Kada istraživači su razgovarali s ljudima u vezama i brakovima, želeći identificirati ključne faktore koji su doprinjeli i nastave doprinositi zdravlju i dugotrajnosti veza, u odgovorima koje su parovi dali dalo se identificirati nekoliko najvažnijih varijabli. Časopis Time prenosi te najvažnije varijable, a one su sljedeće:
1) Slične osobnosti, podrijetlo i karakterne crte
2) Zemljopisna blizina
3) Poželjna obilježja osobnosti i izgleda
4) Uzvraćena privrženost, činjenica da smo nekome dragi
5) Zadovoljavanje želja
6) Fizičko i emocionalno uzbuđenje
7) Društveni utjecaj, norme i odobravanje ljudi iz našeg užeg kruga prijatelja i poznanika
8) Specifičnosti vezane za glas, oči, držanje i kretanje drage osobe
9) Spremnost na romantičnu vezu
10) Mogućnosti da se bude nasamo zajedno
11) Tajanstvenost, u situacijama ili u osobama
Od tih faktora istraživači su pobliže istražili nekoliko najvažnijih.
Blizina
Jako puno pomaže ako ste blizu jedno drugome. Možda zvuči neromantično i očito, ali ako tražite ljubav, obavezno se morate pitati gdje provodite vrijeme.
U sklopu studije iz 1950-ih godina parovi koji su predali zahtjev za vjenčanje zatraženi su da odgovore na niz pitanja te je otkriveno da je 54 posto parova bilo udaljeno 16 ili manje ulica kada su počeli izlaziti, a 37 posto parova bilo je udaljeno 5 ulica ili manje.
Postavite si pitanje: Tko postane prijatelj u studentskim domovima diljem svijeta? Ljudi koji su slični? Ne, već oni koji su blizu.
Naime, dva su se faktora nametnula kao najutjecajnija, barem kada se radi o međuljudskim odnosima: lokacija stanova u kojima ljudi žive i njihova međusobna udaljenost. Udaljenost između stanova u kojima ljudi koji žele biti ili jesu romantično vezani ključna jer vodi do opetovanog izlaganja, a marketinški stručnjaci to znaju najbolje jer oni opetovano izlaganje koriste kao tehniku da vas natjeraju da zavolie njihove proizvode.
Opetovano izlaganje dovodi do povećanja u sviđanju gotovo svega, od životne rutine do, hrane, glazbe te naravno, ljudi. Ako tražite ljubav, onda dobro razmislite gdje provodite svoje vrijeme. Na kakva mjesta izlazite često i sadržavaju li onda vrstu ljudi s kojima želite potencijalno stupiti u vezu?
Možda zvuči očito, ali ako provodite 99 posto svojih nespavajućih sati na poslu i kod kuće, ne smije vam biti čudno što ste još uvijek sami.
Karakter
Ljudi vole ljude koji su ljubazni, pametni, smiješni i zbog kojih se osjećaju dobro. Da, naravno, međutim, popričajmo malo o onoj drugoj strani karaktera. Kakvi ste iznutra?
Posjedovanje snažnog osjećaja o tome tko ste kao osoba i puno samopouzdanja dobri su indikatori za procjenu hoćete li se zaljubiti u bilo koga.
Ljudi koji često imaju iskustva ljubavne prirode u većini slučajeva imaju visoko samopouzdanje i niske defenzivnost. Nesigurni ljudi koji još uvijek ne posjeduju koherentan osjećaj o tome tko su kao osobe i nisu samoaktualizirani naginju ka ljubavi koja je više nalik igranju igre te su njihove veze puno konflikta, a deficitarne u intimnosti.
Sličnost
Suprotnosti se privlače, ali, zapravo, uopće ne.
Ljudi će vjerojatnije kao ljubavnike i životne partnere odabrati one koji imaju sličnu osobnost kao oni sami. Nadalje, što su parovi međusobno sličniji po osobnosti i podrijetlu, bit će opušteniji jedno s drugim, osjećat će se kompatibilnije i bit će zadovoljniji u vezi. Shodno tome, parovi koji imaju slične poglede na život, temperament i ponašanje, vjerojatno će dulje ostati zajedno.
Naglašavanje sličnost bitna je stvar kod upoznavanja novih ljudi i dobra je ideja to potencirati kod svakog novog susreta.
Uzbuđenje
Bilo koja vrsta situacije koja na nas utječe emotivno povećava mogućnost da se zaljubimo.
Jedna petina ispitanika rekla je da su njihove veze započele tijekom teških perioda u životima muškaraca i žena koji su se podvrgnuli ispitivanju. U nekim slučajevima, povišena je emotivna osjetljivost nastala kao posljedica gubitka ili teškog prekida.
Zbog toga se ljudi zaljubljuju nakon prekida veze. Zbog toga postoji Stockholmski sindrom. To je razlog zašto su glazbenici atraktivniji.
Ne možemo zapravo reći što uzrokuje naše osjećaje te moramo pogađati, a taj se fenomen zove kriva atribucija emocija. Tako nas svaka emotivno uzbuđujuća situacija može zavarati da smo zaljubljeni.
Kada smo uzbuđeni, izvor uzbuđenja nije bitan i nije bitno jesmo li svjesni razloga. Uzbuđenje automatski potencira naše prirodni odgovor na uzbuđenje, što dakako uključuje i razvijanje privrženost ka potencijalnom partneru.
Međutim, proizvodnja uzbuđenja ne može natjerati nekoga da se zaljubi u vas, jer kao i opetovano izlaganje, uzbuđenje ja samo pojačivač.
Kako onda natjerati nekoga da se zaljubi u vas? Atraktivnost svakako pomaže. Napravite se zgodnijim. Što je tu novo? Dečki, možda se ne trudite dovoljno.
Stereotip da su muškarci usredotočeniji na ljepotu više od žena nije do kraja točno. Spojite žene na detektor laži i ubrzo će reći da im je fizički izgled važan. Kada nisu bile spojene na detektor laži žene su umanjile utjecaj fizičkog izgleda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....