PRESTIŽNE NAGRADE

Wanderlust: Hrvatska među vodećim destinacijama u Europi, a Dubrovnik je najpoželjniji grad

Na londonskom turističkom sajmu WTM Hrvatska se predstavila kao cjelogodišnja i autentična destinacija

Franjevački samostan u gradu Hvaru

 Samael334/Getty Images/istockphoto

Hrvatska ima sve, od velike raznolikosti ponude za putnike, impresivne prirode, prekrasnih otoka, povijesnih gradova svjetske klase te živahni noćni život. Tim je riječima George Kipouros, glavni urednik i direktor Wanderlust magazina, obrazložio spektakularan uspjeh Hrvatske na nedavnoj dodjeli uglednih nagrada Wanderlust Travel Awards održanoj u sklopu jednog od najvažnijih turističkih događanja na svijetu, londonskog sajma World Travel Market.

Na toj je prestižnoj dodjeli Hrvatska ostvarila fantastične rezultate. Dubrovnik je proglašen najpoželjnijim turističkim gradom Europe, sama se Hrvatska smjestila na visoko 5. mjesto u kategoriji “Najpoželjnije europske destinacije”, svrstavši se iznad Austrije, Švicarske, Portugala, Njemačke i Škotske, dok je otok Hvar zauzeo 7. mjesto u kategoriji “top 10 otočnih destinacija Europe”.

image

Dubrovnik

Boris Kačan/HTZ

Darija Reić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Londonu, komentirala je kako je interes za Hrvatskom u Velikoj Britaniji iz godine u godinu sve veći. Od kristalno čistog mora, povijesne i kulturne baštine pa do svjetski prepoznatih vina i gastronomije, Hrvatska se, prema njezinim riječima, etablirala kao raznolika i uzbudljiva destinacija.

Koliko je za Hrvatsku važno britansko tržište pokazuju i turistički rezultati. Prema podacima sustava eVisitor, u dosadašnjem dijelu 2022. godine s britanskog tržišta ostvareno je oko 725 tisuća dolazaka i gotovo 3,7 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast veći od 200 posto, dok navedeno u odnosu na isto razdoblje 2019. godine predstavlja 80 posto rezultata.

Predstavljanje hrvatske turističke ponude na nedavno održanom londonskom sajmu World Travel Market (WTM) izazvalo je veliki interes partnera i putnika. Delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac te direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem susrela se s predstavnicima brojnih važnih partnera, a sastanak je održan i s predstavnicima Britanskog udruženja putničkih agencija (ABTA).

Povratne informacije partnera su pozitivne i vrlo su zadovoljni ostvarenim rezultatima kada su u pitanju paketi i ponude prema hrvatskim destinacijama, te vjeruju u nastavak pozitivnog trenda i daljnjeg oporavka tijekom iduće godine. U tom su kontekstu najavljena i proširenja paket aranžmana, kao i uvođenje novih, odnosno daljnje jačanje postojećih aviolinija koje imaju ključnu ulogu u realizaciji turističkog prometa s britanskog tržišta. O mogućnostima suradnje u promociji Hrvatske te provedbi zajedničkih projekata razgovaralo se s predstavnicima vodećih turističkih platformi i medija, kao što su Travel Zoo, Euronews i National Geographic.

image

Hvar

Xbrchx/Getty Images/istockphoto

Britansko tržište jedno je od važnih hrvatskih emitivnih tržišta s kojeg smo do sada ostvarili gotovo 3,7 milijuna noćenja. Ovako dobrim turističkim brojkama zasigurno je doprinio povratak aviolinija, kao i činjenica da za Britance Hrvatska i dalje kotira kao destinacija sigurnog i ugodnog odmora. Prema posljednjem istraživanju Europske putničke komisije čak 70 posto Britanaca u sljedećih šest mjeseci zainteresirano je za putovanja, 55 posto želi putovati u neku od europskih zemalja što otvara dodatnu mogućnost za Hrvatsku, koja je šesta na listi TOP 10 zemalja za putovanje Europljana.

Hrvatska turistička ponuda u Londonu se predstavila u sklopu atraktivno uređenog promotivnog štanda, a uz Hrvatsku turističku zajednicu, koja je bila glavni izlagač i organizator nastupa, svoju ponudu u sklopu hrvatskog štanda predstavilo je i 16 suizlagača. Među njima su bile turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita, Dubrovačko-neretvanske i Šibensko-kninske županije, TZ grada Zagreba, TZ grada Dubrovnika, a tu su i NP Plitvička jezera, Croatia Airlines, Valamar, Maistra, HUP – Zagreb Hospitality, Aminess Hotels & Campsites, Liburnia Hotels&Villas, I.D. Riva Tours GmbH, Uniline DMC, Perfecta travel i Adriatic DMC.

Izložbeni prostor Hrvatske turističke zajednice posjetio je i Zurab Pololikashvili, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) koji optimistično gleda na iduću turističku godinu.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić komentirao je kako većina britanskih partnera za iduću godinu planira rast turističkog prometa prema hrvatskim odredištima, a ono što posebno veseli je produljenje reda letenja na jesenske mjesece što je iznimno bitno za južne destinacije. Osim sunca i mora i obalnog djela Hrvatske, britanski se partneri sve više fokusiraju na hrvatsku kontinentalnu turističku ponudu i to posebno na riječna kružna putovanja što je u skladu s temom održivog razvoja hrvatskog turizma.

Ministrica Brnjac poručila je kako su zadovoljni velikim interesom za Hrvatskom na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva, te očekuju daljnje jačanje suradnje.

Na Ministarskom forumu u organizaciji UNWTO-a i WTTC-a raspravljalo se o aktivnostima koje će u narednom razdoblju turizam učiniti otpornijim, inovativnijim i održivijim na svjetskoj razini u čemu će vodeću ulogu imati mladi. Ministrica Brnjac na njemu je poručila kako održivi turizam nema alternativu te pojasnila način na koji je Hrvatska za provedbu svoje Strategije razvoja održivog turizma do 2030. osigurala sredstva za projekte koji će učiniti Hrvatsku konkurentnom i održivom destinacijom.

Snažan doprinos u povezivanju hrvatskih destinacija i inozemnih tržišta zračnim putem ima Croatia Airlines, čiji su predstavnici u sklopu nastupa na WTM-u predstavili ljetni red letenja za 2023. godinu.

Tako će hrvatski nacionalni avioprijevoznik u idućoj godini povezati Hrvatsku s 22 europska odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi Croatia Airlinesa pritom će letjeti na 47 međunarodnih linija. Ukupno je planirano više od 17.000 letova, a u ponudi će biti više od 1,820.000 sjedala.

Svjetska turistička burza WTM u Londonu jedno je od vodećih događanja koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu. Svoju turističku ponudu izlaže 182 zemalja svijeta, a procjenjuje se da će sajam ove godine obići preko 50.000 predstavnika turističke i poslovne javnosti, od agenata, ulagača, predstavnika medija, digitalnih influencera pa sve do ministara i ostalih visokih dužnosnika turističke industrije iz cijelog svijeta.

Sadržaj je nastao u suradnji
s
Hrvatskom turističkom zajednicom

image

promo j

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 01:48