U posljednjih godinu dana humanitarna pomoć i donacije postali su važniji nego ikad ranije. Pomoć je pristizala sa svih strana i u svim oblicima. Pomagali su svi, od običnih prolaznika do svjetskih bogataša, kompanija, malih poduzeća i obrtnika. Da je uistinu došlo do rasta boja donacija pokazuje i podatak magazina The Chronicle of Philanthropy koji pokriva neprofitni svijet filantropije. Prema njihovom istraživanju 50 najutjecajnijih donatora SAD-a prošle je godine na račun raznih bolnica, skloništa za beskućnike, sveučilišta, muzeja i ostalim ustanova uplatilo više od 24,7 milijardi dolara, što je porast od gotovo 54 posto u odnosu na 2019. godinu.
Također, zbog teške pandemijske godine koja je pogodila cijeli svijet, najčešći odabir dobročinitelja bile su zdravstvene institucije koje su u SAD-u prošle godine primile oko 257 milijuna dolara.
Upravo je briga o zajednici, odnosno društveno odgovorno poslovanje kompanija, postalo postulat modernog funkcioniranja tvrtki, bilo da se radi o malom obrtniku ili pak multinacionalnoj korporaciji. Takve akcije gospodarstva imaju nemjerljivu vrijednost za lokalnu zajednicu i osjetljive skupine društva kojima su okrenute, dok sama filantropija posebno dobiva na važnosti u kriznim situacijama poput ove u kojoj se danas nalazimo.
Svjetski giganti pomažu lokalnim bolnicama
Na samom vrhu liste potrebitih prošle godine našle su se medicinske ustanove te njihovi djelatnici koji su bili prvi na udaru koronavirusa. Kako bi im olakšali sve zahtjevniji posao, automobilski i avio divovi svoje pogone preusmjerili su na proizvodnju respiratora, dok su se proizvođači parfema okrenuli ka proizvodnji dezinfekcijskih sredstava za ruke.
Svoju solidarnost prema zajednici pokazao je i Under Armour koji je proizveo 500.000 maski za lice i tisuće primjeraka zaštitne opreme. Sličan primjer slijedio je i Hugo Boss koji je proizveo 180.000 zaštitnih maski, ali i Adidas koji je na tjednoj bazi proizvodio 18.000 maski za djelatnike bolnica.
Za razliku od svojih tekstilnih kolega, Crocs je svoju donaciju odlučio isporučiti u obliku cipela. Točnije, ova kompanija u jednom je trenutku svakodnevno donirala gotovo 10.000 pari cipela medicinskim djelatnicima. Njihovim stopama krenuo je i New Balance koji je medicinskom osoblju osigurao zalihu obuće vrijedne milijun dolara.
Za razliku od njih, tehnološki giganti te proizvođači različitih kućanskih pomagala i tehnika odlučili su krenuti u potpuno drugom smjeru. Tako je, primjerice, Dyson dizajnirao novu vrstu ventilatora kao odgovor na povećanu potražnju. Njihova inovacija bila je namijenjena mobilnim zdravstvenim
stanicama i vozilima hitne pomoći kako bi se osigurala najbolja zdravstvena pomoć. O pacijentima i njihovom mentalnom zdravlju brinuo je i Apple. Naime, ovaj tehnološki div u šest bolnica diljem Irske poslao je veću količinu iPadova, a sve s ciljem kako bi pacijenti i u najtežim situacijama ostali u kontaktu sa svojim bližnjima
I kompanije u Hrvatskoj imaju veliko srce
U posljednjih smo godinu i pol dana i u Hrvatskoj bili svjedoci brojnih humanitarnih akcija i donacija koje su pristizale sa svih strana, a u njima su i naši poslodavci pokazali veliko srce. Proučavanjem javno dostupnih podataka iz 2020., koji se uglavnom odnose na najveće kompanije u Hrvatskoj, one su u svega par mjeseci od početka korona krize te nekoliko dana nakon potresa u Zagrebu, uspjele prikupiti i zajednici uplatiti gotovo 80 milijuna kuna.
Iako je pomoć bila usmjerena različitim ustanovama, najveći dio donacija otpao je na bolnice diljem zemlje. Bilo je tu različitih oblika pomoći od odricanja dijela ili cijelih plaća menadžera i zaposlenika, preko novčanih uplata te kupnje opreme i potrebnog materijala. Jedna od kompanija koja je u tim teškim trenucima pokazala da uistinu ima veliko srce bila je i INA.
Program „INA brine“
U jeku pandemije koju je lani u Hrvatskoj dodatno zakomplicirao zagrebački potres, kompanija je odmah reagirala i pokrenula program „INA Brine“ kako bi u iznimno teškoj situaciji pružila potporu zdravstvenim djelatnicima i društvu u cjelini. Svoju praksu nastavila je i ove godine kada je nakon razornog potresa na području središnje Hrvatske donirala 500.000 kuna sisačkoj Općoj bolnici „Dr. Ivo Pedišić“, a ukupna donirana sredstva hrvatskom zdravstvenom sustavu u 2021. godini penju se na 1,4 milijuna kuna.
Donacije idu za Klinički bolnički centar Osijek, Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Klinički bolnički centar Rijeka, Kliniku za infektivne bolesti dr. Fran Mihaljević, Klinički bolnički centar Split, Kliniku dr. Fran Mihaljević, Dom zdravlja Sisak te Udrugu „Pogled iz novog kuta“
Osim izravne financijske pomoći, kompanija je proteklih godinu dana bolnicama pomogla u opskrbi dezinfekcijskog sredstva donirajući INA Dezinol, proizvod koji su u jeku pandemije razvila INA MAZIVA. Pomoć zdravstvenom sustavu za ovu domaću naftnu kompaniju nije nešto novo jer je kroz razdoblje od 10 godina putem različitih humanitarnih akcija za razvoj i opremanje hrvatskih bolnica uplatila više od 6,5 milijuna kuna.
Svojim djelima i kontinuiranom brigom o zajednici u kojoj posluje, INA tako pokazuje da je društveno odgovorno poslovanje jedna od njenih temeljnih odrednica, a pogotovo kad su u pitanju zdravlje i pomoć najranjivijima.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Inom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....