S razvojem tehnologije i sve prisutnijim utjecajem interneta na svakodnevni život, pitanje online sigurnosti postalo je jedno od ključnih za sve korisnike interneta. No, pojam interneta, a samim time i pojam online sigurnosti značajno varira među generacijama. Željeli smo doznati malo više o online navikama različitih generacija pa smo odlučili upitati nekoliko slučajnih prolaznika kakve su njihove online navike? Što smatraju pod pojmom online sigurnost, čitaju li uvjete korištenja te kako osiguravaju svoje lozinke bila su samo neka od pitanja koja smo im postavili.
Pokazalo se da je, bez obzira na generaciju, malo korisnika koji pažljivo čitaju uvjete korištenja prilikom instalacije aplikacija ili otvaranja računa na internetu. Prihvaćanje uvjeta bez čitanja postalo je univerzalni trend, često zbog složenosti i duljine tih dokumenata, no time korisnici, neovisno o dobi, nesvjesno pristaju na uvjete koji mogu utjecati na njihovu privatnost i sigurnost.
Mlađi korisnici interneta uglavnom su tehnički pismeniji, ne koriste javne wi-fi mreže, ali su uvijek vjerni istim lozinkama te često istu lozinku koriste na više web mjesta. Iako niti jedan od ispitanika nije bio žrtva online prijevare, čuli su tuđa iskustva i svjesni su da na internetu ipak treba biti oprezan.
Kako postići sigurnost za sve?
Online sigurnost nije samo tehničko pitanje, već i pitanje navika, svijesti i edukacije. Starijima treba pružiti jednostavne i pristupačne alate za sigurnost, dok mlađe generacije treba poticati na promišljenije ponašanje u digitalnom prostoru. Kampanje koje će približiti teme poput zaštite podataka, prepoznavanja prevara i korištenja sigurnih mreža ključne su za stvaranje sigurnijeg internetskog okruženja.
Različite generacije pristupaju online sigurnosti na temelju svojih iskustava i tehnoloških znanja, no sve se suočavaju s izazovima koji zahtijevaju prilagodbu i edukaciju. Digitalni svijet u kojem svi sigurno sudjeluju bit će moguć samo ako se nastavi raditi na zajedničkom podizanju svijesti o važnosti zaštite na internetu.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske udruge banaka (HUB).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....