SUZUKI

Novi S-CROSS koji oduševljava!

Suzukijeva uspješnica SX4 nikad niti nije imala pravog konkuranta, a to se nastavlja i s novom generacijom, nazvanom S-CROSS. Veći, prostraniji, udobniji i osjetno štedljiviji unaprijedio je apsolutno sve vrijednosti ovog iznimno popularnog modela.

Novi S-CROSS otišao je korak dalje, i dodatno se približio univerzalnosti i svakodnevnoj upotrebljivosti.

Naime, kupci dosadašnjih SUV-ova, gotovo nesvjesno bili su uvučeni u povećanu potrošnju goriva i veću buku pri većim brzinama, te trpili slaba vozna svojstva i velike troškove održavanja svojih ljubimaca. Suzuki je prije nekoliko godina započeo svoju transformaciju, iz proizvođača ultimativno sposobnih off road vozila, ka proizvođaču vozila s naprednim 4x4 pogonima, koji svakodnevnu vožnju čine bitno sigurnijom i bitno upotrebljivijom najširoj populaciji. Naravno, pritom se ipak nije odrekao 4 pogona i off road mogućnosti, već je ih je na najbolji mogući način upakirao u prostranu kombi limuzinu dobrih voznih svojstava, s minimalnom potrošnjom i isto takvim troškovima održavanja.

S-CROSS je zadržao svoje dosadašnje prednosti, poput visoke sjedeće pozicije i svestranog pogona, koji je kod novog modela dodatno unaprijeđen, s 2 dodatne opcije - snow (snijeg) i sport.

Svakodnevno će vas uveseljavati i činjenica da gotovo ne postoji razlika u potrošnji goriva, između verrzija s 2 i 4 pogona. Ipak, u današnje vrijeme skupog pogonskog goriva, najveće veselje donijeti će vam podatak o ukupnoj potrošnji goriva. Dizelska verzija, može se voziti s potrošnjom manjom od 5 litara na 100 km, dok se potrošnja benzinaca u prosjeku kreće oko 1 litru više. Ovo je rezultata vrijedan divljenja, posebno kad se ima na umu da je novi model čak 16,5 cm veći od svog prethonika , odnosno da se radi o automobilu pozamašnih dimenzija – dužina mu iznosi punih 4,3m. Možda nije naodmet spomenuti ni kako je novi SX4 u prosjeku oko 150-200 kg lakši od SUV-ovskih konkurenata, odnosno da je kilažom na razini ili je čak ispod razine najtraženijih automobila srednje klase, i zato se osim svoje niske potrošnje diči i iznimno dobrim voznim svojstvima. Naravno, sve to nije nimalo išlo na uštrb sigurnosti, jer je novi SX4 ponosni vlasnik svih 5 zvjezdica najnovijih i najstrožijih EuroNCAP testiranja, što trenutno predstavlja najviši rezultat po pitanju sigurnosti!

Dimenzonalni rast dirketno je utjecao na prostranost, koja se donekle zamjerala kod prethonog modela, a koja danas kod novog modela SX4 graniči sa monovolumenskim dimenzijama, dok je prtljažni prostor provećan za ogromnih 60% u odnosu na prethodni model. U brojkama povećanje izgleda ovako: sa prosječnih 270 litara na zavidnih 430/440 litara, gdje se potonja brojka odnosi na uspravniji položaj stražnjih sjedala. Također, i udobnost je povećana, jer je međuosovinski razmak narastao za punih 10 cm.

Upravljač je promjenljivih prijensnih omjera, a dizajniran po uzoru na novog Swifta, što zasigurno pridonsi dobrim povratnim informacijama s ceste, te dobrom osjećaju u vožnja. Suzuki ne škrtari s opremom, nego je više nego isdašan odnosno izdašniji od bilo koje konkurencije. 7 zračnih jastuka, ESP, ABS, klima, servo, indikator pozicije stupnja u mjenjaču kao i indikator optimalnog stupnja prijenosa u kojem je preporučljiva vožnja,... samo su dio bogate serijske opreme svakog, pa i onog najjeftinijeg modela novog Suzukija SX4.

Automatski brisači, automatska dnevna svjetla, hill-hold, tempomat, grijanja sjedala, xesnon svjetla, LED pozicije... samo su dio jače opreme koja se vezuje uz svaki bolje opremljeni SX4.

Kupci najbolje opremljenih modela moći će se pohvaliti i sa najvećim krovnim otvorom u klasi (ako ne i najvećim uopće). Naime, krovni otvor je napravljen iz 2 dijela, te dok se privi izdiže iznad krova automobila, drugi se uvlači u njega, pritom dajući osjećaj potpune slobode i nesputanosti, svim putnicima u automobilu. Veliki krovni otvor, bolji je i od kabro izvedbe, jer stvara puno manje turbilencije zraka, a ostali užici su potpuno identični.

U prilog tvrdnji da novi SX4 pokriva najšire zahtjeve automobilskog tržišta, ide bezbroj činjenica, a ponajviše objedinjavanje prednosti različitih klasa, koje su u novom SX4 skupljene sve na jednom mjestu. Tako novi SX4 ima napredan 4x4 pogon, kojih se ne bi posramili niti bitno skuplji i razvikaniji SUV-ovi, lakoća upravljanja (ne postojanje mase, koja destabilizira vozilo u zavojima) odnosno dobra vozna svojstva ravna su kombi-limuzina boljih voznih osobina, dočim se veličina prtljažnog prostora može mjeriti jedino s karavanskim ili monovolumenskim inačicama. Povišena vozačeva pozicija (kao i svih putnika u automobilu) također se mogu mjeriti sa SUV-ovima ili monovolumenima, jer od njih ne zaostaje niti po pitanju prostranosti.

Koliko su dobar proizvod napravili Suzukijevi inženjeri (njih oko 5.000), možda najbolje potvrđuje njihov trenutni pritisak na management zadužen za Japansko tržište, kojim ih žele primorati da ovaj model uvedu u prodaju i na vrlo zahtjevno i specifično Japansko tržište, jer tamo taj model nije dostupan... a oni si ga žele!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 09:57