Kraj osamdesetih i početak devedesetih smatra se zlatnim vremenom supermodela kada je modnim pistama vladala “Velika šestorka” (The big six):
Claudia Schiffer, Cindy Crawford, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Christy Turlington i Kate Moss. Osim Kate Moss, ostale se u modnom svijetu i danas smatraju originalnim, a prema mišljenju nekih, i jedinim supermodelima. Posljednjih desetak godina vrlo rijetko smo ih viđali na modnim spektaklima, neke od njih - poput Linde i Cindy - potpuno su se povukle, udale i dobile djecu, a njihovo su mjesto zauzele neke nove manekenke, najčešće iz istočne Europe ili neke egzotične zemlje. Međutim, nijedna od novih nada, osim
Gisele Bündchen, nikad nije dosegnula slavu i status kakav su imale njih šest.
No, priča oko njih opet se zavrtjela ovih dana, iako se njihov povratak mogao naslutiti prošle godine na 60. rođendanu kuće Dior kada je u vrtovima Versaillesa organiziran spektakularni modni show na kojemu su glavne zvijezde bile Linda Evangelista, Naomi Campbell i Claudia Schiffer.
Linda Evangelista svojevremeno je izazvala bijes javnosti i modne industrije izjavom da ne ustaje iz kreveta za manje od 10 tisuća dolara, no sve joj je oprošteno i opet je angažirana kao top-model, novo lice Prade
Tada je postalo jasno da stil mogu “nositi” samo istinski supermodeli i nakon tog spektakla mnogi su priželjkivali njihov pravi povratak, a ne samo pojavljivanje u čast kuće za koju su devedesetih godina često radile. Pa, trebalo je pričekati oko godinu dana da se njihove želje ispune, a povratak Linde, Cindy, Naomi, Claudije i Christy opisuje se kao veliki “fashion revival”.
Najzaposlenija od njih je Claudia Schiffer koja je postala novo lice Chanela i Salvatora Ferragama, a u srpnju je bila na naslovnicama španjolskog i njemačkog Voguea. Osim toga, uz Stephanie Seymour pojavila se u proljetnoj kampanji Louisa Vuittona. Claudia nije baš sasvim prestala raditi sve ove godine, ali definitivno to nisu bili “masni” ugovori koje je dobivala prije petnaestak godina, niti je radila razvikane kampanje kao nekada. Godine 2000. bila je lice Accessorizea, a prije toga Manga i, naravno, još uvijek ima ugovor s L’Orealom, iako ne sudjeluje više puno u njihovim projektima. Karl Lagerfeld ju je ne tako davno uključio u svoju kampanju za Dom Perignon, što i nije tako čudno jer on nikad nije skrivao da mu je Claudia oduvijek omiljeni model.
Cindy Crawford za mnoge je i u 42. godini među najljepšim ženama svijeta. Nedavno je snimila naslovnice za francuski Elle i talijanski GQ
Malo manje od nje je angažirana Linda Evangelista, ali je sasvim sigurno dobila najveću zadovoljštinu i svima u modnom biznisu priredila jedno od najvećih iznenađenja u posljednjih deset godina. Naime, ona je za predstojeću sezonu jesen/zima novo lice Prade, što samo po sebi i nije toliko čudno, ali kada se prisjetimo da je prije nje čak šest godina zaredom lice Prade bila dvostruko mlađa manekenka Sasha Pivovarova, onda njezin novi ugovor s Pradom nije samo “ugovor”, nego i određena poruka koja se može protumačiti na više načina.
Možda odgovor treba potražiti i u činjenici da je L’Oreal za 20 posto podigao prodaju otkad je prije 18 mjeseci njihovu kampanju počela raditi upravo ona. Kampanju za Pradu odradila je sa slavnim fotografom Stevenom Meiselom koji je Lindu predstavio u pomalo “robotičkom stilu”, ali Evangelista izgleda kao da nije ostarila nijednu godinu otkad se povukla, a ne treba zaboraviti da je prije dvije godine postala majka Augustina Jamesa.
‘Crna pantera’ Naomi Campbell sa svakim je skandalom, čini se, sve jača, a zapravo se nikada i nije povukla
Još jedna majka, ali dvoje djece, Cindy Crawford je dosta davno rekla da moda uvijek traži nova lica i da 40-godišnjakinje obično ne dobivaju naslovnice časopisa. “Bila bih tužna kada bi moja karijera završila tako da sam samo model i da ne radim ništa drugo”, rekla je Cindy na vrhuncu slave.
Očito ni sama Cindy nije bila svjesna što je tada rekla, a u to vrijeme mnogi su tu njezinu izjavu prihvatili kao opće stanje, ali danas je situacija dosta drukčija. Cindy, koja ima 42 godine, na posljednjim je naslovnicama francuskoga Ellea i talijanskoga GQ-a. Prepoznatljiva po madežu iznad gornje usne, sve ove godine redovito je visoko kotirala na raznim izborima brojnih časopisa za najljepšu ženu svijeta, a nakon što se povukla s modnih pista, glumila je, iako ne baš uspješno, u nekoliko filmova, izdala seriju videovježbi te imala svoj talk show. Titule “najljepše” očito mnogi u modnom biznisu ne mogu zaboraviti, tako da su dvije naslovnice možda tek početak njezina povratka.
Claudia Schiffer
ponovno je na naslovnicama Voguea, postala je novo lice Chanela i Ferragama, angažirao ju je i Louis Vuitton
Jedina iz “Velike šestorke” koja nikad nije skrivala da joj se naziv “supermodel” čak i gadi jest Christy Turlington koja se tijekom karijere pojavila na više od 500 naslovnica raznih časopisa. Njezino lice ovaj put krasi zadnju naslovnicu japanskoga Voguea, a u posljednjem broju kultnog modnog magazina W odradila je photo session s fotografom Michaelom Thompsonom koji je legendarnu Christy predstavio poput božanske ratnice u grčko-romanskom stilu.
Za fotografije je nosila odjeću Calvina Kleina, Balenciage, Comme des Garconsa, Versacea, Prade, Bossa, Chanela i ostalih. Christy s 40 godina izgleda bolje nego s 20, a osim naslovnice i odlične serije fotografija, postala je novo lice Escade te je se može vidjeti u posljednjoj reklamnoj kampanji za Chanelove sunčane naočale. Znači li to da Christy neko vrijeme nećemo vidjeti u odjeći za yogu kojoj se posvetila nedugo nakon što je napustila modne piste i odlučila završiti fakultet, već možda ponovno na nekom catwalku, još ćemo vidjeti. No, kampanje za Escadu i Chanel definitivno pokazuju da se za njezino mjesto vrhunskog supermodela (koliko god prezirala taj naziv) još nije našla prava zamjena.
Christy Thurlington unatoč javno iskazanom prijeziru prema pojmu ‘supermodela’ ponovno je na snimanjima za najprestižnije modne magazine .Novo je zaštitno lice Escade i Chanela, a mnogima bolje izgleda sada nego prije dvadeset godina
I, na kraju je ostala “crna pantera”, Naomi Campbell, za koju se teško može reći da je “otišla”. Naime, iako je posljednjih godina rijetko nosila revije, Naomi nije silazila s novinskih naslovnica, prije svega zbog svoje nasilne strane. Vrijeđala je službenike po aerodromima i bankama, ali i svoju poslugu koju nije štedjela ni kada su u pitanju pljuske.
Naomi je od 2000. na tržište izbacila čak sedam svojih parfema, a uključila se i u dobrotvorni rad. No, nijedan skandal joj nije naštetio, a odnedavno je zaštitni znak modne kuće Yves Saint Laurent, što je najprestižniji ugovor koji se može dobiti u modnom svijetu. Njezino je lice na posljednjim naslovnicama talijanskoga, francuskog i brazilskog Voguea, koji ju je favorizirao još od kraja osamdesetih kada je postala prvi crni model u povijesti na naslovnici “modne Biblije”.
Sve one mnogima su poznatije od brandova koje su nosile, pa je do danas enigma zašto su uopće nestale s modnih pista. Teorija o tome je mnogo, a najraširenija je ona kako su postale veće od svega što postoji u modnom svijetu. Naime, s njima se više nisu mogli nositi ni dizajneri, ni fotografi, ni modni urednici. Nisu više htjele sudjelovati na napornim fashion weekovima, odbijale su putovati na daleke destinacije radi snimanja i onda spavati po šatorima, počele su tražiti da im se na uvid daju njihove fotografije i odlučivale koje će biti objavljene. Nerijetko su, poput Christy Turlington, slale pisma urednicima u kojima su prosipale svoj bijes, nezadovoljne prezentacijom intervjua, naslovom ili fotografijom. Upravo je Christy Turlington poslala pismo urednici Marie Clairea, koje je počela riječima: “Ti, urednice!”
S vremenom su postale i prilično pohlepne pa su se, uz modu, “bacile” i na gastrobiznis te otvorile lanac Fashion cafea koji je na kraju bankrotirao. Osim toga, sasvim sigurno im nisu pomogle izjave Linde Evangeliste koja je svojedobno rekla da se uopće neće niti probuditi ako taj dan neće zaraditi deset tisuća dolara. Ta je izjava izazvala gnjev većine dizajnera koji su odlučili da neće više dopustiti da se nakon njih opet pojave neki tako moćni modeli.
S druge strane, i dizajneri i javnost već su pomalo bili umorni od supermodela koji su postali veće zvijezde nego one holivudske, što je 1996. stalno ponavljao i Calvin Klein koji je govorio kako se dogodio “supermodel overdose”. Neko smo vrijeme umjesto njih gledali poznate glumice na reklamama za kozmetiku i kako nose najnovije haljine modnih kreatora, ali kako je nedavno rekla Sarah Doukas, koja je otkrila Kate Moss, povratak supermodela ipak je bio neizbježan.
“Nije slučajno što je grupa snažnih žena, koje sjajno izgledaju i iznimno su pametne, zadržala svoj ikonski status nakon dvadeset godina. Stil, ali pravi stil, nikad ne izlazi iz mode".
Merita Arslani
No, priča oko njih opet se zavrtjela ovih dana, iako se njihov povratak mogao naslutiti prošle godine na 60. rođendanu kuće Dior kada je u vrtovima Versaillesa organiziran spektakularni modni show na kojemu su glavne zvijezde bile Linda Evangelista, Naomi Campbell i Claudia Schiffer.
Tada je postalo jasno da stil mogu “nositi” samo istinski supermodeli i nakon tog spektakla mnogi su priželjkivali njihov pravi povratak, a ne samo pojavljivanje u čast kuće za koju su devedesetih godina često radile. Pa, trebalo je pričekati oko godinu dana da se njihove želje ispune, a povratak Linde, Cindy, Naomi, Claudije i Christy opisuje se kao veliki “fashion revival”.
Najzaposlenija od njih je Claudia Schiffer koja je postala novo lice Chanela i Salvatora Ferragama, a u srpnju je bila na naslovnicama španjolskog i njemačkog Voguea. Osim toga, uz Stephanie Seymour pojavila se u proljetnoj kampanji Louisa Vuittona. Claudia nije baš sasvim prestala raditi sve ove godine, ali definitivno to nisu bili “masni” ugovori koje je dobivala prije petnaestak godina, niti je radila razvikane kampanje kao nekada. Godine 2000. bila je lice Accessorizea, a prije toga Manga i, naravno, još uvijek ima ugovor s L’Orealom, iako ne sudjeluje više puno u njihovim projektima. Karl Lagerfeld ju je ne tako davno uključio u svoju kampanju za Dom Perignon, što i nije tako čudno jer on nikad nije skrivao da mu je Claudia oduvijek omiljeni model.
Malo manje od nje je angažirana Linda Evangelista, ali je sasvim sigurno dobila najveću zadovoljštinu i svima u modnom biznisu priredila jedno od najvećih iznenađenja u posljednjih deset godina. Naime, ona je za predstojeću sezonu jesen/zima novo lice Prade, što samo po sebi i nije toliko čudno, ali kada se prisjetimo da je prije nje čak šest godina zaredom lice Prade bila dvostruko mlađa manekenka Sasha Pivovarova, onda njezin novi ugovor s Pradom nije samo “ugovor”, nego i određena poruka koja se može protumačiti na više načina.
Možda odgovor treba potražiti i u činjenici da je L’Oreal za 20 posto podigao prodaju otkad je prije 18 mjeseci njihovu kampanju počela raditi upravo ona. Kampanju za Pradu odradila je sa slavnim fotografom Stevenom Meiselom koji je Lindu predstavio u pomalo “robotičkom stilu”, ali Evangelista izgleda kao da nije ostarila nijednu godinu otkad se povukla, a ne treba zaboraviti da je prije dvije godine postala majka Augustina Jamesa.
Još jedna majka, ali dvoje djece, Cindy Crawford je dosta davno rekla da moda uvijek traži nova lica i da 40-godišnjakinje obično ne dobivaju naslovnice časopisa. “Bila bih tužna kada bi moja karijera završila tako da sam samo model i da ne radim ništa drugo”, rekla je Cindy na vrhuncu slave.
Očito ni sama Cindy nije bila svjesna što je tada rekla, a u to vrijeme mnogi su tu njezinu izjavu prihvatili kao opće stanje, ali danas je situacija dosta drukčija. Cindy, koja ima 42 godine, na posljednjim je naslovnicama francuskoga Ellea i talijanskoga GQ-a. Prepoznatljiva po madežu iznad gornje usne, sve ove godine redovito je visoko kotirala na raznim izborima brojnih časopisa za najljepšu ženu svijeta, a nakon što se povukla s modnih pista, glumila je, iako ne baš uspješno, u nekoliko filmova, izdala seriju videovježbi te imala svoj talk show. Titule “najljepše” očito mnogi u modnom biznisu ne mogu zaboraviti, tako da su dvije naslovnice možda tek početak njezina povratka.
Jedina iz “Velike šestorke” koja nikad nije skrivala da joj se naziv “supermodel” čak i gadi jest Christy Turlington koja se tijekom karijere pojavila na više od 500 naslovnica raznih časopisa. Njezino lice ovaj put krasi zadnju naslovnicu japanskoga Voguea, a u posljednjem broju kultnog modnog magazina W odradila je photo session s fotografom Michaelom Thompsonom koji je legendarnu Christy predstavio poput božanske ratnice u grčko-romanskom stilu.
Za fotografije je nosila odjeću Calvina Kleina, Balenciage, Comme des Garconsa, Versacea, Prade, Bossa, Chanela i ostalih. Christy s 40 godina izgleda bolje nego s 20, a osim naslovnice i odlične serije fotografija, postala je novo lice Escade te je se može vidjeti u posljednjoj reklamnoj kampanji za Chanelove sunčane naočale. Znači li to da Christy neko vrijeme nećemo vidjeti u odjeći za yogu kojoj se posvetila nedugo nakon što je napustila modne piste i odlučila završiti fakultet, već možda ponovno na nekom catwalku, još ćemo vidjeti. No, kampanje za Escadu i Chanel definitivno pokazuju da se za njezino mjesto vrhunskog supermodela (koliko god prezirala taj naziv) još nije našla prava zamjena.
I, na kraju je ostala “crna pantera”, Naomi Campbell, za koju se teško može reći da je “otišla”. Naime, iako je posljednjih godina rijetko nosila revije, Naomi nije silazila s novinskih naslovnica, prije svega zbog svoje nasilne strane. Vrijeđala je službenike po aerodromima i bankama, ali i svoju poslugu koju nije štedjela ni kada su u pitanju pljuske.
Naomi je od 2000. na tržište izbacila čak sedam svojih parfema, a uključila se i u dobrotvorni rad. No, nijedan skandal joj nije naštetio, a odnedavno je zaštitni znak modne kuće Yves Saint Laurent, što je najprestižniji ugovor koji se može dobiti u modnom svijetu. Njezino je lice na posljednjim naslovnicama talijanskoga, francuskog i brazilskog Voguea, koji ju je favorizirao još od kraja osamdesetih kada je postala prvi crni model u povijesti na naslovnici “modne Biblije”.
Sve one mnogima su poznatije od brandova koje su nosile, pa je do danas enigma zašto su uopće nestale s modnih pista. Teorija o tome je mnogo, a najraširenija je ona kako su postale veće od svega što postoji u modnom svijetu. Naime, s njima se više nisu mogli nositi ni dizajneri, ni fotografi, ni modni urednici. Nisu više htjele sudjelovati na napornim fashion weekovima, odbijale su putovati na daleke destinacije radi snimanja i onda spavati po šatorima, počele su tražiti da im se na uvid daju njihove fotografije i odlučivale koje će biti objavljene. Nerijetko su, poput Christy Turlington, slale pisma urednicima u kojima su prosipale svoj bijes, nezadovoljne prezentacijom intervjua, naslovom ili fotografijom. Upravo je Christy Turlington poslala pismo urednici Marie Clairea, koje je počela riječima: “Ti, urednice!”
S vremenom su postale i prilično pohlepne pa su se, uz modu, “bacile” i na gastrobiznis te otvorile lanac Fashion cafea koji je na kraju bankrotirao. Osim toga, sasvim sigurno im nisu pomogle izjave Linde Evangeliste koja je svojedobno rekla da se uopće neće niti probuditi ako taj dan neće zaraditi deset tisuća dolara. Ta je izjava izazvala gnjev većine dizajnera koji su odlučili da neće više dopustiti da se nakon njih opet pojave neki tako moćni modeli.
S druge strane, i dizajneri i javnost već su pomalo bili umorni od supermodela koji su postali veće zvijezde nego one holivudske, što je 1996. stalno ponavljao i Calvin Klein koji je govorio kako se dogodio “supermodel overdose”. Neko smo vrijeme umjesto njih gledali poznate glumice na reklamama za kozmetiku i kako nose najnovije haljine modnih kreatora, ali kako je nedavno rekla Sarah Doukas, koja je otkrila Kate Moss, povratak supermodela ipak je bio neizbježan.
“Nije slučajno što je grupa snažnih žena, koje sjajno izgledaju i iznimno su pametne, zadržala svoj ikonski status nakon dvadeset godina. Stil, ali pravi stil, nikad ne izlazi iz mode".
Merita Arslani
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....