LIVE REBRANDING

Kako će pokoriti svijet

Marketinški stručnjaci predstavljaju svoju viziju mlade tvrtke. Evo što im treba za uspjeh...
 Tomislav Krišto / Hanza Media

OMOGUĆAVA FORTENOVA GRUPA

Piše: Vid Barić


ŠTO SE DOGAĐA?

Nakon Omolabove prezentacije svojeg proizvoda (aplikacije) te jednog kreativnog sastanka s nizom radionica putem kojih su stručnjaci dobili uvid u ono što Omolab jest i što želi postati, ekipa iz kreativne agencije Bruketa&Žinić&Grey bacila se na posao, dubinski istražujući ono što su saznali u prethodnim susretima, kao I problem disleksije općenito. Danas će prezentirati ekipi iz OmoLaba svoju viziju njihove tvrtke.

TKO RADI?

Danas pričaju samo stručnjaci, a Omolab sluša. Tu je Josip Buzov, strateški planer iz agencije Bruketa&Žinić&Grey, koji će kroz powerpoint prezentaciju predstaviti kako u toj agenciji zamišljaju OmoLab nakon niza sastanaka i radionica koje su s njima odradili.

KOLIKO TRAJE ?

Prezentacija nove OmoLabove brend strategije je prilično opsežna, i traje oko sat i pol nakon čega slijedi diskusija te komentari o viđenom.

ŠTO O TOME MISLIM?


Petar Reić (OmoLab): Ono što smo osam sati radili na zadnjem susretu sada je sažeto u jednu cjelinu. Mislim da su dobro zaokružili što jesmo, i što želimo biti. Jako sam zadovoljan glavnim porukama, ali mi sad u OmoLabu moramo sjesti i to sve isprocesuirati, da bi vidjeli je li to skroz to. U njihovom planu se mijenja ime, mi moramo vidjeti kako nam to funkcionira i jel se uklapamo u to.

Josip Buzov (B&Ž&G): Dugo smo istraživali problem disleksije, razgovarali s akterima koje disleksija muči, ali i sa stručnjacima koji im pomažu. Fokusirali smo se i na rezultate kreativnih radionica, iz kojih smo saznali mnogo o samoj tvrtki i ljudima koji stoje iza nje. Naravno, ispratili smo i što radi konkurencija po tom pitanju na angloameričkom tržištu te kakvi su njihovi proizvodi. Pokušali smo sve sažeti u prezentaciji koju smo podijelili u nekoliko dijelova. Mi imamo plan za OmoLab, ostaje za vidjeti što oni misle o tome.

Ono što smo osam sati radili na zadnjem susretu sada je sažeto u jednu, puno jasniju cjelinu . Mislim da su dobro zaokružili što jesmo, i što želimo biti. Jako sam zadovoljan glavnim porukama ali mi sad u OmoLabu moramo sjesti i to sve isprocesuirati, da bi vidjeli je li to skroz to. U njihovom planu se mijenja ime, mi moramo vidjeti kako nam to funkcionira i je li se uklapamo u to. Što se tiče vizuala koji su predloženi, to mi više izgleda kao face lifting, fine tuning, nego nešto posve novo. S vizualima se skroz slažemo, ali moramo još među sobom vidjeti kako se nosimo s ovim bitnim, velikim promjenama – rekao nam je Petar Reić, idejni začetnik i osnivač OmoLaba, nakon što je agencija Bruketa&Žinić&Grey predstavila svoj prijedlog rješenja za njihov rebranding uoči izlaska na američko tržište.

Bio je to sastanak na kojemu je, ovaj put, klijent bio taj koji je sjedio i slušao što oni imaju za reći. A imali su za reći mnogo. Stručnjaci iz Bruketa&Žinić&Grey agencije duboko su ušli u OmoLab priču, ali u disleksiju općenito, istraživši činjenice o disleksiji, o identifikaciji disleksije, kao i njezine izazove u poljima čitanja i gramatike, ali i matematike te pamćenja. Tijekom istraživanja konzultirali su se sa stručnim izvorima, a Jutarnji je dobio ekskluzivni uvid u zaključke njihova istraživanja koji su prethodili izradi završne prezentacije za klijenta, koju je ekipa iz OmoLaba, dakako, ispratila s velikim zanimanjem

Istraživanje tržišta

Naravno, kako se OmoLab želi plasirati na američko tržište, proučavali su i što se događa na tom kontinentu vezano u problem disleksije i njezin tretman. Tako smo saznali iz njihova istraživanja da čak 20% američkog stanovništva ima disleksiju, a 7 milijuna djece s disleksijom pohađa njihove javne škole.

Tu su i problemi s dijagnozom, jer pedijatri kažu kako je to pitanje obrazovanja, dok obrazovni sustav prebacuje odgovornost na medicinu. Istovremeno, djeca razvijaju strah, asocijalni su i povlače se u sebe, a kao konačni rezultat nameće se propuštanje nastave i kasnije pad razreda/ škole.

Predrasude u školama su, kako smo mogli iščitati iz prezentacije, slične kao i kod nas - prije nego što se detektira disleksija djecu se osuđuje, te se misli da su intelektualno zaostala ili lijena.

-Dodatni američki problem, koji se također može pripisati nama - učitelji nisu dovoljno trenirani za rad s djecom niti obrazovani oko ove poteškoće, a tek poneke javne škole imaju trenirane učitelje, i to prema Wilson reading programu - rekli su nam iz Bruketa&Žinić&Grey reklamne agencije.

Zagreb, 070619.
Zavrtnica, Bruketa and Zinic and Grey.
Native rebranding Fortenova, radionica. 
Na fotografiji: Nikola Zinic.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / Hanza Media

Saznali smo još štošta iz njihove podugačkog i doista fokusiranog istraživanja. Recimo, da postoje privatne škole posebno dizajnirane za djecu s disleksijom, a godišnje koštaju od 10-15.000 dolara. Dodatno, 2015. godine se pokušao uvesti novi amandman, koji će obvezati škole da se bave djecom s disleksijom, ali nije prošao. Obrazloženje je bilo, istražili su u Bruketa&Žinić&Grey agenciji, da se time posebno ističe disleksija, čime se podcjenjuju druge poteškoće.

Još je mnogo toga bilo istraženo vezano uz navike nošenja s disleksijom američkih „target“ skupina djece, roditelja i odraslih, ali i logopeda, a poseban je fokus i na istraživanju trendova u asistivnoj tehnologiji i postojećim aplikacijama i trendovima na tom tržištu.

Napokon, došlo je vrijeme i da ekipa iz OmoLaba vidi što su im od tog istraživanja u koje smo dobili uvid pripremili u javnoj prezentaciji.

Prezentacija agencije Brukete&Žinić&Gray za OmoLab

Prezentacija idejnog rješenja rebrandinga bila je postavljena u tri dijela: analiza (ciljnih skupina, konkurencije, trendova), pozicioniranje i implementacija. Saznali smo mnogo o proizvodima koji nude neka rješenja, ali ne na onaj način na koji to čini OmoLab, kao i o tome kako ti proizvodi komuniciraju svoje funkcionalne benefite. Također smo saznali o željama te potrebama ciljnih skupina u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i kako bi se pozicionirao brand na tom tržištu gdje već postoje neke solucije. Diferencijacija bi bila u tome da samo OmoLab ima objedinjeno tehnološko rješenje koje je moguće personalizirati, a uključuje vlastiti font, bazu knjiga te mogućnost adaptacije bilo kojeg teksta u pismo koje odgovara jedinstvenim korisnikovim potrebama.

Ekipa iz Bruketa&Žinić&Grey agencije ponudila je, među ostalim, i manifest OmoLaba, kao i analizu svih imena aplikacija i udruga koje se u Americi bave disleksijom. Na kraju, nova brend strategija pokazala je i potrebu za novim imenom.

Zagreb, 070619.
Zavrtnica, Bruketa and Zinic and Grey.
Native rebranding Fortenova, radionica.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / Hanza Media
Zagreb, 070619.
Zavrtnica, Bruketa and Zinic and Grey.
Native rebranding Fortenova, radionica.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / Hanza Media

Omo`s - ime koje govori da je OMO više toga. Čita se i kao “Omo is, i kao “Omov, od Oma“, kazali su iz Bruketa&Žinić&Grey agencije. Brand arhitektura Omo`s bazira se na postojećim OmoLabovim sastavnicama – fontu, readeru i shopu, a kao četvrta sastavnica je bio naveden format za kreiranje vlastitog sadržaja koji se tek razvija u tvrtki.

Predstavljen je i novi vizualni identitet koji je, zapravo, nadgradnja onoga što već postoji u OmoLabu i ne odudara previše od vizualnog koncepta kojime se sada služe.

Prvo što je vidljivo kod ovog rebrandinga je, dakle, promjena imena. Osim toga, nakon prezentacije postalo je jasno kako za OmoLab, ili Omo`s, u Sjedinjenim Američkim Državama itekako ima mjesta, i potrebe. Na idućem će sastanku klijent prihvatiti ili odbaciti ponuđenu soluciju s imenovanjem, no bez obzira na ishod, obje strane mogu biti zadovoljne s do sada učinjenim. Po svoj će se prilici OmoLab otisnuti u svijet, a pod kojim imenom – ostaje za vidjeti.

Kako je dosad tekao proces rebrandinga pogledaj OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 04:34