Vlakom po Europi

Uvodi se niz novih željezničkih linija diljem Europe, a neke su stvorene za uživanje

Novi raspored željezničkog prometa stupa na snagu 13. prosinca. Na njemu bi se trebalo pojaviti mnogo zanimljivih novosti
 Oleh_slobodeniuk/Getty Images

Pandemija koronavirusa ozbiljno je nagrizla i željeznički promet. No, čini se da su se konačno pojavile neke dobre vijesti, barem tako piše britanski list Guardian.

Naime, mnogi europski željeznički operateri najavili su poboljšanje svojih usluga u idućoj godini, kao i niz novih željezničkih ruta.

Mnoge od njih "na papiru" će zaživjeti već 13. prosinca, kada novi rasporedi željezničkog prometa stupaju na snagu. U praksi tek treba vidjeti kako će to točno izgledati, no u svakom slučaju nije loše pohraniti negdje ovu informaciju, tim više što neki tvrde da bi putovanje vlakom moglo biti primjerice sigurnije o zračnog prometa (veći razmak, peroni na otvorenom...) U nastavku prenosimo skraćeni izbor tog britanskog lista.

1. Amsterdam - austrijski Tirol i Beč

Austrijski ÖBB najavio je da će u 2021. godini zaživjeti željeznička veza do Nizozemske. Riječ je o noćnim vlakovima, a glavna veza bit će ona s Bečom, iako će biti postojati opcija i preko Münchena do Innsbrucka. Vlak bi trebao voziti svake večeri, a put će trajati 13 sati. Cijene se kreću od 29.90 do 89.90 eura.

2. Basel - Locarno

Švicarski Südostbahn (SOB) najavio je redovite linije na klasičnoj ruti Gotthard. Nova usluga zvat će se Treno Gottardo. Putnicima koji se odluče za tu opciju predivna panorama je zagarantirana. Kad zaživi, isprva će voziti do grada Bellinzona, dok bi od 5. travnja trebala biti produžena i do Locarna. Riječ je o vožnji od četiri sata i 30 minuta i cijeni od oko 48 eura.

3. München - Zürich

Četiri sata, šest linija dnevno, početna cijena 18 eura. Upravo to su glavne brojke koje trebate znati oko linije koja će prolaziti kroz čak tri zemlje - naime, i kroz Austriju uz istočnu obalu Bodenskog jezera, dugačkog 70-ak kilometara.

image
Oleh_slobodeniuk/Getty Images

4. Berlin - Kraków

Eurocity Wawel, koji je dobio ime po dvorcu u tom južnom poljskom gradu, se vraća. Linija je postojala i prije, trajala je oko 10 sati, no sada će trajati samo sedam sati. Kretat će iz Berlina u prijepodnevnim satima, i to jednom dnevno. Minimalna cijena karte je 27.90 eura.

5. Prag - Przemyśl

Nekad zaboravljen, grad Przemyśl pretvorio se u željezničko čvorište s direktnim linijama do Berlina, Beča i Graza. U studenom je tamošnja željeznička postaja čak dobila nagradu za najbolju postaju u Poljskoj. Sada će postojati i linija do Praga i Budimpešte, a kad se maknu covid ograničenja i do Moskve te Ukrajine. Vožnja do Praga traje 10 sati i 50 minuta, vlak ide jednom dnevno, a cijena karte je 29.90 eura.

6. Bolje veze do Italije, Švedske i Rumunjske

U prvih nekoliko mjeseci 2021. godine trebale bi zaživjeti i brojne druge linije. Primjerice, govorka se o nadogradnji one od Züricha do Milana, dok švedski Snälltåget 31. ožujka kreće s direktnim noćnim vlak iz Berlina i Hamburga do Stockholma. Francuski SNCF će vjerojatno u ožujku obnoviti dnevnu liniju iz Pariza do Münchena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:36