Dobra taktika

Kako bi uštedjeli 25 posto na namirnicama, više od polovice Hrvata kupuje jedan tip proizvoda

Istraživanja su pokazala da za tim proizvodima često posežu i profesionalni kuhari za kreiranje svojih specijaliteta
 Eurospin

Čini li vam se da s porastom cijena namirnica većina vašeg mjesečnog budžeta odlazi na hranu? Ako se ne možete načuditi koliko vam brzo novac curi kroz novčanik, niste jedini. Prema podacima Eurostata, čak 18,3 posto od ukupnih troškova domaćinstava jednoj prosječnoj hrvatskoj obitelji otpada na hranu i piće. Zbog ovoga hrvatski potrošači svakodnevno traže načine kako uštedjeti na onome što najviše trebaju te zbog toga biraju povoljnije robne marke.

To je pokazalo i istraživanje tvrtke McKinsey & Company pod nazivom "Stanje trgovine namirnicama u središnjoj Europi 2023. godine", provedeno na uzorku od 4500 ispitanika iz pet zemalja središnje Europe - Češke, Hrvatske, Poljske, Rumunjske i Ukrajine. Pokazalo se da hrvatski građani najviše vole kupovati u supermarketima, njih 60 posto najčešće bira proizvode trgovačkih lanaca. To nimalo ne čudi jer je isto istraživanje pokazalo da Hrvati smatraju kako su proizvodi trgovačkih marki jednake kvalitete u usporedbi s poznatim brendovima.

Jeftinije, ali kvalitetno

Iako je u društvu oduvijek postojala predrasuda da su proizvodi robnih marki niže kvalitete, imaju manju nutritivnu vrijednost od svojih skupih pandana i da su zbog toga jeftiniji, to je daleko od istine. Ipak, takav stav nije nastao slučajno. Kako je objasnio Tod Marks, viši urednik projekata u tvrtki Consumer Reports, proizvodi trgovačkih marki nekada su se nazivali generičkim proizvodima, što je bilo vrlo pogrdno. No, u prijašnjem stoljeću oni zaista jesu bili niža klasa proizvoda.

„U sedamdesetima je gospodarstvo bilo u problemima i mnoge su trgovine prodavale takozvane generičke proizvode. Bila je to konzervirana roba ili ona pakirana u neupadljivu, jednoličnu ambalažu s jednostavnim natpisima ‘zelen mahune‘ ili ‘grah‘. Okusom takvi proizvodi nisu bili nešto, no bili su jeftini pa su ih mnogi kupovali kako bi uštedjeli“, objasnio je Marks za Business Insider.

Međutim, model cijene iznad kvalitete izašao je iz mode i danas na policama supermarketa itekako možemo pronaći kvalitetne proizvode robnih marki koje potrošači vole, bilo kod nas ili u svijetu. Pitanje koje se ovdje samo nameće je zašto su takvi proizvodi jeftiniji ako su kvalitetni?

image
Eurospin

Neki od razloga su, navodi Marks, što nemaju troškove istraživanja, razvoja i oglašavanja kao proizvodi poznatih brendova jer na to otpada značajan budžet. Osim toga, Marks procjenjuje da proizvodi robnih marki trgovina mješovitom robom koštaju oko 25 posto manje od nacionalnih brendova. A kako bi dodatno uštedjeli, Hrvati će prema spomenutom McKinsey & Company istraživanju kupovati manje količine namirnica, što je trend koji je i dalje ispod prosjeka središnje Europe od 33 posto.

„COVID-19 pandemija potaknula je mnoge da pronađu alternative svojim omiljenim proizvodima, često birajući upravo trgovačke marke te su ih nastavili koristiti i nakon pandemije. Očekujemo kako će ovaj trend trajati zbog dvije glavne prednosti takvih namirnica, a to su dostupnost i pristupačnost. Ipak, potencijalni uspjeh trgovačkih marki ovisit će o percepciji potrošača o njima kao proizvodima koji su usporedive ili bolje kvalitete od proizvoda poznatih marki“, izjavio je Marcin Nowakowski, jedan od koautora istraživanja u tvrtki McKinsey & Company.

Što se isplati kupovati?

Kupnja proizvoda robnih marki odličan je način da svakodnevno uštedite novac na namirnicama. Jer, zašto biste plaćali više ako možete dobiti jednaku kvalitetu za manje? Najučinkovitiji trik za povoljnu kupovinu je isprobavanje. Kupite, isprobate, ako vam odgovara okusom, sastojcima i cijenom, odlično. Ako ne, potražite ćete neki alternativni proizvod.

Vrijedi imati na pameti da proizvodi trgovačkih marki obično stoje na nižim policama u supermarketima, a u ravnini očiju su skuplji proizvodi poznatih brendova. Tamo na licu mjesta možete usporediti ove proizvode i odlučiti se na kupnju onog koji vam odgovara.

image
Eurospin

Nadalje, istraživanje Poslovne škole Booth Sveučilišta u Chicagu pokazalo je jednu vrlo zanimljivu činjenicu. Naime, profesionalni kuhari često posežu upravo za proizvodima robnih marki, što upućuje na to da ako su njima dovoljno dobri, zašto ne bi bili i nama? Među proizvodima koje često kupuju po povoljnijim cijenama nalaze se sol, šećer, soda bikarbona, sušeno, smrznuto i konzervirano voće i povrće, džemovi, pekmezi, mliječni namazi, kruh, peciva i sir.

Osim namirnica, Tod Marks napominje da se od proizvoda robnih marki isplati kupovati toaletni papir, papirnate ručnike te deterdžente za posuđe i pranje rublja jer „obavljaju posao dovoljno dobro kao i skuplji proizvodi iz iste kategorije“.

Pametna kupnja

Opća želja potrošača za uštedom potiče promjene u formatima trgovina, navodi se u istraživanju McKinsey & Companyja, pri čemu diskonti održavaju zamah u srednjoj Europi na račun drugih vrsta trgovina. Diskonti su pokazali složenu godišnju stopu rasta (CAGR) od četiri do 12 posto u smislu maloprodajne vrijednosti u analiziranim zemljama. Njihova rastuća važnost potaknuta je percepcijom potrošača da oni nude dobru vrijednost za novac. Jedan od diskontnih lanaca, kojemu potrošači redovito poklanjaju povjerenje, je Eurospin, hrvatski lanac talijanskih korijena.

image
Eurospin

U Eurospin trgovinama ne postoje klasični brendovi kao u ostalim supermarketima, već isključivo proizvodi koje je tim stručnjaka osmislio i pažljivo odabrao da odgovore na sve karakteristike tržišta. Prioritet Eurospina su kupci i njihovo zadovoljstvo koje kontinuirano održavaju promišljenim koracima. Među njima najveću ulogu igra filozofija „Pametna kupnja“ zbog koje je fokus na svakodnevnoj ponudi kvalitetnih proizvoda po najpovoljnijim cijenama. Jedinstveni asortiman Eurospina broji više od 2.500 proizvoda, a ponuda se neprestano nadopunjuje kako bi se osigurala raznolikost, kvaliteta i ekonomičnost asortimana.

image
Eurospin

Osim toga, Eurospin pomno bira asortiman proizvoda kojima se jamči ekološka i društvena održivost. Hrvatskom diskontnom lancu talijanskih korijena dodijeljeni su brojni certifikati, među koljima je Cosmos Organic. On potvrđuje da su fizički transformirani sastojci poljoprivrednog podrijetla, prisutni u formuli, najmanje 95 posto ekološki i da je najmanje 10 posto ukupnih sastojaka proizvoda biološkog podrijetla. Nadalje, svjetski certifikat Friend of the Sea®, institucionalno priznat od strane nacionalnih tijela za akreditaciju, jamči proizvode koji potječu od održivog ribolova i akvakulture, uz zahtjeve društvene odgovornosti kako bi se zaštitili svi radnici.

Eurospinova formula za pametnu kupnju, što je dobra cijena i prava kvaliteta, pokazala se dobitnom za potrošače pa se tijekom godina mreža prodavaonica proširila diljem Italije i Slovenije. Nakon otvaranja prve Eurospin trgovine 2020. u Zadru, otvorile su se trgovine i u Puli, Poreču, Pazinu, Labinu, Viškovom, Splitu, Sisku, Samoboru, Zaprešiću, Velikoj Gorici, Zagrebi, Čakovcu, Vrbovcu, Križevcima, Koprivnici, Bjelovaru, Požegi, Slavonskom Brodu i Osijek, a uskoro će se otvoriti i u Đakovu.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Eurospina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 19:30