Vrijedi probati

Majstorica za produktivnost ima trik kako da opet zavolite svoj posao: ‘Sve muči isti problem‘

Paula Šandrk Kovačević lice je iza projekta i bloga ‘Productivity with Paula‘ kojim želi naučiti druge kako se dobro organizirati i pametno upravljati vremenom

Paula Šandrk Kovačević

 Ustupljena fotografija

Približava se 17 sati, sve ste nervozniji i tih zadnjih pola sata na radnom mjestu čine se kao najdužih ikada. Čak vam ni vježbanje trbušnjaka ne bi toliko teško palo koliko vam padaju ti zadnji trenuci na poslu. Zatvarate laptop i uzimate jedan veliki uzdah. Osjećate li se iscijeđeno? Osjećate li kao da je vaša motivacija za posao još uvijek na godišnjem odmoru, a ne tamo gdje bi trebala biti – u vama?

Ako vas to imalo tješi, niste jedini. Naime, istraživanje Sveučilišta u Kaliforniji pokazalo je da je čak 70 posto zaposlenika demotivirano na poslu te da je motivacija itekako važna za rast produktivnosti. Motivirani zaposlenici bili su produktivniji za 31 posto i tri puta kreativniji od demotiviranih zaposlenika.

No, kako vratiti motivaciju za rad, a s time i produktivnost, kada sve što želite jest ležati pod pletenim suncobranom na plaži dok oko vas žubore valovi?

Odgovor na to pitanje potražili smo kod Paule Šandrk Kovačević, direktorice poslovnih operacija u softverskoj tvrtki Q agency. Tamo se već sedam godina bavi vođenjem timova i projekata, unapređivanjem poslovanja i razvojnim procesima. Organizacija i planiranje vremena su joj u malom prstu, a znanje koje je stekla željela je podijeliti sa svima pa je pokrenula dva projekta – internu radionicu za kolege „How to get things done“ i Instagram blog Productivity with Paula.

Vraćanje osnovama

- Normalno je izgubiti motivaciju za rad. I ja imam takve dane, kada mi se baš ništa ne da, ali u tim trenucima podsjetim se zašto radim to što radim. No, ono što je zaista važno u tom trenutku jest pokrenuti se. Fizička kretnja je ono što nas pokreće pa ako sam s motivacijom na nuli, vratim se ‘osnovama‘ – očistim stol, radnu jedinicu, uredim stan, laptop. Kad su prostor i stvari oko nas čiste, možemo se bolje fokusirati i ‘posložiti‘ u glavi – otkriva Paula.

image
Ustupljena fotografija

Drugi trik koji koristi jest pomno planiranje. Paula, kaže, voli rutinu, jer joj ona pomaže ostati dosljednom i točno u svakom trenutku zna što treba napraviti.

- Najveći problem je što ljudi misle da će biti organizirani i produktivni sami od sebe. Istina jest da neki od nas imaju prirodni talent za produktivnost i puno su brži u rješavanju zadataka. To je zato što su karakterom takvi i vode takav lifestyle. Drugi možda nemaju taj talent, što ne znači da se produktivnost i planiranje ne može naučiti. Osobno volim svaki ponedjeljak odrediti što ću raditi taj tjedan, što uključuje planiranje sastanaka, projekata i mnogih drugih aktivnosti. Naravno da tisuću puta izađem iz okvira tog plana, ali barem znam u kojoj mjeri si to mogu dopustiti. Ne oslanjam se na dobru volju, već na strukturu, alat, zadatak, ‘to do‘ listu da me stavi u okvire i kaže: ‘Riješi to, čak i ako nisi dovoljno motivirana‘ – ističe Paula.

Pet Paulinih savjeta za bolju osobnu produktivnost

1. Koristite alate za organizaciju

To mogu biti fizički alati poput rokovnika pa sve do digitalnih, na koje u svakom trenutku možete ‘baciti oko‘.

2. Planirajte unaprijed

Odredite jedan dan u tjednu, primjerice ponedjeljak, za planiranje ciljeva i zadataka tog tjedna. Krajem tjedna, recimo u petak, napravite pregled postignuća i propusta.

3. Izdvojite vrijeme

Svaki dan izdvojite minimalno dva sata kako biste se fokusirali na odgovaranje na mailove, notifikacije i upite.

4. Koristite online kalendar

Digitalni kalendari svima su dostupni i besplatni su, a u njih možete upisati sve sastanke, dogovore, kave i trenutke koji su vam važni.

5. Napravite svoj ‘vision board‘

Vrlo je važno, kaže Paula, imati viziju, želje i ciljeve, kako poslovne, tako i privatne. Dobro razmislite i zadajte si 10 ciljeva koje želite ostvariti u narednoj godini te ih stavite na svoj ‘vision board‘, bilo da je riječ o fizičkoj ploči ili virtualnoj.

Planiranje je, smatra Paula, izrazito važno kod onih koji (većinom) rade od kuće. Iako rad od doma ima mnogo prednosti, jedna velika mana mu je tanka granica između poslovnog i privatnog života. No, Paula kaže da se tu manu može pretvoriti u nešto korisno ako donesemo svjesnu odluku.

- Zadnjih godina radim od doma i znam koliko to može biti oslobađajuće. Imam svoj mir, mogu se bolje fokusirati na posao jer nemam distrakcija, bolje se organiziram, a i uvela sam neke nove rutine koje ne bih mogla provoditi da sam stalno u uredu. Primjerice, ujutro mogu ići na trening prije posla i stignem si pripremiti doručak prije nego što startam u devet. No, kad sam tek počela s radom od doma prije tri godine, granica između poslovnog i privatnog bila je izrazito tanka. Dovoljno je bilo samo ‘škicnuti‘ neki e-mail da se odmah vratim razmišljanju o poslu. Zato sada svaki dan imam ‘closing‘ rutinu – svjesno odrađujem do kraja što treba za taj dan, zatvaram laptop i posvećujem se privatnom dijelu života. Kako i suprug i ja radimo u istoj tvrtki, izbjegavamo komentirati posao nakon posla, upravo iz razloga da nam posao ne ulazi u privatno vrijeme – navodi Paula te ističe da takva rutina ne dolazi automatski, već je treba steći.

‘Ne‘ radu iz kreveta

Ako radimo od kuće, trebali bismo veliku pažnju posvetiti radnom prostoru, kaže Paula. Za posao je najbolji izbor neka soba ili kutak gdje vas ništa neće ometati i gdje se možete potpuno fokusirati. Rad iz kreveta, smatra, nikako nije prihvatljiv jer se time u prostor koji bi trebao biti samo za opuštanje unosi poslovna napetost. Svatko bi trebao uložiti, smatra Paula, u dobru stolicu ili čak u stol za stajanje koji će imati pozitivan utjecaj na cirkulaciju.

I ono zadnje, ali ne manje važno, jest pristup internetu.

- Svaki dio mog doma pokriven je odličnim internetskim signalom, to mi uvelike olakšava i ubrzava poslovne procese. Bilo da želim odgovoriti na mailove u blagovaonici ili za radnim stolom. Prekidi ne dolaze u obzir! – zaključila je Paula.

Da je pristup internetu u svakom kutku doma jako važan pokazuje istraživanje agencije KVAKA za A1 Hrvatska. Na uzorku od 500 ispitanika čak 91 posto korisnika je reklo da im je internet važan, posebice zato što žele slobodu i fleksibilnost da sami mijenjaju TV pakete jednom mjesečno bez naknade. Osim toga, 83 posto njih želi prenositi TV uslugu na druge lokacije.

Korisničke potrebe stalno se mijenjaju i sve su dinamičnije, stoga je A1 Hrvatska skrojila novi portfelj usluga prema mjeri korisnika. U jedinstvenoj ponudi najveće gigabitne fiksne mreže u Hrvatskoj dostupna je brzina od 2 Gbps uz premium opremu - WiFi 6 router i mesh uređaje. Tehničari će instalirati opremu na korisničkoj lokaciji i pobrinuti kako bi upravo svaki kut doma bio pokriven WiFi kvalitetnim signalom.

Opuštanje uz TV još je lakše zahvaljujući prijenosnoj TV usluzi s više od 220 kanala, što znači da program svatko može gledati na velikom ekranu na drugim lokacijama ili istovremeno na dva TV uređaja.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 23:31