PROSTORIA- priča o brendu

 

Od kako je osnovan prije pet godina, hrvatski brend Prostoria ne samo da je razvio dojmljivu liniju promišljeno dizajniranog namještaja, nego je i krenuo u osmišljavanje platforme preko koje se hrvatska dizajnerska industrija može povezivati.

Moglo bi se reći da je dizajn pomalo nalik na jezik. Može djelovati na funkcionalnoj razini, ali se, isto tako, može smatrati nečime što ima izražajnu vrijednost.
Uzmimo, na primjer, izrazito slikoviti stolac «Polygon» hrvatskog prozivođača Prostorije. Dizajn koji podsjeća na arhitektonski nacrt artikuliran je u seriji zasebnih elemenata u prostoru: naslon, sjedište, rukonasloni. Povezuju ih i na jednom mjestu drže filigranske linije savijenog, cjevastog čelika.

promo

Osim svoje utilitarne svrhe, stolac se može metaforički protumačiti kao izraz onoga u što se Prostoria upustila kao komercijalni i kulturni poduhvat. Tvrtka se ne bavi samo proizvodnjom dizajnerskih proizvoda, već također pokušava kreirati platformu preko koje se hrvatska dizajnerska industrija može povezivati.

Takvim integracijskim pristupom brend kultivira kreativnu scenu koja nalikuje radionici u kojoj mladi dizajneri, vrhunski obrtnici, stručnjaci za proizvodnju i materijale i ostali imaju na raspolaganju prostor i vrijeme za suradnju. S obzirom da radi uglavnom s lokalnim materijalima, može se reći da je Prostoria više atelier nego proizvodna linija.

'S našim dizajnerima i svim ostalima s kojima surađujemo doista pokušavamo ostvariti partnerstvo, kaže direktor Prostorije, Tomislav Knezović. 'Na proizvodima radimo kao tim, od dizajnera, inžinjera, proizvodnje do prodaje. Mladi smo, iskreni i volimo svoj posao. Važno je biti vjerodostojan.' Ta se vjerodostojnost prenosi i na proizvode. Proizišli iz iterativnog procesa koji se temelji na iscrpnom istraživanju, Prostorijini proizvodi donosi inovativne proizvode na tržište koje se vrlo često čini preplavljenim ponešto derivativnim dizajnom.

promo

'Za razliku od drugih tvrtki u tzv. svijetu dizajna', objašnjava nam Nikola Radeljković iz hrvatsko-austrijskog dizajnerskog studija Numen/For Use koji je dizajnirao fotelju 'Polygon', 'Prostoria blisko i neprekidno surađuje s dizajnerima kako bi usavršila detalje, funkcionalnost i konstrukciju. Na taj način razvoj nikada ne prestaje. Razumijevanje i strpljenje su nezaobilizani preduvjet inovacija. Radi se o vremenu i povjerenju, odnosno uspostavljanju autentičnog partnerstva.' Njihovo partnerstvo je rezultiralo vrlo prepoznatljivim dizajnom poput Segment garniture, stolaca i stolova iz obitelji proizvoda Oblique i nagrađivanog multifunkcionalnog ležaja Revolve.

Suradnja s hrvatskim dizajnerima kao što su Simon Morasi Piperčić (stolac Rhomb, modularna garnitura Convert), Grupa (naslonjač Monk, garnitura i fotelja 3angle) i Redesign (garniture Up-lift i Pil-low i dodaci Simetria) kao i s arhitekticom Sanjom Knezović (garniture Match i Cloud) , iznjedrila je neodoljivu liniju namještaja, pri čemu se veliki naglasak stavlja na poštivanje materijala i obrtničko-tehnološko umijeće. Zato ne iznenađuje da su Prostorijini proizvodi, koji progovaraju prepoznatljivim dizajnerskim jezikom, namijenjeni različitim okruženjima, poput hotela, restorana i uredskih salona.

Prostoria redovito sudjeluje u radionicama s mladim dizajnerima koje organizira Hrvatsko dizajnersko društvo s posebnom namjerom da se utvrde i premoste nedostaci u hrvatskim obrazovnim programima iz područja dizajna što govori u prilog tome koliko je ova tvrtka posvećena razvoju usklađene dizajnerske industrije i kulture. Međutim, nakon pet godina poslovanja taj je projekt ispunjavanja praznina i ponovnog uvođenja kontinuiteta tek započeo. Budućnost pred njima je uzbudljivo neizvjesna.

Autor teksta Simon Keane-Cowell, objavljen u Architonic 2017.

Architonic je najpoznatiji portal za arhitekte, dizajnere i entuziaste dizajna u svijetu, s 16 miliona posjetilaca godišnje kojima pruža uvid u najbolji suvremeni dizajn.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 18:38