Kombinacija crvene i zelene boje uvijek je upečatljiva. No, ako o njoj razmišljamo u kontekstu prirode i njenih blagodati, onda se s uzbuđenjem sjetimo najdražih okusa i ubrzo ta kombinacija postaje nezamjenjiva. Jedan od njih je i okus sočne, zrele rajčice čiji nas miris podsjeća na bezbrižan ljetni dan. Možda neke i na djetinjstvo, kad su iz bakinog vrta rajčice jeli poput jabuke. Upravo ovo mirisno povrće, bez kojeg ne možemo zamisliti svježu ljetnu salatu, krasi zelena polja Podravine.
One najrumenije, koje je sunce danima neumorno grijalo, uočili smo čim smo pristali u mjesto Kozarevac. Maleno selo s oko 500-tinjak stanovnika od kojih se većina bavi poljoprivredom. Jedan od njih je i Marijan Pandur (40) kod kojega smo se imali priliku susresti sa sočnim, mirisnim plodovima.
Čim smo zakoračili na njegovo imanje, Marijan nam je ispričao da se u poljoprivredu zaljubio još kao dijete. Tada je s ocem odlazio na polje iz zabave, a nešto kasnije je započeo pomagati s lakšim zadatcima. Nakon što je završio srednju školu za poljoprivrednog tehničara, uzgoj poljoprivrednih kultura mu je postao pravi posao.
Od malih nogu
- Poljoprivredom se bavim 22 godine, ali zapravo mogu reći da to traje cijeli život jer sam od malih nogu rado pomagao ocu. Tijekom godina smo uzgajali različite kulture, a trenutno uzgajamo rajčicu i papriku za industriju te jabuke, trešnje, breskve i jagode za konzumiranje - govori Marijan.
U obiteljski posao uključeni su njegovi roditelji, supruga Janja kao desna ruka u svemu, te djeca koja na polje idu još uvijek samo iz zabave. Njegovo poljoprivredno imanje broji 20 hektara obrađene zemlje, a priznao nam je da su mu četiri hektara zemlje, ipak, najdraža. Na njima je zasađeno oko 120 tisuća sadnica industrijske rajčice.
Uzgaja je posljednje dvije godine u suradnji s Podravkom, a ove godine očekuje minimalno 85 tona plodova po hektaru. Dok se približavamo crvenim plodovima, otkrio nam je i zašto mu je ona posebno draga.
- Industrijska rajčica je jedna od najzahvalnijih kultura za uzgoj. Strojno se sadi i bere, a u periodu između je potrebna pokoja ruka za svakodnevnu brigu i njegu. Tlo na našem području je pomalo pjeskovito što njoj izrazito pogoduje – objašnjava Marijan i dodaje da svu potrebnu mehanizaciju za njenu obradu dobiva od Podravke. Ova tvrtka kooperantima iz godine u godinu pomaže u uzgoju voća i povrća te ga zatim koristi u svojoj proizvodnji.
Najveća ulaganja u ovu kulturu podrazumijevaju briga za zaštitu od raznih bolesti i nametnika, dohrana i navodnjavanje, objašnjava Marijan. Dodaje da je za jedan hektar rajčice, i to samo za prevenciju od bolesti i kukaca, potrebno nešto više od dvije tisuće eura.
Neprestano navodnjavanje
Unatoč kišnom i olujnom srpnju, objašnjava nam da moraju kontinuirano navodnjavati polja jer trenutačna količina kiše nije dovoljna da se plod razvije.
- Za navodnjavanje koristimo bunar s pumpom koji ima kapacitet 1200 litara vode u minuti. Za krug u kojem zalijemo 20 hektara zemlje potrebno je 48 sati. Krećemo od rajčice i paprike, a završavamo na voćkama i odmah nakon završetka počinjeno iznova krug – tvrdi poljoprivrednik.
Marijan sa svoja četiri hektara pridonosi Podravkinoj proizvodnji industrijske rajčice koja se proteže na oko 230 hektara. Ove godine će uzgojiti oko 13 tisuća tona rajčice. No, ta će brojka narednih godina porasti, objasnio nam je Luka Gašpar, voditelj projekata u sektoru Poljoprivrede.
- Strateškim planom razvoja poljoprivrede i prerade Podravke u iduće četiri godine predviđeno je povećati proizvodnju rajčice na 450 do čak 550 hektara. Podravka rajčicu proizvodi na području Istre, Međimurja, Slavonije i Podravine. Ove godine u berbu na našim poljima bit će uveden najmoderniji kombajn, takvog još nema u Hrvatskoj, a u prvoj godini računamo da ćemo dnevno moći pobrati i do 150 tona rajčice – govori Luka Gašpar.
Pravo bogatstvo Podravkinih proizvoda od industrijske rajčice, osim punog okusa i kremaste teksture, krije se i u njenoj kvalitetnoj preradi u roku od 24 sata od berbe, čime se zadržava visoka razina nutritivnih vrijednosti.
- Sa širokim asortimanom proizvoda od koncentrata, sjeckane rajčice različitih oblika i aroma, pasirane rajčice u staklu ili tetrapaku te mnogih drugih, Podravka je i dalje lider u segmentu brendiranih proizvoda od rajčice na hrvatskom tržištu, s udjelom na tržištu od preko 50 posto – govori Gašpar.
Benefiti za kooperante
Glavni benefiti suradnje s Podravkom, koje kooperanti često ističu, kontinuirano su davanje stručnih savjeta, kreditiranje poljoprivredne proizvodnje, garantirana cijena otkupa koja se zna već početkom godine te siguran otkup rajčice, neovisno o količini.
- Osim što pruža razne savjete i ustupljuje mehanizaciju, Podravka svojim kooperantima pomaže i nakon vremenskih nepogoda koje unište usjeve. Prošle i ove godine smo im donirali presadnice jer su tuče i poplave uništile jedan dio – zaključuje Luka Gašpar.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Podravke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....