Projektom vrijednim 3,2 milijuna kuna, čiji je nositelj bio Hrvatski Telekom, realiziran je projekt implementacije pametnog parkinga na području cijelog Dubrovnika, zahvaljujući čemu je postavljeno 1900 senzora s ciljem lakšeg pronalaska slobodnog parkirnog mjesta i smanjenja prometnih gužvi.
Projekt pametnog parkinga u Dubrovniku rezultat je odluke Grada Dubrovnika i komunalnog poduzeća Sanitat Dubrovnik d.o.o. o implementaciji pametnog parkinga na cijelom gradskom području. Za tu svrhu osigurali su potrebna sredstva i raspisali natječaj, što je rezultiralo realizacijom projekta pametnog parkinga koji u tehnološkom i mrežnom smislu počiva na najmodernijoj tehnologiji. Ovaj je projekt dio niza aktivnosti u sklopu krovnog projekta „Dubrovnik Smart City“, a proizlazi iz „Strategije Pametnoga Grada Dubrovnika“, strateškog dokumenta kojim se Dubrovnik odlučio razvijati u smjeru pametnoga grada.
Partneri Hrvatskog Telekoma u provedbi projekta bili su tvrtka Mobilisis, proizvođač senzora za detekciju vozila i displeja za sudionike u prometu te IoT platforme za rad senzora, tvrtka Profico koja je bila zadužena za izradu aplikacije za mobilne uređaje namijenjene građanima te tvrtka Furia koja je omogućila ugradnju i aktivaciju senzora na terenu.
„Čak i u tehnološki naprednijim zemljama ne postoji ovako obuhvatan projekt pametnog parkinga koji bi bio realiziran na najmodernijoj NB-IoT mreži i čija bi iskustva mogli slijediti, pa će, vjerujemo, mnogi slijediti naša. Hrvatski Telekom strateški je orijentiran prema izgradnji pametnih gradova i njihovoj digitalnoj transformaciji koja uključuje primjenu suvremenih tehnologija radi povećanja kvalitete života građana, optimizacije lokalnih resursa i razvoja poduzetništva“, istaknuo je Saša Kramar, član Uprave i glavni operativni direktor za poslovne korisnike HT-a.
Senzori koji su postavljeni na svako parkirališno mjesto u gradu točno mogu detektirati kada se na njemu nalazi automobil, odnosno je li pojedino mjesto slobodno ili zauzeto, a tu informaciju zatim šalju na centralno mjesto te besplatnu aplikaciju dostupnu građanima. S obzirom na broj senzora kao i činjenicu da su postavljeni na području cijelog Dubrovnika, riječ je o jednom od najvećih integriranih rješenja pametnog parkinga realiziranom na Narrowband IoT (NB-IoT) mreži u čitavom svijetu te najvećem projektu iz segmenta pametnih gradova u Hrvatskoj i regiji.
Kako bi vozači u svakom trenutku mogli vidjeti koje je parkirno mjesto slobodno, te prema tome planirati gdje bi se mogli parkirati, napravljena je i posebna aplikacija za mobilne uređaje koja je dostupna svima, kako građanima Dubrovnika tako i turistima. Samim tim se štedi vrijeme vozačima u traženju slobodnog parkirnog mjesta te smanjuju gužve uzrokovane dobrim dijelom upravo vozačima koji kruže ulicama u potrazi za raspoloživim mjestom.
Na pojedinim mjestima u gradu postavljen je i sustav od dvadeset javnih informativnih displeja kako bi se i onim građanima koji ne koriste aplikaciju omogućio uvid u slobodna parkirna mjesta nekoliko ulica ranije te kako bi na vrijeme mogli vidjeti koje je mjesto raspoloživo.
Kako bi senzori bili što učinkovitiji i isplativiji, a samo rješenje pametnog parkinga dugoročno održivo, razvijeno je na NB-IoT mreži Hrvatskog Telekoma. Ova se mreža temelji na globalnom industrijskom standardu za mobilne mreže i omogućuje spajanje iznimno velikog broja povezanih IoT uređaja. Odlikuje ju odlična rasprostranjenost, niski troškovi, visoka kvaliteta signala te visoka razina sigurnosti i pouzdanosti sukladno globalnim telekomunikacijskim standardima u mobilnim mrežama.
Projekt pametnog parkinga ponajprije je u službi građana jer omogućuje vozačima brži i jednostavniji pronalazak slobodnih parkirnih mjesta, nudi im najbliža alternativna slobodna parkirna mjesta i navođenje do njih, te pravičniju naplatu i kontrolu. Koristi za građane višestruke su – od manjih prometnih gužvi te uštede vremena i goriva, do manje razine stresa i manje emisije štetnih plinova.
Jeste li spremni za Smart City revoluciju? Kliknite OVDJE i transportirajte se u budućnost.
Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog Telekoma, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista
OMOGUĆAVA HRVATSKI TELEKOM
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....