SAVJETNIK AUTOKLUBA

PUTNI ANĐEO STIGAO U HRVATSKU Aplikacija za pametne telefone koja bi vam mogla spasiti život

Pametni telefoni i kod nas konačno u slučaju nesreće sami zovu hitnu pomoć

Kad se dogodi prometna nesreća, svaka minuta je bitna. Nažalost, većina elektronike spremne automatski pozvati pomoć u slučaju nesreće, koju serijski ili uz doplatu nude Volvo, Citroen, BMW..., nema nikakvu funkciju u Hrvatskoj. Tako i ako je imate u automobilu, ne trebate očekivati da za vas pozove 112 i vozilo hitne pomoći. Tako je, barem, bilo do nedavno. Sve do dolaska usluge znakovito nazvane Putni Anđeo, koju svojim korisnicima ekskluzivno nude Croatia osiguranje i ORYX Asistencija.

Riječ je o aplikaciji za pametne telefone spremnoj “prepoznati” nezgodu i automatski alarmirati hitnu službu te skratiti vrijeme intervencije na najmanju moguću mjeru. Aplikacija je besplatna za sve korisnike koji ugovore policu automobilske odgovornosti u Croatiji, a da stvar bude bolja, iza softvera stoji domaća pamet. Vlatko Fras, prvi čovjek tvrtke MojAnđel koja je razvila aplikaciju, otkrio nam je da je na projektu radilo četvero ljudi, a od osnovne ideje do konačne realizacije prošlo je pet godina. U praksi, uvjerili smo se, danas sve funkcionira savršeno. Problema može biti jedino ako se nesreća dogodi na mjestu bez signala. No, takvih područja u Hrvatskoj, ali i diljem Europe, gotovo nema.

Prema riječima Marija Turčića, voditelja pozivnog centra ORYX Asistencije, koja zaprima pozive Putnog Anđela, ideja je bila pretvoriti pametne telefone, od koji se ljudi sve rjeđe razdvajaju, u sigurnosne uređaje. - Cilj je bio zadovoljiti pravilo “zlatnog sata”, odnosno postići da se unesrećeni zbrinu u prvih 60 minuta nakon prometne nesreće. Statistike pokazuju da ako unesrećenik u tom razdoblju stigne do bolnice, njegove šanse za preživljavanje iznimno rastu, rekao nam je Turčić. A prometne nesreće često se događaju i kada je čovjek sam u autu te u blizini nema nikoga tko bi mogao pozvati pomoć. Upravo u takvim situacijama na scenu stupa Putni Anđeo. Čim dođe do sudara ili izlijetanja s ceste, u ORYX centru na zagrebačkom Mičevcu zvoni alarm za uzbunu, nakon čega se na mjesto nesreće, šalje pomoć na cesti, policija, hitna pomoć, vatrogasci... Ovisno o potrebi.

Kako Putni Anđeo zna da je došlo do nesreće? Jednostavno, budući da svaki pametni telefon ionako raspolaže informacijama o GPS položaju, brzini i smjeru kretanja, razini buke... A kretanje tih vrijednosti prati i aplikacija. Primjerice, u slučaju naglog ubrzavanje ili usporavanja, pretpostavit će da je došlo do sudara. Istovremeno, prati i nagle promjene smjera, jer ukazuju da je došlo do okretanja ili prevrtanja, kao i razinu buke, koja posebno poraste (iznad 90 dB) prilikom otvaranja zračnih jastuka, kao i samog sudara vozila. Naravno, da bi cijeli sustav mogao funkcionirati i spašavati živote, važno je da se korisnik pridržava uvjeta korištenja. Kako bi se izbjeglo slučajno aktiviranje i kriva obrada podataka, važno je da pametni telefon u vožnji bude na nosaču. U suprotnom bi pri naglom kočenju mogao pasti i bez potrebe aktivirati alarm. No, u tom slučaju korisnik ga može opozvati...

Osim što dojavljuje prometne nesreća, aplikacija stalno prati brzinu vozila, pa ako prijeđe 130 km/h, vozača će upozoriti da je prebrz. Isto tako, nakon dva sata vožnje vozaču će predložiti stanku za odmor te mu sugerirati da je glazba koju sluša možda preglasna za sigurnu vožnju. Instalacija Putnog Anđela je jednostavna. Svaki kupac AO police dobiva SMS s pristupnim podacima, šifrom za skidanje aplikacije i kodom za njezinu aktivaciju. Nakon toga unosi osobne podatke te neke dodatne informacije poput krvne grupe ili napomene o mogućim bolestima. Na koncu, unosi se i podatak o tzv. “privatnom anđelu” odnosno osobi koju treba obavijestiti u slučaju nesreće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 14:42