U rallyju su odnosi Hrvatske i Slovenije stvarno idilični. Nakon što su nakon 2001. godine slovenski vozači jednu službenu utrku svog nacionalnog prvenstva održali u Opatiji i nakon što je objavljeno da će sljedeće godine Ina Croatia Rally biti u kalendaru AŠ 2005, vrijeme je da i hrvatski vozači krenu u Sloveniju.
Tako će se rally u Postojni bodovati za naše nacionalno prvenstvo, kako u otvorenom, tako i u samom Prvenstvu Hrvatske. Pravilnik jasno kaže da se na utrci koja se vozi izvan naših granica boduje svaka klasa, neovisno o broju natjecatelja. To bi trebalo motivirati sve vozače da nastupe, no objektivno teško je očekivati da će u se u Postojni pojaviti više od deset hrvatskih posada.
Trenutno je prijavljeno čak 118 posada, naravno velika većina slovenskih. Rally se ujedno boduje za europsko prvenstvo, doduše vrlo nizak koeficijent 2.
Od naših vozača najviše se očekuje od posade Šebalj - Klinc. Juraj Šebalj baš i nije bio najsretniji svojim nastupom u Opatiji, barem prvim dijelom utrke.
- Danas ima sedam-osam izuzetno brzih vozača i gotovo je nemoguće odrediti pravog favorita. Riječ je o vozačima koji su od ove godine napokon dobili automobile za prvo mjesto i više kalkulacija nema. Treba uvijek ići na nož, praktično kao da je riječ o brdskoj utrci, ali u ovom slučaju ona traje gotovo puna dva dana - kaže Šebalj.
U Postojni će vozači koji dođu do cilja proći čak 175 kilometara brzinskih ispita i važno je naglasiti da ovaj rally za hrvatske vozače nosi koeficijent 1.5, dakle kao i Delta.
- Upravo zbog toga moram ići na prvo mjesto. Trenutno, ako se oduzme jedan rally, Tomaž Kaučić i ja smo manje više izjednačeni. Ako me pobijedi, to automatski znači da ja moram pobijediti na posljednja dva rallyja, a to je izuzetno teško - kaže Šebalj.
U Postojni se rješava i slovensko prvenstvo pa će upravo zbog toga Boštjan Logar, braća Jeram i Darko Peljhan ići na nož. Ne smije se zaboraviti ni Andreja Jereba koji vozi potpuno neopterećeno jer ove godine, nažalost, ne može do naslova prvaka.
U prvenstvu Hrvatske još svakako treba računati na Szilagyuija koji vozi u promjenjivoj formi. Dok je u Dugom Selu bio iznimno brz, na Kvarnerskom rallyju je pomalo razočarao. U posljednje vrijeme brz je i Georg Reitsberger koji lovi titulu u Grupi A. Austrijanac koji vozi s hrvatskom licencom ove je godine završio sva natjecanja, a automobil mu je dovoljno brz za borbu za sam vrh.
Marin Galić također vozi promjenjivo. Kvarnerski rally baš nije odgovarao njegovu automobilu, ali isto tako ni sam nastup nije bio baš uvjerljiv. Međutim, Galić obično dobro odvozi svaku drugu utrku i upravo zato se može očekivati dobar plasman, barem u hrvatskom prvenstvu.
Nažalost, u Postojni neće nastupiti posada Šaškin - Bruner, kao ni Filipec - Marjanović. Problem su, naravno, financije, a skupi nastup u Sloveniji oboje su procijenili kao neisplativ. Najveća konkurencija za hrvatsko prvenstvo bit će u klasi N3 u kojoj su prijavljena četiri vozača, a favoriti su Robert Markt i Marin Petrić u istovjetnim Hondama Civic Type R. Hrabro će se sa slovenskom konkurencijom pokušati nositi i Zoran Raštegorac u malom Peugoetu 106 u klasi N1. Rally u Postojni vozi se u petak i subotu.
Rabac je prilično zavojita staza koja bi mogla odgovarati Ford Cosworthu, dakle Brkljačiću, a i Krstulovićeva Opel Vectra pokazala je da nije do kraja pouzdana. Treće mjesto u ukupnom poretku vjerojatno će pripasti Željko Drenjančeviću, dok će se za četvrto mjeso poretka boriti ove godine odlični Željko Hitrec i Dejan Dimitrijević.
Posljednje brdo u RabcuOve godine Labin i Limski Kanal zamjenili su termine. Tako utrka u Labinu označava i kraj sezone na brdu. Iako se činilo da prije Limskog kanala odluka o pobjedniku je već poznata, odustajanjem Branka Krstulovića, odnosno pobjedom Zvonka Brkljačića stvari su se znatno komplicirale. Tako sada u ukupnom poretku Krstulović ima velikih, ali ne i nedostižnih 7 bodova prednosti ispred Brkljačića. Krstuloviću su potrebna tri boda za osiguranje naslova i sigurno je kako je splićanin veliki favorit za ponovno osvajanje titule.
|
Reli s koeficijentomReli u Postojni poput Ina Croatia rallya boduje se s koeficijentom 1.5, jer je riječ o natjecanju koje ima duljinu od čak 175 kilometara i koje se vozi izvan naših granica. Također sve grupe i klase se boduju neovisno o broju natjecatelja. Za očekivati je da će u Postojni nastupiti oko 10 hrvatskih posada, ali isto tako svi vozači bodovat će se za otvoreno prvenstvo Hrvatske u kojem trenutno najveću brobu vode Juraj Šebalj i Tomaž Kaučić. |
Goran Vuzem
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....