Filip Blažević (31) već četiri godine svako jutro putuje biciklom s Cvjetnog naselja na posao, u tvrtku na Laništu. Stavi slušalice i uz zvukove Carlosa Santane vozi se pješačkim mostom preko Save.
Međutim, taj most zatvoren je zbog obnove pa Filip do posla mora preko prometnog Jadranskog mosta, uskim nogostupom, uz automobile, a usto dvaput na dan preko dvadesetak stepenica mora prenositi bicikl jer na sjevernoj strani mosta ne postoji rampa za bicikle.
- Užas, vožnja biciklom bila mi je najdraži dio radnog dana, a sad je samo napor. Pretvorilo se u gužvanje i slalom među pješacima i ostalim biciklistima - kaže Filip, jedan od više stotina biciklista koji se s istim problemom suočavaju svakodnevno.
Obnova pješačkog mosta koji spaja okretište i zapadni dio Novog Zagreba počela je prije šest mjeseci i trebala bi potrajati do ožujka 2022. Dotad su građani prisiljeni koristiti Jadranski most kako bi prešli s jedne na drugu stranu Save. Ondje im prijelaz, osim uskog nogostupa, otežava manjak rampe za bicikle na sjevernoj strani.
- Znao sam viđati starijeg čovjeka koji jednostavno nije mogao nositi bicikl uz sve te stepenice pa bih mu pomogao i prenio bicikl gore kad god bih ga sreo. Pitam se kako se snalazio kad je bio sam - zabrinuto opisuje Nikola Fratrić (28) iz Španskog koji na posao biciklom ide u Novi Zagreb.
Stari Savski most prelazilo je tisuće pješaka na dan dok od dotrajalosti nije postao opasan. Počele su se stvarati rupe na asfaltu i dugo je jedino rješenje bila zaštitna ograda uz najkritičnije dijelove mosta. U siječnju je konačno počela obnova mosta, no ona će još potrajati.
U potrazi za odgovorom zašto nema rampe na sjevernom dijelu mosta zvali smo gradske četvrti Trešnjevka jug i Trnje. Okretište Savski most točno je na granici te dvije gradske četvrti.
- Ništa vam ne mogu reći, konstituirajuće sjednice su u tijeku, šefice trenutačno nema i nemam vam što ja davati svoje ime, čovječe Božji pa da me se još provlači kroz nešto što uopće nije moj problem - uznemireno nam je poručio referent iz gradske četvrti Trnje. U četvrti Trešnjevka jug imali su više razumijevanja.
- Vi ste već deseta osoba koja je zvala vezano uz taj problem, malo sam i rekao. Građani nam se žale još od veljače. Nažalost, jedino što mi možemo je poslati dopis Gradskom uredu za prostorno uređenje, a oni uporno ignoriraju ovu situaciju, vjerojatno nisu stigli reagirati jer su bili izbori i smjena vlasti. Ovaj tjedan tek se formiraju mjesni odbori, a sljedeći mjesec održat će se prva sjednica na kojoj ćemo iznijeti ovaj problem, no ne očekujem da će se riješiti tako brzo. Čovjeku stvarno dođe da nešto napravi na svoju ruku, ali tako, nažalost, ne možemo - objašnjava referent Anton Ljevar iz Trešnjevke jug.
Mnogima iz Novog Zagreba to je i dalje jedini način za odlazak na posao. Uski nogostup svakodnevno otežava mimoilaženje biciklista i pješaka, posebno u vrijeme velikih gužva. Jadranski most povišen je u odnosu na pješački. Sa svake strane pješaci i biciklisti moraju svladati dvadesetak stepenica. S južne strane mosta biciklistima život olakšavaju metalne rampe po kojima mogu gurati bicikl uz stepenice. Sa sjeverne strane rampe ne postoje, nitko ne zna zašto.
- Dvaput dnevno prelazim most, užasno mi to smeta. Ja još mogu pretrpjeti to nošenje bicikla, ali što je sa starijima kojima je to stvarno problem - pita se prolaznica Alma Bunić (42) iz Svete Klare.
Dvojica pješaka u prolazu su se pak našalila da im ovo dođe kao besplatna teretana, dok dostavljaču s velikom torbom na leđima nije bilo tako smiješno. Objasnio nam je da mu prelazak mosta svakodnevno otežava posao.
- S druge strane postoji rampa, a s ove ne, to nema nikakvog smisla. Teško mi je nositi bicikl, pogotovo po ovim vrućinama. Razumijem da se pješački most treba obnoviti i da je ovo jedini način dok se to ne završi, no onda su barem mogli postaviti rampu - kaže Damir Sever (57) iz Remetinca dok briše znoj s čela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....