Ivana svoj izum koji je i patentirala pri Zavodu za intelektualno vlasništvo. Naime, nakon što su brojne njezine prijateljice i sugrađanke, također mlade majke, vidjele kako to funkcionira, počele su joj govoriti da je to super proizvod koji bi se sigurno dobro prodavao i da bi ga trebala plasirati na tržište.

Spas za obitelji

- Njihove riječi podsjetile su me na ono što sam učila na poslijediplomskom studiju Poduzetništvo na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, posebno kod profesorice Slavice Singer. Ona nam je, naime, stalno govorila da najbolje ideje i proizvodi nastaju iz neke potrebe. Uporno nam je to ponavljala i naglašavala, pri tome nas potičući da vidimo postoji li u našem okruženju neka potreba koja nije zadovoljena na tržištu. Naravno da ja tada nisam prepoznala što bi to bilo, ali kad sam osmislila ovu dekicu, shvatila sam koliko je profesorica Singer bila u pravu. I tako je krenuo razvoj poduzetničke ideje - kazala je naša sugovornica, koja je u to vrijeme radila u obiteljskoj tvrtki svojih roditelja, koji praktički cijeli radni vijek imaju servis i trgovinu kućanskih uređaja. Nakon “3u1” dekice Ivana je odlučila popuniti asortiman svoje nove kućne radinosti pa je počela izrađivati deke od pamučnog vafla za nešto stariju djecu, budući da sintetiku, kaže, ne može podnijeti. Rođenjem Ane shvatila je i koliki problem može biti klasična zatvorena vreća za spavanje, jer ju mlađa kći nikako nije prihvaćala, pa se dala u izradu vreće za spavanje s nogavicama. Malena ju je odmah prihvatila, što je bio spas za cijelu obitelj jer je napokon počela spavati bez čestih buđenja.

image
Mamino brand

Zapošljava ljude

- Moram reći i da su mi brojne mame koje su kupile takvu vreću poslale povratnu informaciju da su primijetile da su im djeca puno rjeđe prehlađena ili virozna otkako ih koriste, a što se ranije češće događalo jer bi se po noći otkrivali - kazala je gospođa Papić, koja se prije tri mjeseca odlučila potpuno posvetiti svome brendu.

- Uvidjela sam da moji proizvodi imaju svoje kupce pa sam odlučila dati otkaz u roditeljskoj tvrtki. Dobro, nije mi bilo baš lako, ali mama i tata su predivni i razumni ljudi koji su me podržali i jako su ponosni na mene - istaknula je ova Vinkovčanka, koja se u lipnju uselila u jedan od poslovnih prostora Poduzetničkog inkubatora Vinkovci. Zaposlila je i krojačicu Ivanu Očevčić i sada njih dvije razvijaju brend Mamino.

- Zadovoljna sam. Imamo 15-ak različitih artikala, od dekica i vreća za spavanje do prekrivača, pamučnih i vodonepropusnih podloga za kolica, ponča za plažu, navlaka za madrac... Sve što radim mora biti od prirodnih materijala, dakle od pamuka, odnosno pamučnog vafla i muslina, koji je također iznimno kvalitetan i zahvalan. Sirovinu, inače, nabavljam u Sloveniji jer imaju odlične proizvode i vrhunski su profesionalci u poslu. Za sada sam zadovoljna, a već imam potrebu i za dodatnom radnicom. No, zbog situacije s koronom ću ipak još malo pričekati jer ne želim ni sebe ni drugoga dovesti u situaciju da mu ne mogu isplatiti plaću - kazala je naša sugovornica, koja sudjeluje i u krojenju proizvoda.

image
Mamino brand

Sretna na poslu

- Ivana i ja se sjajno nadopunjujemo. Iskreno, u djetinjstvu i mladosti nisam bila nešto posebno kreativna, ali sam bila i ostala praktična i znala sam prepoznati potrebu. Osim toga, uvijek sam težila jednostavnosti i praktičnosti u svemu što radim i koristim. Mislim da mi je to puno pomoglo u razvoju ovog posla, iako do prije par godina nisam mogla ni sanjati da će me život iz svijeta prodaje, knjigovodstva i revizije, čemu sam se svojevremeno kanila ozbiljno posvetiti, odvesti u ove vode. No, to su one situacije kada jednostavno prepoznate i ugrabite priliku koja vam se pruži i danas mogu reći da nikada nisam sretnija dolazila na posao - s osmijehom govori poduzetnica, koja najavljuje i za koji dan pokretanje web shopa s proizvodima Mamino, a dugoročno razmišlja o otvaranju ekskluzivnog butika u Zagrebu ili manjih pop-up štandova u trgovačkim centrima “jer naši ljudi i dalje vole opipati proizvod koji kupuju, a i sama sam takva”. Inače, moto njezinog brenda je “Naši proizvodi čine odrastanje vaše djece jednostavnijim”, pa se u tom smislu trudila i cjenovno prilagoditi stanju u Hrvatskoj jer želi da njezini proizvodi budu dostupni i roditeljima koji nemaju puno novca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 01:38