Savjet stručnjaka

Gdje pronaći parfeme koji najduže mirišu? ‘Oni ne štede na najskupljem sastojku!‘

Esencijalna ulja su ključni sastojak u parfemima i ona utječu na dugotrajnost i samu kvalitetu mirisa, kaže Vlado Gabrić, osnivač prve hrvatske web parfumerije

Vlado Gabrić, vlasnik prve hrvatske web parfumerije Biraj.hr.
 

 Marko Todorov/Cropix

Prije 15 godina, Vlado Gabrić tražio je parfem. Svoju potragu je, osim na oglasne biltene trgovina, proširio i na bespuće interneta, gdje je otkrio američke web shopove. Koncept online prodaje bio mu je tada stran, kao i većini hrvatske javnosti, no privukla ga je činjenica da su proizvodi pregledni uz pripadajuće opise i uvelike jeftiniji nego kod domaćih maloprodajnika. Žaruljica je instantno zasvijetlila i, tri godine poslije, Gabrić je dao otkaz u prethodnoj firmi te pokrenuo Biraj.hr, prvu hrvatsku web parfumeriju.

- Bio je to jedan od prvih web shopova općenito u Hrvatskoj, tako da je pojam online trgovine mnogima i dalje bio nepoznanica. Sjećam se da u Zavodu za statistiku nisu mogli vjerovati da otvaram firmu, a nemam skladište. Nije im bilo jasno kako mogu imati vlastiti biznis s nula kvadrata skladišnog prostora – prisjeća se, iako priznaje da put do lansiranja web shopa nije bio ni najmanje lagan.

image

Vlado Gabrić

Marko Todorov/Cropix

Morao se prvo upoznati s pravilima online tržišta o kojemu do prije toga nije ništa znao. Tko su glavni veleprodajni trgovci, kako uspostaviti kanale distribucije, što zahtijevaju pojedini brendovi, kako izgledaju kanali reklamiranja...sve su to bila pitanja na koja je morao pronaći odgovor. No, nije posustao od izazova. Preko prijatelja je stupio u kontakt s veleprodajnikom iz Mađarske s kojim i dalje aktivno surađuje, a pakete je kupcima ispočetka slao osobno poštom.

Deset distributera

Danas njegova firma ima ured, skladišni prostor i tim ljudi. Sklopio je suradnju s deset distributera iz Europe te je uspostavio i respektabilan kanal veleprodaje. Kao online trgovina, važno im je da imaju stabilnu internetsku vezu. Stoga su prije tri godine postali korisnici Telemachovih usluga, a nedavno su i prešli na 10 Giga optičku mrežu koja je dostupna za više od 100.000 kućanstava u Zagrebu, Splitu, Zadru, Osijeku i Rijeci. Kako kaže, stabilnost mreže osigurava im neometano funkcioniranje knjigovodstvenog servisa putem servera koji obrađuje narudžbe i putem kojeg se izdaju računi.

- Kroz godine sam naučio da kada nešto funkcionira, onda nema ni potrebe za ikakvim izmjenama. Zadovoljan sam s Telemachom, što poslovno, tako i privatno, jer koristim njihov mobilni te pokućni Internet, kao i optiku. U ove tri godine nisam niti jednom morao zvati korisničku službu ni prijavljivati reklamacije, jednostavno sve funkcionira savršeno, stabilno, konzistentno; jednom riječju pouzdano i to je ono što je najvažnije – govori Gabrić.

Osim održavanja kvalitetne usluge, važno je i pratiti trendove te navike tržišta. Jedan od uvijek aktualnih hitova su tzv. old timeri. Parfemi kao što su Nikos Sculpture, Joop! Homme, YSL Kouros, Givenchy Organza, Cacharel Noa ili Eden, Escada Magnetism odlično prolaze kod publike, iako ih je puno teže za nabaviti, pogotovo zbog tendencije maloprodajnih trgovina da prvenstveno guraju nove linije.

image
Marko Todorov/Cropix

Arapski brendovi

Veliku popularnost uživaju i arapski brendovi koje je Biraj.hr, veli Gabrić, prvi doveo na hrvatsko tržište još 2019 godine. To su marke poput Armaf i Lataffa, a one se od popularnih „zapadnih“ imena razlikuju ponajviše po izrazito kvalitetnim sastojcima.

- Esencijalna ulja su daleko najskuplji sastojak u parfemima i ona utječu na dugotrajnost i samu kvalitetu mirisa. Arapske marke na njemu ne štede, zbog čega njihovi proizvodi dominiraju na tržištu kada su u pitanju otvaranje, razvijanje, aura i sama trajnost. Dodatno se ističu i po dizajnu bočice te same kutije. Kao i svaki novi brend, prolaze kroz porođajne muke dok se ne etabliraju na tržištu, no polažemo velike nade u njih. Imaju sve karakteristike i poznatih tvz. niche parfema, kao što su Montale, Mancera, Juliette has a gun, Amouage, Tiziana Terenzi, Diptyque i drugi. Sigurno će ih ljudi znati prepoznati i sve više cijeniti u dogledno vrijeme. Iako smo oduvijek bježali od koncepta fizičke trgovine, ovi arapski brendovi nas pobuđuju sve više k ideji da otvorimo maloprodajni prostor gdje bi prodavali samo arapske marke parfema – navodi Gabrić te nam time daje do znanja kako, unatoč izazovima, ima budućnosti na polju dobre i kvalitetne ponude parfema.

image
Marko Todorov/Cropix

Telemach je u fiksnu i mobilnu mrežu uložio čak 226 milijuna eura

Telemach je u posljednjih pet godina uložio čak 226 milijuna eura u fiksnu i mobilnu mrežu, čime se pozicionirao kao ravnopravni tržišni konkurent na domaćem telekom tržištu. Internetske brzine koje korisnici ostvaruju na Telemachovoj 10 Giga mreži dvadeset su puta veće od prosječne brzine interneta u Hrvatskoj te do čak 40 puta veće u najvećem paketu, što je benefit s kojim se mogu pohvaliti najkonkurentnije države svijeta. Osim s ponudom mobilnih usluga, kao ozbiljan tržišni izazivač, Telemach na području cijele Hrvatske prisutan je i s fiksnom mrežom te EON televizijom, koji najbolje korisničko iskustvo donosi upravo na optičkoj mreži.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Telemacha.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 19:25