23-godišnji poduzetnik iz Solina upravo prikuplja novih 20-30 milijuna kuna kapitala za širenje posla, a najavljuje kako upravo sprema nove proizvode koji će opametiti naše gradove.
Trenutno najpoznatiji hrvatski inovator Ivan Mrvoš došao je daleko od zbunjenog srednjoškolca koji je prije pet godina pokrenuo kompaniju Include. Priča o njegovim počecima postala je legendarna; zapravo je pokrenuo studio za dizajn web stranica, a do pametne klupe je došao sasvim slučajno. I ta solarna sjedalica donijela mu je uspjehe, ali i prihode o kakvima je mogao samo sanjati. Od klupa na kojima se mogu puniti mobiteli i spojiti na Wi-Fi tvrtka Include stvorit će platformu za ciljane reklamne kampanje na ekranima.
Danas 23-godišnji poduzetnik iz Solina baš ovih dana je najavio kako prikuplja novih 20-30 milijuna kuna kapitala za širenje Includea. Na platformi Funderbeam SEE nada se prikupiti barem trećinu iznosa, a dobar dio, oko 10 milijuna kuna, već je ispregovarao s hrvatskim IT poduzetnicima. Početkom godine uvršten je i na prestižnu listu Forbesovih "30 under 30", popis najperspektivnijih poduzetnika mlađih od 30 godina, a s obzirom na ogromne količine posla i zahtjeva za suradnju, to prestižno priznanje još nije stigao proslaviti.
- Priznanje je svakako dodatni vjetar u leđa za nas i za naše partnere u prodajnom i marketinškom procesu. Svakodnevno nam se javljaju ljudi zainteresirani za suradnju, posebice 'naši' ljudi iz drugih zemalja koji bi željeli raditi na distribuciji proizvoda – otkriva Mrvoš.
Brojke govore same za sebe, tvrtka iz Solina svojih je 1060 pametnih klupa Steora dosad plasirala na šest kontinenata, 43 globalna tržišta, u 260 svjetskih gradova. Ukupni prihodi od prodaje prošle su godine iznosili oko 9 milijuna kuna, a odnos naručenih klupa u prvom je kvartalu 2019. za 109 posto veći nego lani. Već dogodine očekuju prihode veće od 25 milijuna kuna.
Početkom ove godine Include je potpisao dvogodišnji distribucijski ugovor s Deutsche Telekomom, vlasnikom Hrvatskog telekoma, koji u svojoj ponudi pametnih rješenja također nudi i pametne klupe ovog mladog inovatora. Samo tijekom siječnja ove godine preko suradnje s Deutsche Telekomom prodane su 44 pametne klupe Steora, vrijedne više od 1,1 milijuna kuna.
U posljednje tri godine tim Ivana Mrvoša radi na sve kompleksnijim proizvodima te se povremeno nađu u situacijama da je na hrvatskom tržištu nemoguće pronaći tvrtku koja može proizvesti neke složenije sustave pa se u tom slučaju obraćaju tržištu Europske unije ili, ako je zbilja nužno, tvrtkama iz Kine.
Iako se u jednom intervjuu Mrvoš našalio kako će do 30. godine otići u mirovinu i mirno promatrati kako njegov Include zarađuje, zapravo planira i dalje nastaviti raditi ovim tempom. Cilj je zadržati lidersku poziciju na tržištu pametnih klupa, ali i postati lider po pitanju drugih proizvoda koji se koriste kao dio urbane opreme. Već se kuhaju neke ideje i projekti, ali u fokusu su i dalje Steora i Monna (pametne klupe za bicikliste) linije urbanih proizvoda.
- Smart city i IoT su relativno nove industrije, barem u Hrvatskoj, ali sa značajnim rastom prihoda iz godine u godinu. Dakle, govorimo o milijardama eura godišnje na svjetskoj razini. U Hrvatskoj se relativno nedavno krenulo sa 'Smart City' implementacijama u obliku sustava javne rasvjete, energetske učinkovite gradnje, primjeni obnovljive energije i sl. Nažalost, mnogo gradova proizvode za javne prostore kupuju isključivo zbog marketinga riječi 'smart city', te na neki način ne žive pravo značenje te riječi kroz cijelo vrijeme – smatra mladi inovator.
Na pitanje kako bi on "opametio" svoj Solin ima spreman odgovor.
- Ono što bi bili moji prvi potezi svakako su pametni parking, čime ne mislim na aplikaciju koja pokazuje slobodna mjesta, već na cjelovito rješenje koje će uključivati i nove inovativne načine nadzora vremena parkiranja, kao i načina plaćanja. Zatim bi trebalo poraditi na novoj i modernijoj javnoj rasvjeti, digitalizaciji gradske uprave… ima zbilja puno toga, a vjerujem da bi se našlo mjesto i za poneku pametnu klupu - zaključuje uz smijeh Ivan Mrvoš.
Piše: Daria Bertek
Jeste li spremni za Smart City revoluciju? Kliknite OVDJE i transportirajte se u budućnost.
Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog Telekoma, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista
OMOGUĆAVA HRVATSKI TELEKOM
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....