BARCELONA - Čak i prije nego što smo ugledali novu Ibizu ST bilo je jasno da dizajn neće biti zanimljiv poput onog hatchback verzija, no ovaj je model svejedno vizualno najdinamičniji gradski karavan.
U odnosu prema verziji s pet vrata, ST je 180 mm duži, a prtljažnik je značajno veći. Naime Ibiza karavan ima osnovni volumen od 430 litara, što je čak 138 l više.
Više mjesta
S preklopljenim stražnjim sjedalima dobivaju se ukupno 1164 litre, no ne i ravna podnica koja je izostala zbog ‘stepenice’ na donjem rubu.
Osim za prtljagu više je mjesta i za putnike na stražnjim sjedalima, odnosno njihove glave, zbog produžene krovne linije. Ostatak interijera istovjetan je ostalim Ibizama, sa zanimljivo oblikovanom kabinom i vrlo udobnim prednjim sjedalima.
Najviše smo vremena proveli s 1,2-litrenom TSI verzijom Ibize ST koju pokreće izvrstan turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem goriva i 105 KS. Taj mali motor pravi je predstavnik downsizing generacije koji korisnih 175 Nm nudi već od 1550 o/min.
Uvjerljiv TSI benzinac
Ubrzanja su linearna i prilično uvjerljiva, osobito u kombinaciji s opcijskim 7-brzinskim DSG mjenjačem s dvije spojke koji smo imali priliku probati.
Ovjes je udoban pri višim brzinama i nešto tvrđi pri ‘gradskima’, no na svim cestama ST pruža jednako dinamične vozne osobine poput ostalih izvedbi.
Cijene nove Seat Ibize ST za još nisu poznate.
Unatoč tome što razvija dojmljivih 105 KS, TSI turbobenzinac troši (5,3 l/100 km) i zagađuje (samo 124 g/km CO2) manje od dva slabija benzinca, 1,2-litrenog sa 70 (5,5 l/100 km i 128 g/km) i 1,4-litrenog s 85 KS (5,9 l/100 km i 139 g/km). Tri common-rail turbodizelaša još su impresivniji po pitanju štedljivostii i pažnje prema okolišu. Novi 1,2-litreni 3-cilindrični TDI sa 75 KS i 180 Nm troši 3,9 l/100 km i emitira 102 g/km CO2. Obje verzije 1,6-litrenog TDI-ja (90 ili 105 KS) troše 4,2 l/100 km i emitiraju 109 g/km CO2.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....