12 važnih koraka

Ovo je jedini vodič koji vam je potreban ako stvarno razmišljate o pokretanju svojeg posla

Prema ovogodišnjoj analizi malih obrta i tvrtki, najviše poduzetnika, 29 posto, priznalo je da im je najveća motivacija za pokretanje vlastitog posla bila ideja da budu sami sebi šef
 Sergiy Tryapitsyn/Panthermedia/Profimedia

Smršavit ću, pit ću manje alkohola, neću jesti slatko, vježbat ću, dat ću otkaz, naći ću novi posao ... Svaku novu godinu već tradicionalno započinjemo novim odlukama.

Najčešće su usmjerene na zdrav život ili na cilj da živimo u trenutku, punim plućima. No, takve odluke brzo odu u vjetar. Jedno longitudinalno istraživanje je otkrilo da se 77 posto ljudi drži novogodišnju odluka u principu samo tjedan dana.

No, zašto nadolazeća godina za vas ne bi bila prekretnica? Zašto u 2022. ne biste ostvarili svoj san?

Ako ste trenutačno nezadovoljni poslom kojim se bavite, zašto ne biste pokrenuli svoj biznis, baš kao i 582 milijuna poduzetnika u svijetu.

image
Boris Zerwann/Panthermedia/Profimedia

Prema ovogodišnjoj analizi malih obrta i tvrtki, najveći broj ispitanih poduzetnika, ukupno 29 posto, priznalo je da im je najveća motivacija za pokretanje vlastitog posla bila ideja da budu sami sebi šef, što je iz godine u godinu jedna od najpopularnijih motivacija. Neki su se na pokretanje biznisa odlučili zato što su se željeli baviti onime za što imaju strast, a neki samo zato što im se ukazala odlična prilika. Drugi su u vlastitom poslu našli izlaz iz krize zbog iznenadnog otkaza, a pojedini su se okrenuli ostvarivanju svojih ideja jer još nisu bili spremni za mirovinu.

Prepoznajete li sebe u ovim opisima?

Ako nemate iskustva, neka vas to ne obeshrabruje. Odluka o pokretanju svoje male tvrtke može se činiti zastrašujućom, srećom, možete naučiti iz izazova i poslovnih pogrešaka drugih poduzetnika koji su podijelili svoja iskustva.

Kako bismo vam olakšali, probrali smo savjete i donosimo vam 12 koraka uz koje ćete lako pokrenuti vlastiti biznis, a k tome i pronaći motivaciju i hrabrost za novi početak.

1. Smislite poslovnu ideju

Pri pokretanju poslovanja, prvo morate shvatiti što želite da vaša tvrtka bude. Pronalaženje ideja za male tvrtke zadatak je kojem treba pristupiti ozbiljno, jer ako ideja nije dobra, ni biznis nema uspjeha. Najbolji način da pronađete proizvod za prodaju počinje postavljanjem pitanja:

- Na koje tržište ciljate?

- Je li to trend, hir ili rastuće tržište?

- Koja je vaša konkurencija?

- Hoće li postojati ograničenja i/ili propisi?

2. Odaberite naziv tvrtke

Za početak, naziv vaše tvrtke univerzalni je aspekt vašeg marketinga jer se pojavljuje svugdje gdje radite. Stoga, nema razloga otežati si život dosadnim, zbunjujućim ili nebitnim nazivom tvrtke. Krenite jednostavno i usredotočeno: pronađite naziv za svoju tvrtku koji jasno pokazuje što radite, koji je kratak i nezaboravan te koji je u skladu s vašom misijom i vizijom. Ovo nije zadatak bez napora, ali je ostvariv uz malo domišljatosti.

image
Wavebreakmedia Ltd Ph85/Alamy/Alamy/Profimedia

3. Potvrdite svoju ideju o proizvodu

Istraživanje tržišta, ankete i povratne informacije od prijatelja i obitelji mogu vas uputiti u pravom smjeru, ali najbolji način za provjeru valjanosti vašeg proizvoda je nekoliko početnih prodaja.

Cilj vam je saznati jesu li ljudi doista zainteresirani za kupnju ovog proizvoda, no pritom budite objektivni i pripazite da nudite proizvode ljudima koje ne poznajete kako bi bili uistinu iskreni, umjesto da vam govore ono što želite čuti. Ovakav eksperiment u početku, može vas spasiti od skupih pogrešaka u nastavku. Evo nekoliko načina za testiranje tržišta:

- Postavite online trgovinu za primanje prednarudžbi

- Pokrenite crowdfunding kampanju

- Prodajte proizvode osobno na nekom sajmu, primjerice

image
Sean Prior/Alamy/Alamy/Profimedia

Vjerujte svojim potencijalnim kupcima da će vas voditi do pravog proizvoda. Bez obzira koliko ste pametni, ne postoji zamjena za izravnu, preciznu povratnu informaciju od korisnika koji je plaća.

4. Odaberite svoje alate

Poduzeti sve ove korake za pokretanje svog biznisa znači imati pune ruke posla. Zato vlasnici poduzeća ne bi trebali podcjenjivati vrijednost kvalitetnih alata. Osim specifičnih alata i uređaja za vašu vrstu posla, sigurno je da, čime god se vaš biznis bavio, trebate biti dobro povezani, brzi i dostupni. Trebate moderne uređaje koji će vam biti poput asistenta. Idealni su uređaji iz Huawei ekosustava - Huawei MateBook 14s laptop, Huawei nova 9 pametni telefon i Huawei Watch GT 3 - jer se jednostavno međusobno povezuju kako bi vam omogućili da potaknete svoju kreativnost i povećate razinu produktivnosti.

image
Huawei

Za poslovne ljude koji konstantno rade više stvari odjednom, na više uređaja, iznimno je korisna značajka Huawei Share pomoću kojeg se datoteke, tekstovi i drugi podaci mogu jednim dodirom prebaciti s jednog uređaja na drugi, primjerice s nova 9 pametnog telefona na MateBook 14s laptop, što je savršeno za korištenje prilikom sastanaka ili konferencijskih poziva.

Osim što ima iznimno pregledan FullView zaslon i touchscreen s nevjerojatnim rasponom boja na razini kina te memoriju od 16 GB + 512 GB, MateBook 14s laptop ima kućište od čvrste aluminijske legure težine samo 1,43 kg što ga čini iznimno laganim te vrlo praktičnim, posebice za remote rad. K tome, ne morate se brinuti da ćete brzo morati tražiti strujnu utičnicu, jer ima snagu za dugotrajnu izdržljivost sa svojom baterijom kapaciteta od 60 Wh. Oduševit će vas njegove napredne performanse koje omogućuju brz i besprijekoran rad. Zabravite na duga učitavanja i zastajkivanja, rad na MateBook 14s laptopu iznimno je efikasan i u svakom pogledu prilagođen korisniku.

image
Huawei

Huawei MateBook 14s laptop dolazi u efektnoj Space Grey boji, a u prodaji je od 13. prosinca po preporučenoj prodajnoj cijeni od 9999 kn. Ako kupite uređaj, na poklon ćete dobiti miš i ruksak za laptop, a ponuda vrijedi do isteka zaliha.

Kako biste uvijek bili u kontaktu sa svojim timom, dostupni partnerima i kupcima, dobro će vam doći pametni telefon poput nova 9 uređaja koji osim sofisticiranog dizajna ima i četiri kamere kojima ćete moći uhvatiti sve trenutke vrijedne pamćenja.

image
Huawei

Dok vi vodite biznis, za vaše zdravlje i boljitak brine pametan sat, Watch GT 3 koji tijekom cijelog dana mjeri zasićenost krvi kisikom, kontrolira kvalitetu vašeg sna, precizno bilježi vaše treninge i pomaže vam u sportskim aktivnostima, bilježi vaš menstrualni ciklus, kao i tjelesna stanja, postavlja dnevne ciljeve i nudi promišljene podsjetnike, a puna baterija traje do čak 14 dana.

S pravim alatima poput ovih već ste korak bliže uspjehu.

5. Napišite svoj poslovni plan

Pisanje poslovnog plana pomaže u formaliziranju vaše ideje i može pojednostaviti proces stvaranja poslovanja navodeći vas da sjednete i metodično razmislite o stvarima. Na ovaj način brzo ćete shvatiti na koja pitanja nemate odgovore i čemu se trebate posvetiti. Kada krenete slijediti ostale korake u pokretanju biznisa, početni nacrt vašeg plana bit će vam poput kompasa.

image
-/Photoalto/Profimedia

6. Dovedite svoje financije u red

Cilj svakog biznisa je zaraditi novac, inače samo imate hobi. Kako biste pokrenuli posao, morate znati koliko vam sredstava treba za pokretanje posla te kako upravljati novčanim tokovima nakon što počnete zarađivati. U ovom koraku bitni su financijska pismenost i osiguranje financiranja.

Počnimo s posljednjim. Naime, postoji mnogo tvrtki koje možete pokrenuti s minimalnim troškovima pokretanja, ali drugima će biti potreban novac za inventar, opremu ili fizički prostor. Jasan prikaz vašeg ukupnog ulaganja, prije nego što potrošite prvu kunu, neophodan je pri izradi važnih projekcija, na primjer konačne isplativosti. Ako izračuni pokažu da će vam trebati više sredstava nego što si sami možete priuštiti, sagledajte opcije kao što su zajmovi za male tvrtke ili crowdfunding kampanje.

Drugi dio jednadžbe je financijska pismenost, odnosno razumijevanje tijeka financija kroz vaše poslovanje. Zapamtite, ako matematika ne uspije, vaš posao neće funkcionirati. Čim budete spremni kupovati za svoj biznis, čuvajte sve račune i bilježite svaki trošak. Točne evidencije o vašim prihodima i rashodima pomoći će vam da držite na oku novčani tok, a kasnije, kada ćete si moći priuštiti računovođu ili knjigovođu, bit će im lakše preuzeti poslovanje.

image
Sasirin Pamai/Panthermedia/Profimedia

Kako biste jednostavnije i preglednije upravljali svojim financijama, otvorite poslovni bankovni račun i nabavite poslovnu kreditnu karticu. Razdvajanje vaših osobnih i poslovnih financija vrlo je korisno.

7. Razvijte svoj proizvod (ili uslugu)

Napravili ste plan, razumijete financije i, u idealnom slučaju, počeli ste potvrđivati svoju ideju sa zainteresiranim kupcima. Sada je vrijeme da uđete dublje u to kako ćete izgraditi ono što prodajete. Za poslovanje temeljeno na proizvodu, razvoj vašeg proizvoda odvija se kroz jedan od ova tri opća pristupa:

- Izradite vlastiti proizvod

- Prilagodite postojeći proizvod

- Odredite izbor proizvoda

8. Odaberite poslovnu strukturu

Postoji mnogo načina za pokretanje poslovanja s različitim strukturama osnivanja. Vaša poslovna struktura utječe na ključne dijelove vašeg poslovanja, od poreza preko poslovanja do vaše osobne odgovornosti. Odabir prave strukture odnosi se na balansiranje pravne i financijske zaštite koja vam je potrebna s fleksibilnošću koju nude različite opcije. To je važna odluka i treba je pažljivo razmotriti prije nego što pokrenete svoje poslovanje. Poslovne strukture razlikuju se u svakoj zemlji, no dvije su uobičajene vrste - samovlasništvo i korporacija. Samostalni poduzetnik je sjajna vrsta strukture ako ste jedina osoba uključena u posao, ali vas ostavlja osobno odgovornim za posao i njegove aktivnosti. Kao samostalni poduzetnik, možete imati zaposlenike, ali za to ćete prvo morati registrirati tvrtku.

S druge strane, ako se odlučite za formalniju strukturu, poput korporacije ili društva s ograničenom odgovornošću, lakše je uključiti više vlasnika i niste osobno odgovorni za posao. U isto vrijeme, postoji više papirologije i koraka koji su uključeni u pokretanje i održavanje korporacije.

Kada je u pitanju odabir pravne strukture za vaše poslovanje, postoji nekoliko čimbenika koje ćete morati uzeti u obzir kako biste pokrenuli malo poduzeće:

- Gdje se nalazi vaša tvrtka?

- Kakvim se poslom bavite?

- Koliko je ljudi uključeno?

9. Istražite licence i vladine propise

Nakon što shvatite kako pokrenuti posao, pogledajte koje su vam licence i državni propisi potrebni za legalno poslovanje. Vaše poslovanje podliježe zakonima koji reguliraju poslovanje u vašoj zemlji, kao i zakonima i propisima specifičnim za vašu industriju. Primjerice, tvrtka koja posluje s hranom mora slijediti posebne licence i propise za rukovanje onim što prodaje, ali također mora obratiti pozornost na zakonitosti svojih marketinških napora i zakone o zaštitnim znakovima i autorskim pravima.

image
Huawei

Na mnogo toga treba obratiti pozornost, stoga nije na odmet konzultirati se s odvjetnikom kako biste dobili savjet prije nego što pokrenete svoje poduzeće.

10. Pronađite poslovnu lokaciju

Vaš poslovni plan pomoći će vam da odredite kakav vam je prostor potreban za poslovanje. Primjerice, ako prodajete majice s printom na zahtjev, možda ćete samo trebati u svom domu pronaći mali radni prostor, stol i prijenosno računalo. S druge strane, ako vaš posao zahtijeva svoj maloprodajni prostor, morat ćete pronaći novi prostor i iznajmiti ga ili kupiti

image
Andriy Popov/Panthermedia/Profimedia

Da biste lakše spoznali koliki vam prostor treba, razmotrite ova pitanja:

- Koliko će vam prostora trebati za inventar?

- Planirate li nuditi maloprodaju?

- Hoćete li s poslovne lokacije pakirati i slati narudžbe?

11. Planirajte radno opterećenje i veličinu tima

Sada kada znate kako otvoriti vlastiti posao, vrijeme je da krenete graditi svoj tim.

Koliko ćete posla morati obaviti i koje će vještine biti potrebne za pokretanje vašeg posla? Ovo su temeljna pitanja na koja ćete morati odgovoriti jer će utjecati na vremenski period i razinu ulaganja.

Ako planirate angažirati pomoć, morat ćete uzeti u obzir te troškove - kao i vrijeme potrebno za pronalaženje i edukaciju zaposlenika.

12. Pokrenite svoj posao

Kada dođete do ovog koraka trebali biste znati sve o tome kako voditi uspješan posao. Na redu je posljednji i najuzbudljiviji korak - lansiranje vašeg biznisa.

image
Yuliia Blazhuk/Alamy/Alamy/Profimedia

Priprema koju ste već obavili postavila je čvrste temelje za podršku u početku, tako da se nakon pokretanja možete usredotočiti na marketinške aktivnosti i ostvarivanje prve prodaje.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Huawei Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 06:38