Jednako važna

Bonusi i veća plaća radnicima više nisu najvažniji, jedna pogodnost zadržat će ih dulje u tvrtki

Istraživanja su pokazala da zadovoljstvo zaposlenika uvelike ovisi o motivaciji, a na nju mogu utjecati i poslodavci pozitivnim praksama
 Shutterstock

Kad bi vas netko pitao koliko se trudite na poslu, što biste mu odgovorili? Koliko dajete od sebe, 40, 50, 80 ili 100 posto? Iako je to nekada vrlo teško procijeniti, jer je procjena iz svačije perspektive subjektivna, mnogi se mogu složiti da je jedino zadovoljan radnik dobar radnik. A to potvrđuju i istraživanja. Prema rezultatima studije Sveučilišta Oxford, sretni zaposlenici su 13 posto produktivniji od njihovih nesretnih kolega. Za zaposlenike u prodaji, pokazalo je istraživanje, povećanje zadovoljstva može povećati sklapanje poslova za 37 posto.

No, kada bismo razmislili što sve utječe na našu sreću kao zaposlenika, odgovori bi bili razni. Za neke je to povećanje plaće, dobri poslovni uvjeti, puno dana godišnjih odmora, dok se drugi žele osjećati cijenjeno, uvaženo i prihvaćeno. Jedno istraživanje na temu zadovoljstva radnika pokazalo je da su zaposlenici povećali produktivnost za 56 posto kad su osjećali pripadnost na radnom mjestu, a druga pokazuju da je među najvažnijim iskustvo zaposlenika u nekoj tvrtki.

Ne smijemo zanemariti ni činjenicu da je pandemija uvelike utjecala na način kako percipiramo posao i što od njega želimo. Veći zahtjevi i očekivanja radnika, koji više ne pristaju na bilo što samo da imaju posao, prisilile su tvrtke da promisle o najboljim HR praksama i implementiraju ih u svoje poslovanje. Odjeli ljudskih resursa vrlo su važni za opće zadovoljstvo radnika jer brinu o njegovom iskustvu, angažiranosti i očekivanjima kroz učinkovite prakse i strateške operacije.

Jer praksa dovodi do napretka koliko god nam se činila mala ili neznatna. Stoga smo istražili koje su to učinkovite HR prakse koje će povećati zadovoljstvo i produktivnost radnika, a time i uspješnost tvrtki.

Redovit angažman

Istraživanje Sveučilišta u Kaliforniji pokazalo je da je čak 70 posto zaposlenika demotivirano na poslu te da je motivacija itekako važna za rast produktivnosti. Osim toga, posao je jedno od primarnih područja iz kojih ljudi crpe smisao. Pa kako im onda povećati motivaciju? Angažmanom. Kako bi osigurali da se zaposlenici angažiraju u poslu, trebaju im prilike da se uključe u planove i ciljeve tvrtke.

To je moguće učiniti redovitom komunikacijom s radnicima i dijeljenjem novosti o napretku. Dajući im razumijevanje onoga što se događa unutar tvrtke i zašto se to događa, pokazujete da vam je stalo do njihove dobrobiti i da želite da svi zajedno budu uključeni u postizanje uspjeha. Odličan primjer za to je filozofija tvrtke LinkedIN. Jednom mjesečno, tvrtka održava InDay kada zaposlenici odvajaju redovni posao za istraživanje novih ideja.

Pojednostavljeno zapošljavanje

Tvrtke koje žele visoko učinkovite stručnjake u svojem timu okreću se inovativnim procesima kako bi pojednostavile zapošljavanje. Postoji mnogo načina da se procijeni hoće li se netko dobro uklopiti u tvrtku, a Forbes ima jedan od odličnih primjera. Intervjui za zapošljavanje u toj tvrtki temelje se na panelima jer pružaju višestruke perspektive kandidata za posao. Forbes objašnjava kako korištenje tablica s rezultatima intervjua održava usklađenost sudionika panela te također bilježi pojedinosti o njima i dojmove anketara. Njihovo istraživanje pokazalo je da su organizacije koje su koristile ovaj pristup zapošljavale visokokvalitetne zaposlenike.

image
Shutterstock

Kako bi se privukli talentirani zaposlenici, važno je i bolje oglašavati radna mjesta. To ne podrazumijeva samo objavljivanje oglasa na platformama za traženje posla i na glavnoj web stranici tvrtke, već direktno objašnjenje zašto bi potencijalni zaposlenik odabrao upravo vašu tvrtku umjesto konkurencije.

Stalno usavršavanje

Jedna od najboljih HR praksi je kontinuirano ulaganje u zaposlenike preko raznih usavršavanja, treninga, edukacija i slično. Da bi profesionalci ostali profesionalci, potrebno ih je trenirati. To je važno i zbog toga što tehnologija sve više napreduje pa je ključno da zaposlenici budu u toku s digitalnim trendovima.

Osim toga, usavršavanje specifičnih vještina također može pomoći da zaposlenici svoj posao obavljaju što bolje jer svi smo različiti; neki su spretniji u jednom aspektu posla, drugi u drugom. Drugim riječima, poslodavci bi trebali poticati vještine zaposlenika u kojima briljiraju. Prosječan broj sati obuke godišnje u tvrtki Boston Consulting Group za zaposlene s punim radnim vremenom je 100. Zaposlenici po satu dobivaju približno 40 sati obuke godišnje, zbog čega je ova tvrtka proglašena jednom od najboljih za zaposlenje. Mnogi novozaposleni radnici napreduju na rukovodeće pozicije u kratkom vremenskom roku upravo zahvaljujući obuci koju su stekli rano u tvrtki.

Bonusi i druge pogodnosti

U prošlosti je novac bio glavni poticaj zaposlenicima da budu produktivniji i ostvare veće rezultate. U današnjim vremenima bonusi još utječu na zadovoljstvo radnika, ali nisu njegov jedini faktor. Istraživanje koje je proveo Google pokazalo je da zaposlenici cijene povećanje osnovne plaće više od jednog bonusa jer ima dugoročne učinke.

Ipak, kako bi svaka tvrtka saznala što bi usrećilo njezine zaposlenike, dobra ideja je među njima provesti anketu. Za neke će to biti samo novčana nagrada, za neke dodatna edukacija, dok bi treći možda željeli popuste na sportske aktivnosti ili pak pogodnost koja im omogućuje da ljepše iskoriste slobodno vrijeme kroz povoljniji smještaj i usluge.

Jedna takva pogodnost je i Hrvatska turistička kartica, projekt Vlade RH i Ministarstva turizma i sporta s ciljem povećanja potrošnje hrvatskih građana u ugostiteljstvu i turističkim sadržajima na području cijele Hrvatske. Kartica zapravo predstavlja oblik elektronskog vaučera s funkcionalnostima debitne platne kartice i omogućuje plaćanje usluga preko fizičkog prodajnog mjesta koje prihvaća karticu kao platni instrument za bezgotovinsko plaćanje usluga.

image
Shutterstock

Pogodnosti ove kartice su brojne, kako za poslodavce i zaposlenike, tako i za pružatelje usluga. Naime, poslodavci svojim radnicima na karticu mogu isplatiti novčana sredstva u iznosu do 2.500 kuna neoporezivoga primitka godišnje, odnosno 331,81 eura. Važno je istaknuti da je to dodatan neoporezivi iznos na sve već ranije predviđene Zakonom i pravilnikom poreza na dohodak. Hrvatsku turističku karticu svojim zaposlenicima mogu omogućiti svi poslodavci u Republici Hrvatskoj, ali i svaki obrtnik te samozaposlena osoba koji si mogu uplatiti sredstva. Karticu može napraviti i svaka punoljetna osoba u RH, a uvjet je da otvori račun u banci koja je sklopila Sporazum s Ministarstvom turizma i sporta vezan za izdavanje Hrvatske turističke kartice (HPB i Podravska banka). Nakon otvaranja računa, banka korisniku izdaje Hrvatsku turističku karticu.

Turističkom karticom mogu se plaćati usluge smještaja i konzumacija hrane i pića u ugostiteljskim objektima, usluge putničkih agencija i turoperatora, paket aranžmani, boravak u objektima privatnih iznajmljivača te najam brodova. Što se tiče pružatelja usluga, oni također imaju posebne pogodnosti. Na web stranici kartice svi pružatelji ugostiteljskih i turističkih usluga mogu besplatno oglašavati dodatne popuste i pogodnosti za korisnike Hrvatske turističke kartice i tako osigurati bolju vidljivost i promidžbu objekta i/ili usluga. Osim toga, za plaćanje s Hrvatskom turističkom karticom nije potrebno dodatno ugovaranje uvjeta poslovanja s bankama ili državnim institucijama pa je za pružatelje usluga prijava objekta time jednostavnija.

Potpuna transparentnost

Prema istraživanju Harvard Business Reviewa, samo 40 posto zaposlenika kaže da su im jasne strategije i ključni ciljevi tvrtke. Takvi rezultati poručuju da bi transparentnost poslovanja tvrtki trebala biti veća, a to pokazuju i rezultati studija - tvrtke s visokim stupnjem transparentnosti prijavljuju profitne marže koje su 21 posto više od prosjeka.

Transparentnost je važna u izgradnji povjerenja i odnosa sa zaposlenicima, a najbolji način za provođenje ove prakse je izraditi plan interne komunikacije koji uključuje redovita ažuriranja napretka tvrtke. On omogućuje zaposlenicima da se osjećaju da su u tijeku i imaju pravo glasa o tome što će se sljedeće dogoditi.

image
Shutterstock

Sigurnost je ključ

I zadnje, ali ne manje važno je sigurnost. Život je nepredvidiv, a posao je stabilan faktor koji je većini ljudi vrlo važan. Imati poslodavca koji zaposleniku omogućuje egzistenciju za njega i njegovu obitelj jedan je od glavnih razloga zašto ljudi ostaju u tvrtkama u kojim trenutno rade.

Kada je sigurnost zaposlenja ugrožena, primjerice zbog restrukturiranja, bolesti ili zbog porodiljnog dopusta, vrlo se jasno vidi koliko neka kompanija brine o svojim zaposlenicima. Ako tvrtke ne rade na zadržavanju kvalitetnih radnika, koji su se dokazali radom već nebrojeno puta, veća je vjerojatnost da će oni otići raditi za konkurenciju.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske turističke zajednice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 04:34