Partner joj je bio Boris Dvornik, koji je nedugo nakon nje, u ponedjeljak oko jedan ujutro, preminuo u splitskoj bolnici. Umro je od posljedica moždanog udara.
Dino Dvornik: S mojim tatom umro je i dio Splita
BiH: Boris Dvornik bio je velikan glumišta
Beogradski mediji: Jedan od najboljih glumaca
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU
Pa dok Semki nije bilo lako izabrati prigodni film, jer se uglavnom specijalizirala za (sjajne) epizode, s Dvornikom će isto biti problema, ali posve drukčijih: zasigurno najpopularniji hrvatski filmski i televizijski glumac svih vremena snimao je neumorno, prihvaćajući kako velike, tako i male angažmane, pa nas je napustio upravo u trenutku kada je Branko Lorger, lik koji tumači u sapunici "Ponos Ratkajevih", uspio nagovoriti plemenitu Klaru Ratkaj ( Ljubica Jović) na vjenčanje.
Boris Dvornik bio je izniman talent, što je bilo jasno već slovenskom redatelju Francetu Štiglicu koji je 1959. tražio još nepoznatog glumca za glavnu ulogu u "Devetom krugu", filmu koji je snimao za zagrebački Jadran film. Dvornik (rođen 14. travnja 1939. u Splitu) bio je još friški student na Zagrebačkoj akademiji, ali je glumio u dječjim kazalištima od osme godine i završio je srednju glumačku školu u Novom Sadu.
U prilično zahtjevnoj ulozi mladića iz endehazijskog Zagreba, kojeg roditelji prisile da oženi Židovku kako bi joj spasio život, Dvornik se snašao izvrsno i postao nova velika nada hrvatskog, a i jugoslavenskog filma. Igrao je tijelom i preferirao srednji i krupni plan: prenemaganje u krupnom planu prepuštao je pozerima.
Godine 1962. nastupio je čak u četiri filma, što je zaposlenost kojom se nisu mogli pohvaliti ni iskusniji glumci, a neosporni vrhunac tog mladenačkog razdoblja mu je uloga studenta u potrazi za stanom u "Martinu u oblacima" (opet s Ljubicom Jović), u kojoj je pokazao besprijekoran dar za komediju, kasnije zaštitni znak njegove karijere.
U drugoj polovici šezdesetih, bogatu filmografiju Dvornik sve češće popunjava naslovima akcijskog žanra, ponekad u duhu partizanskog stripa ("Most", "Bitka na Neretvi" i dr.), a ponekad i ambicioznijeg evociranja povijesti ("Kad čuješ zvona", "U gori raste zelen bor"). Kolikogod su ga ti filmovi promovirali među neprikosnovene glumačke zvijezde bivše Jugoslavije - zajedno s Milenom Dravić, Ljubišom Samardžićem i njegovim tada najboljim prijateljem Velimirom Batom Živojinovićem (raskid je uslijedio 1991., nakon izbijanja rata u Hrvatskoj, a pomirenje 2006.) - još više je taj status učvrstio zahvaljujući televiziji.
Iako je njegov Roko Prč donekle ostao u sjeni Doktora Luiđija Karla Bulića, ipak mu je serija "Naše malo misto" otkrila svijet splitskog pisca Miljenka Smoje, koji mu je bio iznimno blizak. U trenucima kada je već postalo neprilično jurcati pred kamerama s puškom ili mitraljezom (uostalom, nije se osobito ni trudio održavati vitku liniju), uloge narodskih tipova (poput brijača Meštra u Smojinom "Velom mistu", koji ironično podrezuje sve vrste iluzija) pristajale su mu odlično i čak omogućile povremena koketiranja s estradom (između ostalog, pobijedio je na splitskom festivalu pjevajući "Nadalinu" s Oliverom Dragojevićem).
Takvih je uloga na filmu bilo malo, ali u kazalištu napretek, pa ga od osamdesetih godina zaokuplja scena splitskog HNK-a. Dok je na ekranu posljednjih desetljeća ostavljao dojam kao da je na kratkom, neobaveznom gostovanju, kazalištu se - kako tvrde redovni posjetitelji splitskog teatra - predavao strasnije.
Podsjećanje na Dvornika nepotpuno je bez spominjanja njegovih problematičnih izleta u politiku (kratak mandat u Hrvatskom saboru početkom devedesetih kao zastupnik HDZ, napad na promatračicu GONG-a u pijanom stanju, tijekom predsjedničkih izbora 2005.), međutim, važnije je upozoriti da je on vrsta glumca, čiji vas privatni život baš i ne zanima jer vam likovi koje je uspio dočarati mnogo više znače. Kad je već tako, ponašajmo se kao da taj i ne postoji.
Moj Miljenko ga je puno volija, ponekad je pisa samo za njega. Ima je njegovo lice prid očima kad bi pravija neki lik, čuja je njegov glas u dijalozima. Ta stvar, fala Bogu, nije nepoznata u svjetskoj kinematografiji, ali ja ne znan da je u nas bilo takve bliskosti pisca i glumca. Osjećali su jedan drugoga, u nekin razdobljima bili ka jednojajčani blizanci. Kasnije su se, doduše, razdvojili, politika je stala između njih dvojice i nekoliko godina prid Miljenkovu smrt smrt nisu puno komunicirali. Ali ja znan da je Borisu bilo teško kad je on umra. Boris je bija... a ne znan kako bi to rekla. Da je Split ima jedno lice i jedan glas, to bili lice i glas Borisa Dvornika. Njegova nasmijana, huncutska, zajebantska, dobrodušna pojava bila je ono na što bi ljudi pomislili kad bi se spomenija Split. On je bija lice grada i grad se s tin licen snažno identificira.
(A. Tomić)
Lepa Smoje: Boris je bio lice Splita
|
Predsjednik Republike Stjepan Mesićposlao je u povodu smrti Borisa Dvornika brzojav sućuti njegovoj obitelji. U brzojavu ističe da je Boris Dvornik bio jedan od najvećih glumaca ne samo hrvatske kinematografije nego i cijele bivše države, čiji je rad snažno obilježio hrvatsku filmsku, televizijsku i kazališnu scenu.
"Njegove antologijske glumačke kreacije osigurale su mu s pravom veliku popularnost kod najšire publike. Velik broj filmskih i televizijskih uloga nije ga spriječio da uspješno nastupa u kazalištu, posebno u operetama, pred zahtjevnom splitskom publikom", stoji među ostalim u brzojavu predsjednika Mesića.
Predsjednik Vlade Ivo Sanaderposlao je danas u ime Vlade i u svoje ime brzojav sućuti obitelji Borisa Dvornika. "Nedostajat će nam njegov temperament i osebujni glumački pristup, a ime Borisa Dvornika velikim će slovima ostati zabilježeno u povjesnici hrvatskoga glumišta", rekao je među ostalim premijer Sanader u brzojavu sućuti.
Br
zojavi sućuti Mesića i Sanadera
|
Nenad Polimac
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....