Potresno iskustvo

Jan Kerekeš prisjetio se nesreće koja je mogla završiti kobno: ‘Prvog psa sam vidio, ali drugog uopće ne!‘

Janova nesreća na zagrebačkoj obilaznici dogodila se prije tri godine, a šteta na automobilu bila je ogromna. Srećom, nitko nije nastradao

Jan i Ljubomir Kerekeš

 Zeljko Hajdinjak/Cropix/Cropix

Za volanom je Jan Kerekeš, poznati kazališni, filmski i televizijski glumac. Prošlo je 22 sata, Jan se upravo vraća iz Zagreba u Varaždin nakon što je odradio još jednu predstavu. Nije pretjerano umoran, ali u tom trenutku bi volio da se samo može teleportirati u svoj dom. Na obilaznici vozi 90 km/h kada ispred njega istrčava veliki, bijeli pas. Još bi ga i uspio izbjeći, ali ono što je došlo nakon njega nije mogao.

- Naglo sam skrenuo i bijeli pas je prošao. No, onda je istrčao mali crni pas kojeg sam jedva vidio. Zabio sam se u ogradu, ali uvijek kada pričam ovu priču volim reći da sam najsretniji što niti jedna životinja nije ozlijeđena, pa čak niti ja – ispričao je Kerekeš.

Od nesreće je prošlo više od tri godine, a poznati glumac je tad vozio Nissan Qashqai. Iako, nasreću, ozlijeđenih nije bilo, financijska šteta je bila ogromna.

- Cijela desna strana automobila je bila potpuno smrskana, od udarca se otvorio zračni jastuk i odmah sam pretpostavio da će popravak itekako koštati. U tom trenutku auto nije bio stariji više od četiri godine, još sam isplaćivao leasing – prisjeća se Kerekeš.

Pokrivena cijela šteta

Iako je pretpostavljao, zapravo nije očekivao da će cifra za popravak biti baš toliko visoka. U pitanju je bilo 50.000 kuna.

- Vjerujem da su oni koji bez problema mogu dati ovu svotu vrlo rijetki, a i ja sam bio među njima. Srećom, tad sam naučio lekciju koju ću pamtiti za cijeli život, a to je da se uvijek isplati uložiti u osiguranje – kazao je poznati glumac.

image

Jan Kerekeš

/Privatna arhiva

Kako je automobil uzeo na leasing, morao je platiti i kasko osiguranje koje mu je u konačnici pokrilo cijelu štetu. Popravak je, kaže Kerekeš, bio iznenađuje brz i bezbolan.

- Moji majstori u Varaždinu su uzeli auto, napravili popis svega što je potrebno napraviti te ispostavili račun osiguranju. Osiguravajuća kuća je pokrila iznos cijelog popravka. Mene se nije previše pitalo, što mi je bilo odlično jer tko se od nas dovoljno razumije i ima vremena baviti radom majstora? – zapitao se Jan.

Nakon popravka automobil je prodao te kupio novi. Naravno, bez kasko osiguranja više ne izlazi na cestu.

- Godišnje plaćam 6000 kuna što se, po mom mišljenju, zaista isplati. Kada promislite o tome koliko može koštati popravak, zaista ima smisla potražiti oslonac u obliku osiguranja. Osim kasko osiguranja plaćam i životno jer mi je to i neki način štednje. Vjerujte, jedna sasvim obična noć je dovoljna da vam se ulaganje u osiguranje isplati, baš kao što se isplatilo i meni – zaključuje Kerekeš.

Franšiza u kasko osiguranju

Ovdje je važno napomenuti da kasko ne vrijedi u situacijama vožnje pod utjecajem alkohola, opijata ili kod grubog i namjernog kršenja prometnih pravila, naprimjer prebrze vožnje. Jan nije imao problema s niti jednom od tih situacija pa je dobio punu odštetu.

Također, imao je plaćeno puno kasko osiguranje koje pokriva sve troškove neovisno o tome tko je krivac nesreće. U ovom slučaju je krivac bio upravo poznati glumac, ali je neovisno o tome kasko pokrio cijenu popravka. Postoji i djelomično kasko osiguranje, kojim možete zaštititi svoj automobil od određenih grupa rizika koji se ugovaraju zasebno uz obavezno auto osiguranje. Bez obzira da li je ugovorena puna ili djelomična kasko polica, također je moguće ugovoriti jedno ili više dopunskih pokrića kao što je, primjerice, pomoć na cesti u slučaju potrebe popravka na cesti ili usluge transporta vozila do najbliže automehaničarske radionice ili servisa zbog kvara vozila.

image

Ilustracija

Davor Pongracic/Cropix/Cropix

Kada se prvi put odlučite za uplatu kasko osiguranja, važno je da dobro proučite detalje ugovora kako bi znali koju vrstu franšize sadrži vaša kasko polica.

Naime, kasko polica gotovo uvijek sadrži i franšizu. Ona označava sudjelovanje osigurane osobe u naknadi štete, i to u unaprijed definiranom iznosu. Pojednostavljeno rečeno, u slučaju da je ugovorom o osiguranju predviđena franšiza, osiguranik određeni iznos štete snosi samostalno čime se franšizom zapravo definira način na koji će budući korisnik police sudjelovati u podmirenju štete. To znači da se ukupni dio štete dijeli na udio koji korisnik plaća iz vlastitoga džepa te na ostatak iznosa štete koje podmiruje osiguravajuće društvo.

Primjerice, ako ukupna šteta na vozilu iznosi 20.000 kuna, a franšiza unutar kako police ugovorena je na 3.000 kuna, osiguravajuće društvo platit će štetu u visini od 17.000 kuna dok će vlasnik morati participirati u trošku podmirenja štete u visini od 3.000 kuna.

Generalni savjeti

Franšiza može utjecati na samu visinu premije, odnosno s ugovorenom franšizom visina premije je nešto manja. Također, osiguranika se kroz mehanizam franšize želi potaknuti na to da bude oprezniji i da više pazi u prometu i na svoje vozilo dok je s treće strane uloga franšize i preventivna. Naime, pokušaji prijevara osiguravajućih kuća u našem društvu nisu nepoznanica, tako da franšiza, između ostalog, postoji i iz razloga kako bi se prevenirali mogući pokušaji prijevara.

Gotovo svaka polica kasko osiguranja dolazi s franšizom. U rijetkim slučajevima, odnosno u slučajevima kada osiguranik ima ugovoren kasko bez franšize, prvu štetu obično snosi osiguravajuće društvo dok za svaku drugu štetu ide obvezna franšiza naznačena ugovorom. Osiguraniku koji u jednoj osigurateljnoj godini ima dvije ili više šteta na istom osiguranom vozilu, odbija se obvezna franšiza za više šteta budući da se ta franšiza obračunava u postotku, ali ne od štete, već od pune premije.

Generalni savjeti su da prilikom ugovaranja kasko police obratite pozornost na tri stvari. Prvi je da ne odaberete policu koja istovremeno primjenjuje obveznu i dobrovoljnu franšizu. Drugi je ta da izaberete pokrića za one rizike od kojih se želite zaštititi, a kojima ste najčešće izloženi dok je treći savjet taj da obratite pozornost na to ugovarate li kasko policu u apsolutnom iznosu ili na postotak iznosa osiguranja odnosno premijske svote.

Društva za osiguranje i Hrvatski ured za osiguranje projektom SIGURNIJE SUTRA podižu razinu financijske pismenosti građana

Društva za osiguranje i Hrvatski ured za osiguranje (HUO) dugi niz godina provode aktivnosti s ciljem afirmacije i popularizacije financijske pismenosti građana s posebni naglaskom na mlade. Trenutni projekt provodi se u okviru Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine s ciljem poticanja građana na aktivnije promišljaju o korištenju proizvoda osiguranja budući da smo kroz cijeli naš privatni i poslovni život izloženi različitim rizicima – od zdravstvenih i imovinskih, preko nesretnih slučajeva, pa sve do rizika za poslovanje.

Aktualni zajednički projekt financijske pismenosti pod nazivom SIGURNIJE SUTRA provode društva za osiguranje i Hrvatski ured za osiguranje (HUO), uz potporu Udruženja osiguravatelja Hrvatske gospodarske komore, a sam projekt predstavlja krunu dugogodišnjega rada na podizanju svijesti građana o važnosti financijske pismenosti na području osiguranja. Više informacija o svemu potražite na mrežnoj stranici: https://sigurnijesutra.huo.hr/.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:09