Dogodilo se to u Louisiani, nakon Katrine. Žene su se počele čudno ponašati.
Istina, bilo je i prije takvih stvari, po sumnjivim partyjima američkog Juga, odakle su rodom seksi vampiri iz “True Blooda”. Djevojka bez morala skočila bi u krug muškaraca koji bi pljeskali i radila opscene pokrete stražnjicom. “Twerkanje” na iskrivljenom engleskom znači “raditi, miješati”. Da bi se pojam našao u Oxfordskom rječniku zaslužna je iskvarena djevojčica, Miley Cyrus, koja je prije nekoliko godina ravno sa scene “otwerkala” u povijest. Šokirani nastupom nekadašnje dječje zvjezdice, mnogi su krenuli njezinim putem. Naravno, eksplicitno micanje stražnjice nije tako novo.
Ono je tu otkako postojimo: uostalom, kakav je bio Salomin ples nego opscen, što su dokone žene u haremima vježbale nego uvijanje kukovima za onu jednu noć kad ih vladar pozove u svoju ložnicu, što su radile žene u srcu crne Afrike nego izbacivale stražnjicu i “miješale”. I što je, prema grčkoj mitologiji, napravila izvjesna sluškinja da zabavi božicu Demetru, ucviljenu nakon što joj je bog mrtvih oteo kćer? Prema Robertu Gravesu, dotična je sluškinja pred božicom “opsceno zaplesala”.
I premda se barmeni u New Orleansu rado hvale kako je u njihovu gradu rođena Josephine koja je zavela Napoleona, što nije točno, jer ona se rodila na plantaži šećera na Martiniku, nije sasvim točno ni da se “twerk” rodio u njihovu gradu jer “twerkala” je i Venera Willendorfska prije dobrih dvadeset i sedam tisuća godina.
Mnogo prije suptilnog, verbalnog zavođenja i flerta, koji često ostaju samo na riječima, postojali su brutalniji pozivi na seks, oni praiskonski, među kojima je sigurno dobro kotirao današnji “twerking”. I baš zato, što pripada predcivilizacijskom vremenu, taj “ples” svoje promatrače, pogotovo muške, baca u trans, premda ni žene ne ostaju ravnodušne. Toliko o “twerkanju” općenito, no vijest tjedna jest da i mi svoj twerk skandal imamo!
Riječ je o 18-godišnjoj Sari iz Vukovara, koja je na nedavnom “Supertalentu” pokazala kako suvereno kontrolira mišiće stražnjice, a iz prvoga rada oduševljeno joj je pljeskao njezin tata. Odmah se razvila rasprava o tome treba li takav nastup prikazivati u terminu kada ga i mala djeca gledaju i trebaju li očevi pružiti bezrezervnu podršku svojim twerkajućim tinejdžerskim kćerima.
Poznaje li ljubav granice i treba li roditelj biti ushićen čak i kad mu se kći proslavi ovakvim nastupom? Jer da je Sara popularna vidi se i na njezinu Instagramu, gdje njezine slobodoumne fotografije i videosnimke prate deseci tisuća oduševljenih promatrača, da je bogomdan talent za twerk upravo je pokazala, no mnoge su se nježne dušice osjetile povrijeđenim tim “otvorenim pozivom na parenje”, prema riječima članice žirija.
Iskreno govoreći, i sama sam se malko zbunila, jer teško bi mi bilo zamisliti moju danas 6-godišnju kći kako za malo više od desetljeća “twerka” pred brojnom publikom. Takva provokacija sa scene prilično me odrvenjela, ukratko, pretvorila me u drvenu Milanu. Sve dok twerkaju Miley, Beyonce, Rihanna, srce mi je na mjestu, ali što da ga vidim kod sebe doma?!
Jedno je mit, jedno je priča s američkog Juga, jedno je Saloma, a drugo je, priznajem, malograđanski šok koji sam iskusila gledajući Sarino twerkanje. Uvijek možemo glumiti da smo liberalniji i tolerantniji nego što jesmo i reći kako twerkanje nije najgora stvar u svijetu u kojem čovjek s hotelskog prozora u Las Vegasu ubija ljude kao lud. Zbilja, što je jedan mali twerk prema tome?
Zašto glumiti da od kolijevke pa do groba nismo i seksualna bića i da nas misli o seksu počesto zaokupljaju? Sve je to točno, pa ipak... Možda mi je došlo vrijeme za moju prvu vitrinu s porculanom, jer Sarin je ples u meni probudio pravog, zgranutog petit-bourgeoisa...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....