Hrvatski glumci po reklami zarade i do 15 tisuća eura

ZAGREB - Ivo Gregurević, koji u glumačkom svijetu kotira kao jedan od najboljih, ali i najskupljih hrvatskih umjetnika, angažmanom u novoj kampanji za T-Com pridružio se sve većem broju svojih kolega koji uz film, TV serije i kazalište dodatne honorare zarađuju i snimanjem reklama.



U posljednjih nekoliko godina cijeli niz slavnih, kako glumaca tako i drugih javnih osoba, sve više se pojavljuje u reklamnim spotovima, što i ne čudi s obzirom na to da se, kako neslužbeno doznajemo, honorar za taj posao kreće od 2000 do 15.000 eura brutto.



Tako su navodno Krešimir Mikić, Bojan Navojec i Leon Lučev reklamirajući Karlovačko pivo "utržili" 5000 eura po spotu, a moraju snimiti četiri reklame godišnje. Coca-Cola je nedavno krenula s kampanjom u kojoj su angažirali Mirjana Rogina i Dražen Kuhn. Prema našim saznanjima, za cijeli projekt glumcima je plaćeno svakom po 10.000 eura.



Usporedbe radi, prema cjeniku Društva filmskih djelatnika minimalni honorar za glavnu ulogu u igranom filmu iznosi 18.000 eura brutto. No, kako tvrdi većina glumaca, tek rijetki uspiju postići dogovor o višem iznosu.





Mirjana Rogina i Dražen Kuhn morali su snimiti osam spotova



Navojec, Lučev i Mikić dobili su po 5000 za svaku od 4 reklame

 


Zato i nije neobično što gotovo nema vrste proizvoda, od kosmo diska, piva, boja za kosu, koje ne promoviraju poznati. Tarik Filipović, Boris Dvornik, Branko Đurić Đuro, Zlatan Zuhrić Zuhra, Semka Sokolović Bertok, Bojana Gregorić, cijeli je niz poznatih glumačkih imena koja nisu odoljela unosnim angažmanima, uostalom baš kao i njihov američki kolega George Clooney.



Iako se u Hrvatskoj taj svjetski trend nešto sporije probijao, danas ipak sve više tvrtki i agencija za svoje reklame traže poznate, ali i ciljano profesionalce jer današnji TV spotovi zahtijevaju pravu glumu. Prvi je led "probio" sredinom 80-ih sada pokojni Mladen Crnobrnja Gumbek snimivši reklamu za Bronhi u režiji Antuna Vrdoljaka, a za honorar je sebi kupio novi automobil.



- Angažman poznatih osoba je praksa uobičajena u cijelom svijetu. Međutim, to nije uvijek lagan posao koji uzima jedan do dva dana. Tako sam za nedavnu  kampanju morao promijeniti 36 kostima i snimio 20-ak verzija spotova. Kad je riječ o honoraru, on je poslovna tajna - kaže Zlatan Zuhrić. Baš kao i Zuhra, s kojim upravo snima kampanju za Max TV, glumac Enis Bešlagić ističe da glumci ne prodaju svoje lijepo lice nego iza njih stoji 'minuli rad' i pozitivan imidž te osobe.



- Onaj tko odluči biti glumac, ne može živjeti čekajući da snimi jedan igrani film u 11 godina - zaključio je Bešlagić koji je na upit o honoraru uzvratio "klijent je zadovoljan". Gornju granicu od 15.000 eura, tvrde naši izvori, uspijevaju postići samo najpopularnije zvijezde poput Severine, Olivera i Tarika a, a kojima se vjerojatno pridružio i Gregurević.   





IGRANI FILM



HONORAR  za glavnu ulogu od 18.000 eura, velika uloga od 200 do 1000 eura po danu

VRIJEME oko 40 radnih dana



IGRANE SERIJE

HONORAR najviše 700 eura po danu

VRIJEME  po epizodi od 4 do 15 dana snimanja



SAPUNICE

HONORAR  honorari vrlo različiti

VRIJEME  po epizodi od jedan do dva dana



REKLAME

HONORAR od 2000 do 15.000 eura

VRIJEME od jednog do dva dana po spotu

Honorari glumaca:





Mnoge holivudske zvijezde također su se okušale u različitim reklamama. Tako se Brad Pitt našao u reklami za čips, Bruce Willis u spotu za hladnjake, a Meg Ryan sudjelovala je u spotu za zubnu pastu.
Reklama  za čips



Tina Premec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 14:06