Marija Antunović (35) će do kraja svog života pamtiti 14. lipnja 2014. godine. Dan je to kada je u očima svog oca Željka vidjela jednu posebnu vrstu sreće, nalik onom trenutku kada pročitaš knjigu, no saznaš da se iza kraja krije još nekoliko stranica. Naime, upravo je s tim datumom Marija preuzela uzde malenog obiteljskog slastičarskog obrta na Pelješcu i s partnerom Ivanom krenula graditi jednu novu poslovnu priču zvanu Croccantino.
Od tog je dana prošlo više od osam godina i dosta se toga promijenilo. Ime Croccantino je iz malene slastičarnice u Orebiću obišlo Hrvatsku i postalo sinonim za jedan od najboljih sladoleda u zemlji. Osim toga, otvorili su još dva lokala na Pelješcu, specijaliziranu trgovinu tradicionalnih slastica i peljeških delikatesa ‘Pelješki zet‘ na zagrebačkom Dolcu, pokrenuli samostalnu proizvodnju u Zagrebu te zahvaljujući projektu ‘‘Startaj Hrvatska‘‘ plasirali svoj sladoled u ponudu nacionalnog supermarketa. Ovaj pothvat je još impresivniji kada shvatimo da primarno poslovanje baziraju na proizvodu koji je u pravilu tražen samo tijekom ljetne sezone.
Kako su u tome uspjeli, ispričala nam je Marija u nastavku. No, prije toga, red je da se dotaknemo početka jer je njihova priča krenula kroz sanjarenje u koje svi volimo ponekad pobjeći. Samo što je kod njih taj san uistinu postao stvarnost i to tijekom jedne obične šetnje orebićkom rivijerom.
Istinski gelato
- Ivan i ja smo bili na godišnjem i šetali gradom, pričajući kako Orebiću nedostaje slastičarna s vrhunskim sladoledom, mjesto gdje se može pojesti onaj istinski talijanski gelato. Prošli smo pokraj lokala gdje se najmodavac baš selio iz prostora. Onako, kroz sanjarenje sam rekla: ‘Zamisli ovdje našu slastičarnicu‘, Ivan je provjerio te se ispostavilo da je stvarno slobodno za najam. Bio je to jedan od onih trenutaka – hoćemo li propustiti ovu priliku ili je prihvatiti? – prisjeća se Marija.
U to su vrijeme oboje imali izgrađeni život u Zagrebu. Marija je radila u marketinškom odjelu velike banke, posao koji je bio odlična odskočna daska za njenu karijeru iz snova. No, povratkom u metropolu odlučila je napustiti posao u banci, iako još nisu ni napravili prvu smjesu sladoleda. Jednostavno, kaže, znala je da je to smjer u kojemu želi ići, da ne želi biti samo običan kotačić u velikom sustavu. Vjetar u leđa joj je svakako dala puna podršku njene obitelji, što roditelja, tako i brata te sestre koja je upisala edukaciju u Bologni za izradu originalnog talijanskog gelata. Uostalom, svima je njima slastičarstvo obilježilo život - ocu i majci koji su na svojim leđima nosili slastičarnu i djeci koja su im u tome pomagala od malih nogu, pripremajući kolače te čisteći podove i radne površine.
- Na temeljima postojećeg obrta koji su obiteljski otvorili 1995. godine, odlučili smo kreirati svoj novi brend Croccantino. Cilj je bio, nazivom brenda, komunicirati da iza naših proizvoda stoji kvaliteta povezana s tradicijom i energijom mladosti – govori Marija.
UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.
Njihov sladoled poseban je po tome što ga rade ručno, prema vlastitoj recepturi i talijanskim principima proizvodnje, a u njemu nema gotovih baza niti umjetnih aroma. Koriste samo najkvalitetnije svježe pasterizirano mlijeko, mliječno vrhnje, sicilijanski pistacio, pijemontski lješnjak, a kolačići koje dodaju u sladoled (orasnice, amaretti, rogačići, krokanti) se rade po tradicionalnim receptima zbog čega imaju oznaku Hrvatski Otočni Proizvod. Čak i karamelu koju dodaju u sladoled kuhaju ručno!
Održivi posao
No, iako su imali iza sebe kvalitetu, a ispred sebe viziju, svejedno im početak nije bio lagan. Marija priznaje da su izgledali kao zombiji koji rade od jutra do mraka te da su u hodu lovili neke osnove. Njen suprug Ivan, primjerice, do tada nikada nije nosio tacnu pa je bilo izazovno snalaziti se na terasi s velikim narudžbama.
Te ‘dječje bolesti‘ nisu ih zaustavile te su iz godine u godinu sve više ulagali u svoj brend, polako šireći ime Croccantino po Pelješcu, a kasnije i po Hrvatskoj. Danas vode uspješan održivi cjelogodišnji posao, iako im se poslovanje temelji na sezonskom proizvodu. Ključan korak u ostvarenju toga pothvata bilo je probijanje na zagrebačko tržište, što su uspješno ostvarili 2020. godine, u jeku pandemije.
UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.
- Širenje prodaje na Zagreb je zapravo bilo naše rješenje za krizu. Početkom 2020. smo napustili postojeće veleprodajno tržište slastica, preselili proizvodni pogon iz Orebića u Viganj i fokusirali se na manufakturnu proizvodnju manjih količina kolača vrhunske kvalitete za vlastita prodajna mjesta. 15 dana nakon otvorenja, došao je prvi lockdown. Kako su u to vrijeme mogle raditi samo trgovine, odlučili smo prebaciti fokus prodaje sa slastičarne na prodavaonicu i krenuti u novu investiciju. Sada kada razmišljam, nismo ni bili svjesni koliko je to bio zapravo opasan manevar u jeku tako velike krize – priča Marija, no dodaje da joj je drago da su pronašli hrabrosti za taj korak.
Ipak, od tog trenutka su samo dolazili novi izazovi, ponajviše vezani uz rast cijena materijala. Neki su im distributeri povisili cijene za 30 posto, drugi za 60, a bilo je onih koji su digli i za 300 posto. Kako kaže, bio je to veliki financijski udarac koji nisu smjeli u potpunosti preliti na kupce. Osim toga, znali su da moraju i svojim radnicima osigurati kvalitetnu plaću od koje mogu živjeti jer je i njih pogodila sveprisutna inflacija. Tražili su stoga bilo koji način gdje bi mogli uštedjeti sredstva, bez da naruše kvalitetu poslovanja. I tako su otkrili program HOK Obrtnik plus. Riječ je o projektu koji obaveznim i dobrovoljnim članovima Hrvatske obrtničke komore (HOK) osigurava brojne pogodnosti kod dobavljača roba i usluga iz raznih gospodarskih grana, čime se mogu ostvariti značajne uštede u poslovanju. U širokoj lepezi pogodnosti obrtnici mogu ugovoriti povoljnije cijene za struju s ugovornom garancijom na dvije godine što u ovim vremenima krize donosi značajne uštede. Tu su i povoljnije cijene za razne industrijske proizvode, zaštitnu opremu, repromaterijal, najam informatičke opreme, različite medicinske usluge, i mnoge druge. I to sve bez dodatnih troškova, s time da je to opcija koju mogu koristiti obavezni te dobrovoljni članovi, odnosno poduzetnici koji žele postati članom HOK-a.
UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.
Suza ponosa
- Davanja i ulaganja u naš posao su općenito visoka, tako da ćemo uvijek rado iskoristiti pogodnosti koje nam se nude. Štoviše, pohvalno je da se obrtnicima kroz ovakav program pomogne u radu – ističe Marija te dodaje da oni kroz HOK Obrtnik plus projekt koriste pogodnosti HEP-a, HT-a i Narodnih novina, no da će i ubuduće prilikom odabira usluga i materijala prednost dati partnerima programa.
Ove uštede će im pomoći da zadrže kvalitetu i uravnoteže svoje poslovanje, što je ujedno i sljedeća točka u njihovom poslovnom planu. Kako kaže, u posljednjih nekoliko godina su realizirali dosta investicija tako da je sada cilj stati s dvije noge na zemlju i unijeti dodatnu stabilnost u posao. Otvorit će, kaže, još jedan sezonski lokal, a u planu je kreiranje studija za dizajn torti u kombinaciji s krokantom, no neće imati velike investicijske izlete kao što je bilo ‘osvajanje Zagreba‘.
No, iako su već ostvarili toliko toga s Croccantinom, i dalje ju posebno veseli vidjeti roditelje s tom suzom ponosa u oku.
- Bili smo kod roditelja na ručku i na televiziji se vrtjela naša reklama koju smo dobili zahvaljujući pobjedi u projektu ‘Startaj Hrvatska‘. Pitala sam ga tad: ‘Tata, možeš li vjerovati da je to naša reklama‘, i vidjela kako su mu zasuzile oči. Izrazito je ponosan na sve što smo kao obitelj ostvarili i što iza njega ostaje jedna ostavština, da sve ono na čemu je godinama radio neće otići u nepovrat – kaže Marija.
UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske obrtničke komore.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....