Golf GTD nas je impresionirao, jednaki ugođaj pružio nam je i Seat Leon FR s istim motorom, no pravo iznenađenje priredila nam je treća generacija Škoda Octavije u RS izdanju. Najprodavanija češka limuzina u prosjeku je preko 40 cm duža (ukupno 468,5) i 100 kg teža (1490 kg) od Golfa i Leona s kojima dijeli MQB platformu. Za potrebe Octavije razmaka među osovinama povećan je nepunih 5 cm, ali sve to ostavilo je tek neznatnog traga na performansama. S dvolitrenim turbodizelski motorom koji razvija 184 KS i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG, Octavia RS do stotke ubrzava tek 0,7 sekundi sporije (8,2 s), a za međuubrzanje od 80 do 120 km/h potrebno joj je 5,5 sekundi dok Leon i Golf na to troše 5,2 sekunde. No, zato češka jurilica modelima slične veličine i težine poput BMW-a 320d (184 KS), Honde Accord 2.2 i-DTEC (180 KS) ili Mazda 6 D 2.2 (175 KS) na većini testova uzima mjeru!
Octavia RS djeluje snažno i solidno, ali ne upada u oči. Nema ekstravagancije u izgledu i razlike u odnosu na klasične modele svode se tek na detalje poput malog stražnjeg spojlera, dvostrukih trapezoidnih okvira ispušnih cijevi (kod TDI motora desna je lažna), većih otvora u podnožju prednjeg odbojnika i crvenih kočnih kliješta, dok su crna maska i 18-colni kotači na naš testni model stigli s popisa dodatne opreme. Ni unutrašnjost ne obiluje sportskim obilježjima. Metalne papučice pedela, sportski profilirana sjedala s integriranim naslonima, poneka oznaka RS i trokraki upravljač prelomljen u podnožju jedine su novosti. No, ono što se nije promijenilo je količina prostora i visoka razina komfora na prednjim i stražnjim sjedalima.
Ovjes Octavie RS teže skriva neravnine na cesti, ali sve ostalo u vrlo je prihvatljivim granicama. Zauzvrat stabilnosti i upravljivosti oduševljavaju više od rezultata na štoperici. Kroz zavoje se prolazi precizno pri čemu dolazi do izražaja izvanredna izbalansiranost i priljubljenost za podlogu, a svako pretjerivanje donosi blage i vrlo predvidljive reakcije koje se lako kontroliraju i korigiraju. Unatoč težini i veličini, Octavia RS mijenja smjer brzinom i spretnošću koja nimalo ne odstupa od Golfa GTD. Značajnija razlika uviđa se tek na mokrom asfaltu pri izlasku iz zavoja kad treba dozirati gas jer u suprotnom 380 Nm okretnog momenta lako povuku van putanje. Na suhom asfaltu veći dio posla obavlja EDS, odnosno elektronska špera u kombinaciji sa sustavom XDS koji djeluje na prednje i stražnje kočnice.
I kočnice su iznimne. Ni nakon učestale upotrebe nema naznaka zamora ni produženja hoda pedale, a pri 120 km/h zaustavni put je 53,2 m. Mjenjač DSG nije tako uglađen kao kod verzija sa slabijim motorima, ali je izuzetno brz i poslušan. U sportskom programu spremno će iz četvrte prebaciti u treću premda će to motor baciti na 4500 okretaja i uz pojačivač zvuka stvoriti odličnu kulisu. A uz to Octavia RS TDI čak je 60.000 kn jeftinija od Golfa GTD i 19.000 skuplja od Leona FR TDI. Odnos spram Seata lako je objasniti praktičnošću i veličinom, a razlika u odnosu na Golf (unatoč boljoj opremljenosti jer primjerice GTD serijski nosi 18-colne kotače) čini Octaviju RS pravom prilikom.
Octavia RS TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obbujam 1968 ccm
Snaga 135 kW (184 KS) pri 3500-4000/min
Moment 380 Nm pri 1750-3000/min
Mjenjač automatski DSG, 6 stupnjeva
Dimenzije 468,5 x 181 x 145 cm
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 590/1580 litara
Gume 225/40 R18 Continental
Masa 1490 kg Ispuh CO2 129 g/km
Brzina 230 km/h
0-100 km/h 8,2 sekundi
Potrošnja 6,4 l/100 km
Cijena 235.760 kn
S doplatama 253.760 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....