Magnet za turiste

Jedan tip turizma bilježi rekordne rezultate: Produljuje sezonu, a gosti troše dvostruko više

- Poslovni turizam pozitivno utječe na razvoj cjelogodišnjeg turizma, ali i prihode u turizmu - objasnio je Dario Trnka iz Hrvatske turističke zajednice
 Luka Gerlanc/Cropix

Hrvatska je među 15 europskih destinacija u kojima organizatori poslovnih skupova i kongresa u sljedeće dvije godine planiraju organizirati poslovni skup, pokazalo je nedavno istraživanje „Portrait of European Meeting & Convention Travel“. Objavili su i podatak da je kongresni turizam u Europi ostvario povećanje od 38 posto u odnosu na prošlu godinu. Hrvatska je po broju održanih poslovnih događanja 33. u svijetu, i to sa 79 održanih sastanaka uživo održanih u prošloj godini.

Inustrija poslovnih putovanja, poznata i kao MICE (što je skraćenica za ‘meetings, incentives, congresses and exbitions‘) na dobrom je putu oporavka prema pretpandemijskim brojkama pa se očekuje da će u idućoj godini premašiti razinu potrošnje prije pandemije u iznosu od 1,4 milijarde američkih dolara.

Da je konferecijski turizam grana koja je od strateške važnosti za hrvatski turizam govori nam Dario Trnka iz Hrvatske turističke zajednice.

- Poslovni, takozvani MICE turizam, pozitivno utječe na razvoj cjelogodišnjeg turizma, ali i prihode u turizmu, obzirom da se takva događanja uglavnom održavaju u razdobljima pred i posezone.

MICE turizam također doprinosi razvoju lokalne sredine kroz privlačenje resursa i kapitala, kao i rastu privlačnosti destinacije zbog potencijalnih budućih privatnih posjeta sudionika poslovnih događanja, a potiče i korištenje raznih turističkih proizvoda i usluga tijekom boravka u destinaciji. Naime, prosječna potrošnja gostiju poslovnog turizma je minimalno dva puta viša u odnosu na potrošnju prosječnog odmorišnog gosta čime se dodatno potiče razvoj premium usluga i proizvoda – naglašava Trnka.

Zračne luke su ključ

Prema podatcima iz već spomenutog istraživanja „Portrait of European Meeting and Convention Travel Report“, 60 posto sudionika poslovnih skupova je sklono produžiti svoj poslovni put zbog odmora, što je porast od šest posto u odnosu na 2022.

image
Luka Gerlanc/cropix/Cropix

- Za organizaciju različitih vrsta međunarodnih poslovnih skupova glavni preduvjet za razmatranje destinacije je dobra zračna povezanost s glavnim europskim destinacijama i iz toga razloga, strani partneri se najčešće zanimaju za destinacije u okruženju zračnih luka Zagreb, Split i Dubrovnik. Šibenik je udaljen sat vremena od zračne luke Split i ima najveću kongresnu dvoranu u Hrvatskoj s dodatnim manjim dvoranama pa je najbolje rješenje za najveće skupove u Hrvatskoj. No, kako je Zagreb glavni grad Hrvatske, Split drugi najveći grad u Hrvatskoj, a Dubrovnik ionako magnet za privlačenje sudionika poslovnih skupova, možemo zaključiti kako su ove destinacije, osim za međunarodne skupove, popularne i za domaće organizatore poslovnih događanja. Tu su još i Istra, Opatija te Zadar koji su udaljeni svega nekoliko sati od zračnih luka pa su i te destinacije vrlo praktične po pitanju dostupnosti, a k tome imaju odličnu ponudu dvorana za različite veličine skupova – kaže Trnka, na koncu dodajući kako se Hrvatska načelno profilirala kao destinacija za manje i srednje velike konferencije i poslovna događanja s najčešće do 1500 sudionika, ali i kao destinacija za incentive (poticajna) putovanja koja se održavaju u organizaciji korporacija.

Utjecaj na brendiranje

Jedna od većih konferencija koje se održavaju u našoj zemlji je Infobip Shift. Ove su godine u dvorani Krešimira Ćosića u Zadru okupili oko pet tisuća ljudi, a na online kanalima ih je pratilo njih oko deset tisuća. Da takva događanja doista utječu na turističke brojke nekoga grada potvrđuje nam Martina Crnčević iz Turističke zajednice grada Zadra. Dolazak velikog broja posjetitelja, kaže Crnčević, potiče lokalnu ekonomiju, povećava popunjenost smještajnih kapaciteta i promovira destinaciju kao privlačno mjesto za poslovne događaje.

- Konferencije poput Infobip Shifta rezultiraju povećanom potražnjom za smještajem, bilo hotelskim ili privatnim. Osim toga, od velike su važnosti i izravno utječu na brendiranje destinacije, posebno jer privlače međunarodne sudionike i medije. Ovakav oblik organizacije događanja pruža priliku Zadru da se predstavi kao atraktivna destinacija vrijedna posjeta i daje širu sliku za unapređenje i razmatranje vlastitih inovacija i potencijala – govori Crnčević, dodajući da vjeruje kako se dio ljudi koji Zadar posjete radi Infobip Shifta odluči vratiti na odmor sa svojom obitelji ili prijateljima.

Interes cijele zemlje

Kongresni turizam je, nastavlja, jedno od nišnih opredjeljenja kojima Zadar teži te smatra da grad ima brojne atrakcije za ponuditi, premda bi se u ovaj vid turizma moglo i dodatno uložiti.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Zadar ima odličnu prometnu povezanost, ali i atraktivne ostale karakteristike poput klime, kulturne ponude i razvijene infrastrukture. Zbog toga bi mogao puno postići, ali neophodno je i dodatno ulaganje u gradski kongresni centar u neposrednoj blizini gradske jezgre. Sudionici kongresa i skupova konzumiraju i ostale sadržaje koje im grad nudi uz veliku rentabilnost izvan glavne sezone, kad se većina konferencija i održava, što izravno utječe na razvoj cjelogodišnjeg turizma, dodatne prihode za hotele, restorane, prijevozne usluge i druge sektore turizma, te potiču razmjenu znanja i iskustava među sudionicima i praćenje suvremenih trendova – kaže Crnčević.

Infobip Shift konferencija prošlog je mjeseca u dva dana u Zadru okupila sudionike iz 25 zemalja svijeta i više od 600 kompanija. Na iznimno uspješnom izdanju konferencije na sedam pozornica su nastupila čak 92 govornika. Ona ne samo da je jedna od najvećih konferencija u Hrvatskoj, i najveća u IT sektoru u cijeloj Jugoistočnoj Europi.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Pozitivni komentari i dalje pristižu iz svih dijelova svijeta, govori nam Mirna Opolcer, voditeljica globalnog event teama u Infobipu. Partneri su oduševljeni lokacijom, uređenjem dvorane i interakcijom sa sudionicima. U Infobipu cijene mišljenja onih za koje rade koferenciju pa su posjetitelji dobili anketu kojom su iz tvrtke htjeli ispitati njihove dojmove.

- Rezultati pokazuju kako su velikom većinom zadovoljni te planiraju povratak i dogodine. Naravno, ima i kritika, opravdanih i neopravdanih, ali svaka povratna informacija pomoći će nam napraviti još bolji i upečatljiviji Infobip Shift iduće godine. Izrazito smo ponosni kad nam ljudi koji obilaze puno veće, poznatije i dugotrajnije konferencije kažu kako im je Infobip Shift najdraža konferencija i da je razina organizacije viša nego bilo gdje drugdje što posljedično znači da tim radi vrhunski dobar posao i lijepo je vidjeti da se ljudi tako dobro osjećaju zbog nečega što si ti napravio - govori Opolcer.

Pitamo ju i koji su najvažniji razlozi zbog kojih se Infobip Shift održava baš u Zadru. Kaže da im je odabir lokacije, kad su u obzir uzeli sve što im ovaj grad nudi, bio iznimno lak.

Pogodni uvjeti

- To je prelijep grad, a klima je u rujnu praktički ljetna, što nam omogućuje da se na Infobip Shiftu stvori naša prepoznatljiva, opuštena atmosfera. Kada dođu posjetitelji iz drugih dijelova svijeta, Zadar ostavlja upečatljiv dojam sa svojim znamenitostima, morem i zalaskom sunca. Naravno, dvorana Višnjik nam savršeno odgovara jer je kružnog oblika i lako ju se može urediti na način koji odražava tech karakter događaja. Zahvaljujući susretljivosti ljudi iz grada Zadra, kao i uprave Višnjika, u tom gradu se osjećamo kao doma i nadam se da će Infobip Shift još dugo ostati upravo u Zadru – zaključuje organizatorica.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Ponosna je što njihov event donosi i određene benefite zajednici u kojoj se odvija.

- Infobip Shift je samo ove godine u Zadar doveo ljude iz SAD-a, Norveške, UK, Švedske, Australije. Svi ovi ljudi su negdje morali noćiti i nešto pojesti, tako da vjerujem da je benefit za Zadar u posezoni značajan. Možda i još važnije je što se globalna tech zajednica okuplja u Zadru i time otvara mogućnosti lokalnim startupima i kompanijama da se s njima upoznaju te možda započnu i neku novu priču. Primjerice, surađujemo i s lokalnim školama čijim učenicima poklanjamo ulaznice i vjerujem da im je to bila sjajna prilika za učenje i usmjeravanje karijere prema IT ili STEM području – kaže Opolcer.

Iduće izdanje se već planira. Želja i ideja je mnogo, ali cilj je, navodi, uvijek isti; okupiti globalnu zajednicu i ponuditi im kvalitetan, sadržajan događaj koji se ističe na tehnološkoj sceni.

- Naravno, prije Zadra iduće godine nas čeka i još jedno izdanje u Miamiju tako da je pred nama puno posla, ali vjerujem kako ćemo nastaviti s jačanjem Infobipovog Shift brenda i izgradnjom jedne od najomiljenijih developerskih konferencija u svijetu – kaže Opolcer.

Infobip Shift je lokalnoj zajedinici doprinio i kroz humanitarnu notu dijela programa koju je Infobip osmislio i realizirao u suradnji s RBA bankom. RBA ističe kako im je iznimno važno podržati zajednicu u kojoj djeluju i upravo zato su na Shiftu organizirali humanitarnu aktivaciju Build for a cause: Let’s LEGO and make a difference!. Na konferenciji je banka imala sveukupno tri međusobno povezana kutka, a jedan je bio posvećen skupljanju novca za Udrugu za autizam Zadar.

image

RBA kutak na Shiftu

/Shift

- Taj je kutak bio u znaku LEGO kocaka, a sudionici su tijekom dva dana imali priliku slagati Razor Crest LEGO set od čak 6187 dijelova. Cilj aktivacije je bio složiti cijeli set, a za svaki složeni legić RBA i Infobip su donirali dva eura Centru za autizam Zadar. Osim najvažnije humanitarne note, svi sudionici koji su slagali imali su priliku ući u bubanj za osvajanje Razor Crest LEGO set letjelice – poručuju iz RBA.

Tijekom gotovo dva puna dana preko stotinjak ljudi sudjelovalo je u slaganju LEGO seta, a akcija je privukla doslovno sve uzraste.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Aktivacija je zbilja imala ogroman interes i postigla apsolutni uspjeh. Sudionici su uspjeli složiti cijelu Razor Crest letjelicu od 6187 dijelova u samo dva dana, što znači da smo sakupili i donirali ukupno 12,374 eura Centru za autizam Zadar. Sretnu dobitnicu složenog seta objavio je naš direktor IT sektora Dalibor Kovačević na završnoj ceremoniji Infobip Shifta, a njeno oduševljenje osvojenom nagradom je neizmjerno – kažu iz RBA.

Osim humanitarne akcije, iz ove su banke u Booth Expo prostoru predstavili svoj IZ odjel pod sloganom #RBAmakesITeasy, a bili su zaslužni i za jedno od mjesta za predah i osvježenje u Garden prostoru. Tu su, sada već tradicionalno, postavili BaRBA kutak koji organiziraju zajedno sa svojim partnerom i klijentom, LAB pivovarom iz Splita.

Ističu da su im suradnje poput ove s Infobipom od iznimne važnosti.

- I mi i Infobip smo velike internacionalne kompanije, samim time i snažni pokretači na tržištu, tako da smo ovim primjerom htjeli potaknuti i druge kompanije na slične aktivnosti, odnosno pružanje uvijek potrebne podrške zajednici. Ono na što smo mi neizmjerno ponosni ove godine je iskorištena prilika za pomoć, zasad, jednoj udruzi na zadarskom području – zaključuju.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Infobipa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 15:05