NOVA MODA

NOVI TREND ZADAJE MUKE ESTETSKIM KIRURZIMA 'Nekad su tražili velike grudi po uzoru na Pamelu, a sada žele da im filtriramo lica kao na Instagramu'

 
 Profimedia, Wavebreak / Instagram

Estetski kirurzi kažu da im ljudi sve manje dolaze sa željom da nalikuju nekoj poznatoj osobi, a sve više jer žele izgledati kao filtrirana verzija sebe, piše Independent.

Filteri za fotografije na društvenim mrežama poput Snapchata i Instagrama omogućuju vam da izmijenite svoje fotografije tako što ćete zagladiti kožu, promijeniti oblik lica ili povećati oči.

Kako tvrde liječnici, sve veći broj žena dolazi upravo sa željom da izgledaju 'kao da su se provukle kroz neki filter'.

Doktor Tijon Esho iz klinike 'The Esho' i zvijezda TV emisije E4's Body Fixers, taj fenomen naziva 'Snapchat dismorfijom'.

- Prije su pacijenti dolazili sa željom da izgledaju kao neka poznata osoba kojoj se dive i koja im se sviđa. No, nakon što su društvene mreže postale silno popularne, sve više ljudi želi postići izgled kao da su upotrijebili neki filter.

Jedna od pacijentica doktora Esha je i Natalie koja kaže da nikad nije bila zadovoljna svojim fotografijama, no nakon što je počela koristiti filtere, ponovno je sretna zbog svojeg izgleda.

- Snapchat kamera ti pokazuje ono što vidiš u ogledalu ali doda još i filter s kojim možeš sve promijeniti. Tvoje lice može biti uže, usne punije, a oči i trepavice veće. To je sjajno!, kaže ona.

U kliniku doktora Esha je došla s jednom fotografijom koju je provukla kroz filter, no Esho je odbio obaviti zahvat i umjesto toga je poslao na savjetovanje kod psihologa i kaže da dobro napreduje.

- Postrožili smo proces konzultacija u našoj klinici koji nam pokazuje je li neka osoba spremna za zahvat ili nije. Nikad ne obavljamo operaciju odmah prvi dan kad pacijent dođe već im damo neko vrijeme da malo promisle i eventualno se ohlade, kaže doktor Esho.

- To je jako važno jer mnogi ljudi reagiraju impulzivno. Tijekom konzultacija pazimo na 'crvene zastavice' – znakove koji upućuju da osoba ima poremećaj dismorfije i nerealna očekivanja, kaže.

- Slučajevi poput Natalieinog kod svakog bi liječnika trebali izazvati sumnju. Ako takva osoba krene sa zahvatima, nikad neće biti do kraja zadovoljna i uvijek će se iznova vraćati po još operacija, dodaje.

Doktor Esho kaže da je za najnoviju pojavu krivo mnogo faktora.

- Današnje generacije ne mogu izbjeći 'Trumanov efekt' jer su od rođenja navikli na društvene mreže, a osjećaj vrijednosti direktno je povezan s brojem lajkova koji dobiju, a koji je pak povezan s time kako izgledaju. Fotografije koje objavljuju javnost prosuđuje i komentira, što nas čini kritičnijima prema sebi, pojašnjava doktor.

Društvene mreže su ubrzale i povećale taj trend.

- Čitave generacije žena i muškaraca jako puno pažnje pridaju izgledu, puno više nego prijašnje generacije, smatra doktor Esho.

No, unatoč svemu, broj žena koje traže kozmetičke zahvate je u padu.

Lani je, primjerice, facelifting tražilo 44 posto manje žena nego godinu dana ranije, a Britansko udruženje estetskih kirurga objavilo je i podatak da je 2017. godine izvedeno 28.000 kozmetičkih zahvata što je osam posto manje nego 2016. kad je takvih zahvata bilo 30.750.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 06:09