Utječe li božićna glazba na naše zdravlje? Pri tome ne mislimo na povremeno slušanje pokojeg božićnog refrena na koji ćemo naletjeti na radiju u autu, već na ozbiljno predoziranje božićnom glazbom kojem su u ovo predbožićno vrijeme izloženi, recimo, zaposlenici u trgovačkim centrima.
Prema mišljenju kliničke psihologinje Linde Blair, ljudi koji rade u trgovinama za Božić trebali bi se pokušati isključiti i zanemariti glazbu jer se u protivnom neće moći fokusirati na ništa drugo, piše BBC.
Blair, koja je istraživala ovaj problem, kaže da postoje istraživanja koja se bave upravo utjecajem božićne glazbe.
'Glazba jako utječe na raspoloženje kupaca i njihove potrošačke navike i kad se glazba pažljivo odabere, ona ima velik utjecaj na ono što će kupiti. Ako, primjerice, puštate klasičnu glazbu u prodavaonici s vinima, prodaja će porasti. Kao i ako puštate romantičnu glazbu u cvjećarni.'
No s božićnom glazbom postoji jedan problem, a taj je što naš mozak glazbu procesuira emotivno a ne razumno.
'Na glazbu uvijek postoji emotivna reakcija koja ovisi o našim uspomenama', kaže Blair. 'To znači da ako puštate glazbu koja nekoga podsjeća na neki tužan događaj, reakcija će biti negativna. A od sve glazbe, ona božićna izaziva najsnažnije reakcije, pa trgovine zapravo ne mogu pobijediti u ovoj igri.'
Slušanje božićne glazbe ipak ne mora nužno izludjeti slušatelja, kaže profesorica Elizabeth Margulis, ravnateljica kognitivnog laboratorija na Sveučilištu Arkansas. Stvar je, naime, u dozi. Margulis je, inače, autorica knjige 'On Repeat: Kako se glazba igra našim umom.'
'Moje istraživanje sugerira da ponavljanje pjesama zapravo privlači ljude glazbi i potiče ih da o njoj promisle umjesto da je samo procesuiraju kao ostale zvukove iz okoline', kaže Margulis. 'Kad prvih nekoliko puta čujemo pjesmu, sviđat će nam se sve više i više, no s vremenom ipak dođe do zasićenja nakon kojeg više nema povratka. Što je neka pjesma kompleksnija, to će izdržati više preslušavanja.'
Koliko preslušavanja može podnijeti prosječna božićna pjesma, teško je reći, no ako je na radnom mjestu preslušamo dvadesetak puta zaredom, do zasićenja će doći relativno brzo. A kako u božićno vrijeme sve trgovine puštaju božićnu glazbu – i to uglavnom božićne klasike – zasićenje je neminovno. Zato je važno paziti na raznolikost i odabrati one manje izvođene božićne pjesme, ako se već božićne pjesme moraju puštati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....