Joaquin Phoenix je izgubio 25 kilograma i zdravu pamet. Tako je otprilike zvučao sažetak medijskih napisa o pripremama ovog velikog glumca za njegovu dosadašnju ulogu života, ulogu Jokera u filmu kojeg je režirao Todd Philips. Phoenix je glumac koji se ističe svojom predanošću te dubokim uranjanjem u kompleksnost svakog lika, kako emocionalno, tako i fizički.
Ova Phoenixova taktika za uživljavanje u ulogu na engleskom se naziva ‘method acting‘, a radi se o pristupu glumi koji uključuje duboko uranjanje glumca u ulogu tako da doživljava i osjeća emocije, stanja uma i motivacije lika kojeg tumači. Ovaj pristup naglašava stvaranje autentičnog iskustva lika, često kroz vlastita iskustva i emocije glumca. Metoda se oslanja na tehnike poput emotivnog sjećanja, gdje glumac koristi vlastite emocionalne ili sjećajne podražaje kako bi doživio emocije lika, kao i tehnike fizičke i emocionalne pripreme za ulogu. Glumci koji se pridržavaju metode često duboko istražuju psihologiju likova koje tumače, ponekad se udaljavajući od svoje osobnosti kako bi se potpuno identificirali s ulogom.
Kad se sjetimo "Jokera", nije pretjerano reći da je Phoenix čekao tu ulogu cijeli svoj život. Jedna od stvari koju je morao promijeniti prije početka snimanja je bila njegova težina. Cilj je bio da kao Joker izgleda neuhranjeno i nezdravo pa se uz strogi nadzor liječnika okrenuo kalorijskim restrikcijama kojima su cilj bila vidljiva rebra.
Psiha i tijelo
"Prva stvar s kojom sam počao je bilo gubitak težine. Ispostavilo se da to značajno utječe na vašu psihologiju, i zaista počnete ludjeti kada izgubite toliko težine u tako kratkom vremenu", rekao je Phoenix, koji je izgubio 25 kilograma, ET-ju.
Phoenix je odbio da opasne scene na snimanju umjesto njega radi kaskader. Dok je film bio u nastajanju, mediji su vrvili fotografijama glumca koji bezumno trči ulicama New Yorka te ga, dok bježi od policajaca, udara taksi. Glumac se baca prema vjetrobranskom staklu, leti preko krova vozila i sruši se na tlo, a kasnije je objašnjavao kako je želio osjetiti fizičku bol svojega lika.
No, stvar, dakako, nije stala ne fizičkom dijelu priče. Phoenix je prije početka snimanja detaljno proučavao psihičke poremećaje i profile političkih atentatora, a ničega što su drugi već stavili na papir se nije držao striktno.
"Nisam htio da psiholozi mogu točno identificirati kakva je Joker bio osoba. Želio sam da on ostane misterija", rekao je glumac na premijeri ovog remek-djela, prenosi AFP.
Za ulogu do kraja
Posebnu je pažnju pridavao i Jokerovom smijehu, pa je redatelja Todda Phillipsa pozvao kod sebe doma na audiciju za smijeh. Phoenix je imao više verzija smijeha, a njih su dvojica proveli "nenormalnu količinu vremena" birajući onaj pravi. Jednom kad su ga odabrali, glumac ga je neumorno vježbao. Mjesecima. Želio je da taj smijeh bude "nešto što je gotovo bolno".
"Nisam mislio da ću uspjeti. Vježbao sam sam, no osjećao sam da moram i prije snimanja probati smijeh pred nekim drugim. Bilo je doista neugodno. I trebalo mi je puno vremena", rekao je Hollywood Reporteru Phoenix, koji je za ulogu Jokera nagrađen i Oscarom.
Ekscentrični glumac je i prije "Jokera" pokazao da je spreman ići prilično daleko u ostvarivanju svojih filmskih nauma. Mediji su se i prije ovog kapitalnog djela pitali je li poludio. Godine 2009. je, naime, izveo jednogodišnji performans. Na sva zvona je razglasio da napušta filmsku karijeru i okreće se hip-hopu. I u tom je trenutku počelo snimanje filma "I‘m Still Here", parodijskog dokumentarca Caseya Afflecka koji prati Phoenixov život od objave njegovog povlačenja iz filma te bilježi pokušaj transformacije u repera. Phoenix u filmu piše tekstove, nastupa pred publikom, pa čak i pokušava kontaktirati P Diddyja kako bi mu producirao album. Cijeli je projekt svojevrsna kritika reality i celebrity kulture, a tijekom njegova trajanja Phoenix jeimao nesuvisla istupe u medijima te nikome nije bilo jasno što mu se događa, a iz takta je uspio izbaciti čak i Davida Lettermana.
Jedna još starija uloga, koja je definirala smjer Phoenixove karijere, svakako je bila ona cara Komoda u "Gladijatoru" Ridleyja Scotta. Jedan od najistaknutijih dijelova toga filma je onaj u kojem Komod polagano prilazi sestri Lucili te iznenada zagrmi: "Am I not merciful?".
Ova scena, prepuna tenzije, pokazuje Komodovu količinu samozavaravanja, a filmski su kritičari pisali kako je Phoenix prihvatio tu zabludu i da je upravo zbog toga uloga ispala toliko sjajna. Zanimljivo je da rečernica "Am I not merciful?" upoće nije bila u scenariju, već se radilo o Phoenixovoj improvizaciji.
Novi projekt dvojice velikana
Gotovo dvadeset godina nakon suradnje na "Gladijatoru", glumac je nedavno ponovno radio s Ridleyjem Scottom. Ponovno je u pitanju ambiciozni projekt, kojeg s "Gladijatorom" veže i to što se opet radi o filmu povijesne tematike. Phoenix, će, naime, glumiti Napoleona, a u nedavnom intervjuu za Empire je izjavio kako ga je filmu najviše privukla upravo nostalgija prema "Gladijatoru".
"Istina je da je postojala vrlo nostalgična ideja o ponovnom radu s Ridleyjem. ‘Gladijator‘ je bio nevjerojatan, a bio sam tako mlad. To je bio moj prvi veliki projekt. Stvarno sam čeznuo za tim da ponovim to iskustvo ili doživim neko slično", rekao je Phoenix.
Redatelj Scott, koji je prije "Gladijatora" u biografiji već imao "Aliena", "Blade Runnera" te "Thelmu i Louise", izjavio je kako Phoenixa smatra ‘najboljim glumcem oštećenih likova‘, zbog njegove sposobnosti da prikaže kompleksne likove s emocionalnom dubinom. I upravo to je razlog zašto ga je odabrao da utjelovi Napoleona.
"Joaquin je maksimalno udaljen od konvencionalnog. Ne namjerno, već iz intuicije. To je ono što ga pokreće. Ako ga nešto smeta, reći će vam. On je Napoleona učinio posebnim konstantnim propitkivanjem", rekao je Scott Varietyju.
Otkrio je da su njih dvojica u suradnji zapravo ponovno napisali scenarij "Napoleona".
"Prolazili smo kroz cijeli film da bi on shvatio tko je bio Napoleon. Morao sam to poštovati jer je sve što je rekao bilo nevjerojatno konstruktovno. I učinili smo film još većim i boljim", ispričao je redatelj, koji je otkrio i kako su na tome radili desetak dana.
"Sjedili smo i prolazili scenu po scenu kako bismo definirali što bi se točno u kojem dijelu trebalo raditi. To je bila svojevrsna generalna proba. Prolazili smo sve, detalj po detalj", prepričao je Scott.
Inače, dugoočekivani "Napoleon" u naša kina i na IMAX ekrane dolazi 23. studenog. Prema nekima je ovaj vladar bio državni inovator i vojni genije, a prema drugima kontroverzni tiranin i beskrupulozni diktator. No on je nesumnjivo bio jedna od najutjecajnijih ličnosti za modernu povijest Europe.
Napoleona su na ekrane htjeli dovesti i Stanley Kubrick i Steven Spielberg, no to je na kraju pošlo za rukom hvaljenom Ridleyu Scottu, triput nominiranom za Oscara. Drugi trailer filma pokazuje ambicioznost i opseg Ridleya Scotta prilikom režiranja prizora pobune, koronacije i masovnih bitaka te još više daje uvid u nestabilnu, nesvakidašnju ličnost čovjeka koji je iz ničega postao carem. Film prati Napoleonov uspon do carske moći kroz njegovu turbulentnu vezu s njegovom voljenom caricom Josephine (koju glumi Vannesa Kriby), vizionarske ratne kampanje i okrutne taktike protiv političkih neprijatelja.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i ConFilma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....