ZAGREB - Krajem ovog mjeseca počinje finalizacija projekta nabave novih transportnih helikoptera Mi-171SH koje će Hrvatska kupiti od Rusije na ime klirinškog duga, a namijenjeni su za višenamjensku helikoptersku službu.
Dana 29. svibnja u Moskvu odlazi visoka delegacija ministarstva obrane koja će s predstavnicima agencije za izvoz ruskog naoružanja Rosoboronexport obaviti posljednje tehničke pregovore i pokušati parafirati tehnički sporazum.
Pregovori bi prema najavama mogli trajati sedam dana, a ako se u tom razdoblju ne postigne dogovor, najvjerovatnije će uslijediti novi krug razgovora. U MORH-u ističu kako će pregovori biti iznimno zahtjevni jer će se zapravo pokušati za što manje novca dobiti što više.
Ukupni iznos klirinškog duga iznosi 185,7 milijuna dolara. Od toga je 15,7 milijuna namijenjeno za gradnju plinovoda, 105 milijuna za opremanje termoelektrane, a preostalih 65 milijuna za nabavu helikoptera. U okvirima tih 65 milijuna dolara vojni će predstavnici pokušati ugovoriti što više helikoptera sa što boljom opremljenošću.
Trenutna ruska ponuda cijene po helikopteru je sedam milijuna dolara i to je početna cijena od koje kreću pregovori. Hrvatska želi kupiti između 10 i 15 helikoptera koji će se koristiti za transport ljudi i opreme, ali i prevoženje ozlijeđenih i bolesnih.
Upravo zbog te namjene planira se narudžba nekoliko inačica helikoptera koji su zapravo nova generacija transportnih helikoptera Mi-8 kojih u ovom trenutku Hrvatska ima dvanaest. No, budući da hrvatska strana nove helikoptere želi opremiti i određenom navigacijskom opremom koju ruska tvornica Ulan-Ude Aviation Plan uopće ne proizvodi, morat će se dodatno posegnuti u džep kako bi se to financiralo.
U serijskoj opremi trebali bi se dogovoriti i oprema i alati za održavanje, pričuvni dijelovi, ispitno-mjerna oprema, minimalno naoružanje te obuka pilota. U pregovorima će hrvatskoj delegaciji pomoći i iskustva Čeha koji su na isti način riješili klirinški dug s Rusijom. Česi su, među ostalim, kupili nekoliko helikoptera Mi-171Sh koje su platili 5,95 milijuna dolara po komadu.
Da bi se dogovoreni sporazum i realizirao, potrebno je da vlade Hrvatske i Rusije potpišu već parafiran sporazum kojim se rješava pitanje klirinškog duga. Prema tvrdnjama naših pregovarača, od početka proizvodnje do slijetanja novog helikoptera u Hrvatsku trebalo bi proći najviše šest mjeseci, a potom bi svakih 45 dana stizala po dva helikoptera.
Ako se to doista bude realiziralo, Hrvatska će sljedeće godine nakon višegodišnjih natezanja, raspisivanja i poništavanja natječaja, "kupovanja" aviona Beriev konačno dobiti višenamjensku helikoptersku službu.
Krešimir Žabec
Dana 29. svibnja u Moskvu odlazi visoka delegacija ministarstva obrane koja će s predstavnicima agencije za izvoz ruskog naoružanja Rosoboronexport obaviti posljednje tehničke pregovore i pokušati parafirati tehnički sporazum.
Pregovori bi prema najavama mogli trajati sedam dana, a ako se u tom razdoblju ne postigne dogovor, najvjerovatnije će uslijediti novi krug razgovora. U MORH-u ističu kako će pregovori biti iznimno zahtjevni jer će se zapravo pokušati za što manje novca dobiti što više.
Ukupni iznos klirinškog duga iznosi 185,7 milijuna dolara. Od toga je 15,7 milijuna namijenjeno za gradnju plinovoda, 105 milijuna za opremanje termoelektrane, a preostalih 65 milijuna za nabavu helikoptera. U okvirima tih 65 milijuna dolara vojni će predstavnici pokušati ugovoriti što više helikoptera sa što boljom opremljenošću.
Trenutna ruska ponuda cijene po helikopteru je sedam milijuna dolara i to je početna cijena od koje kreću pregovori. Hrvatska želi kupiti između 10 i 15 helikoptera koji će se koristiti za transport ljudi i opreme, ali i prevoženje ozlijeđenih i bolesnih.
Upravo zbog te namjene planira se narudžba nekoliko inačica helikoptera koji su zapravo nova generacija transportnih helikoptera Mi-8 kojih u ovom trenutku Hrvatska ima dvanaest. No, budući da hrvatska strana nove helikoptere želi opremiti i određenom navigacijskom opremom koju ruska tvornica Ulan-Ude Aviation Plan uopće ne proizvodi, morat će se dodatno posegnuti u džep kako bi se to financiralo.
U serijskoj opremi trebali bi se dogovoriti i oprema i alati za održavanje, pričuvni dijelovi, ispitno-mjerna oprema, minimalno naoružanje te obuka pilota. U pregovorima će hrvatskoj delegaciji pomoći i iskustva Čeha koji su na isti način riješili klirinški dug s Rusijom. Česi su, među ostalim, kupili nekoliko helikoptera Mi-171Sh koje su platili 5,95 milijuna dolara po komadu.
Da bi se dogovoreni sporazum i realizirao, potrebno je da vlade Hrvatske i Rusije potpišu već parafiran sporazum kojim se rješava pitanje klirinškog duga. Prema tvrdnjama naših pregovarača, od početka proizvodnje do slijetanja novog helikoptera u Hrvatsku trebalo bi proći najviše šest mjeseci, a potom bi svakih 45 dana stizala po dva helikoptera.
Ako se to doista bude realiziralo, Hrvatska će sljedeće godine nakon višegodišnjih natezanja, raspisivanja i poništavanja natječaja, "kupovanja" aviona Beriev konačno dobiti višenamjensku helikoptersku službu.
Veći dio duga riješit će se gradnjom energetskog blokaHrvatska i Rusija nalaze se pred potpisivanjem konačne verzije sporazuma o povratu duga bivšega Sovjetskog Saveza Hrvatskoj, piše ruski dnevnik Kommersant.Veći dio duga u iznosu od 105 milijuna dolara, piše Kommersant, riješit će se izgradnjom novog energetskog bloka od 230 megavata za termoelektranu u Sisku, a to će realizirati ruska tvrtka Tehnopromexport. (V. V.) |
Krešimir Žabec
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....