Veliki izazov

Petero Hrvata organizira hit događaj u Miamiju: ‘Zvuči kao zadatak iz snova, no nije bilo lako‘

Radi se o konferenciji namijenjenoj za oko 500 posjetitelja koja će se održati s ciljem povezivanja i osnaživanja međunarodne developerske zajednice

Nikola Radišić, Global Events Team Lead u Infobipu

 Božidar Vukičević/Cropix

Svake godine se u SAD održi stotinjak tech konferencija. Nije to ništa neobično jer se ipak radi o najvećem tehnološkom tržištu na svijetu gdje je čak trećina ukupno održanih konferencija vezana upravo uz informacijsku tehnologiju. Štoviše, samo u svibnju možemo nabrojati minimalno 18 IT događaja koji će se održati u San Franciscu, Atlanti, Denveru, New Yorku...no, jedan od njih je posebno bitan za hrvatsku tech scenu.

Radi se o konferenciji namijenjenoj za oko 500 posjetitelja koja će se održati u Miamiju s ciljem povezivanja i osnaživanja međunarodne developerske zajednice. Ono što je još čini posebnom jest organizacija jer iza nje stoji tim od pet ljudi iz Zagreba i Splita koji je od američkog grada udaljen više od 8.000 kilometara. Riječ je o Infobipovoj developerskoj konferenciji Shift i ona će se ove godine, točnije 23. svibnja, po prvi puta organizirati van granica Lijepe Naše, i to u „trbuhu“ vodeće tehnološke sile svijeta.

Ideja je došla od osnivača Ivana Burazina koji je od samih početaka Shifta razmišljao o širenju na druge zemlje i kontinente. Nakon što je 2021. prvo izdanje Shifta pod okriljem Infobipa bilo veliki uspjeh, vizija o migraciji konferencije postala je još bliža. Konačna potvrda došla je lani kada je konferenciju u Zadru posjetilo više od 4.000 developera iz više od 50 zemalja. Nakon toga postalo je jasno – kreće se u osvajanje Amerike!

- Developerska zajednica je globalna i raznolika, a mnogima je teško ili nemoguće doći do Hrvatske radi konferencije. Zato smo znali da moramo mi doći k njima- objašnjavaju Mirna Opolcer i Nikola Radišić, voditelji Shiftovog tima u Infobipu.

image

Mirna Opolcer, Global Events Team Lead u Infobipu

Marko Miščević/Cropix

Mirna i Nikola ispričali su nam kako je zapravo izgledao put do Miamija te koliko je izazovno organizirati konferenciju na drugom kontinentu.

Odabir lokacije

Prvo čega smo se dotaknuli jest lokacija. Kao što smo već spomenuli, SAD su najveće tehnološko tržište na svijetu, što znači da ih čeka borba s najjačim igračima, od Applea, Della, IBM-a koji također organiziraju vlastite događaje. Oni su još k tome na domaćem terenu jer im je sjedište u SAD-u, a i njihova imena uživaju znatnu težinu među američkim developerima. No, Radišić nam kaže da su upravo iz navedenih razloga SAD bile logičan izbor.

- Istina je da je u SAD-u i veća konkurencija tehnoloških i developerskih događaja te je, dugoročno, pred nama veliki posao kako bismo se izdvojili. Prvi korak je zaslužiti povjerenje developerske zajednice na prvom izdanju Shifta u Miamiju te svim posjetiteljima ponuditi iskustvo koje spaja kvalitetan program, prilike za nadogradnju karijere i dobru zabavu. Vođeni primjerom europskog izdanja, želja nam je postati omiljenim tehnološkim događajem, prepoznatljivim u tech zajednici u SAD-u, a svjesni smo kako će nam trebati puno vremena i truda kako bismo do toga i došli – naveo je te dodao: ‘‘Shiftom želimo i američkoj developerskoj zajednici približiti Infobip te tako nastaviti s jačanjem Infobipove pozicije u SAD-u.‘‘

image

Nikola Radišić, Global Events Team Lead u Infobipu

Božidar Vukičević/Cropix

Put prema tituli omiljenog tehnološkog događaja pritom nije ni najmanje lagan. Kako bi ostvarili taj uspjeh morali su unaprijed misliti na svaki detalj pa čak i na odabir grada domaćina. Kako nam je objasnila Opolcer, Miami se ubrzano tehnološki razvija i postaje dom sve više kompanija, startupa i developera, no njegova tech zajednica je na mnogo načina još uvijek u začetku, za razliku od San Francisca ili New Yorka. Osim toga, činjenica da u Miamiju ne postoji puno događaja sličnih Shiftu otvara im priliku da postanu važan event u zajednici koja se tek razvija te da oni sami pritom rastu s njom. Još jedan važan faktor bila je klima jer ih je Miami suncem, morem i energijom podsjetio na Dalmaciju, gdje se Shift održava od početaka.

Nakon što su odabrali grad krenula je prava bitka – organizacija, a naši sugovornici nam priznaju da je u početku sve djelovalo dosta obeshrabrujuće.

Lokalni partneri

Prvi izazov došao je odmah u startu i vezan je uz samu logistiku. Kako je Miami udaljen 8.000 kilometara od Hrvatske imali su problema s vremenskom razlikom koja je uvelike otežavala komunikaciju. Radni dani su im stoga često završavali kasno navečer jer su svoj raspored morali prilagoditi suradnicima iz SAD-a. Ipak, najveći izazov bio je pronaći dobavljače i partnere kojima se može vjerovati.

- Lokacija konferencije, catering, produkcija – sve su to lokalni partneri s kojima do sada nikada nismo surađivali i moramo im vjerovati da će našu ideju provesti u djelo. Također, u SAD-u su poslovne procedure i profesionalni standardi potpuno drugačiji, što smo morali naučiti u hodu i brzo se prilagoditi izazovima američkog tržišta – ističe Opolcer.

image

Mirna Opolcer, Global Events Team Lead u Infobipu

Marko Miščević/Cropix

Potonje se posebno tiče birokratskih i regulacijskih zamki. Radišić navodi da postoji hrpa pravila koja treba poštivati, a koja su strancima koji prvi put rade u SAD-u potpuno nepoznata. Srećom, imali su i podršku kolega iz Infobipovih američkih ureda, pa su uspješno ispunili sve što se od njih tražilo.

Neki poslovi se, pak, nisu mogli obaviti putem maila ili videopoziva tako da je proteklih mjeseci barem po dvoje iz tima putovalo u Miami na sastanke s dionicima, partnerima i dobavljačima.

- Trebalo je razgledati prostore, pričati s ljudima u lokalnoj tech zajednici i ostvariti poznanstva, odnosno ‘pustiti glas‘ o konferenciji. Iako zvuči kao zadatak iz snova, nije bilo baš lako i zahtijevalo je veliki angažman. Ispred Shifta je još puno prostora za nametanje na američkom tržištu, ali smo uz pomoć lokalnih tech zajednica uspjeli privući pažnju i pozvati developere da nam se pridruže – priča Opolcer.

Otac FPS videoigara

Mjeseci i mjeseci rada dolaze svom vrhuncu 23. svibnja kada je zakazan Infobip Shift Miami. Unatoč manjem obujmu, na konferenciji neće nedostajati zvučnih imena. Prvo ime među govornicima je svakako John Romero, programer koji stoji iza videoigri Doom, Quake i Wolfenstein te još više od 180 naslova, zbog čega ga se naziva i ocem FPS igrica. Tu su još i stručnjaci iz poznatih tehnoloških kompanija kao što su Cloudflare, Postman, Hashicorp ili Elastic.

No, prava snaga konferencije leži u interkontinentalnom povezivanju developerskih zajednica.

- Vjerujem kako Shift u Miamiju europskim kompanijama otvara mogućnosti boljeg predstavljanja na američkom tržištu. Konferencija je možda i najbolji način za upoznavanje ciljane javnosti s onim što radite, kao i pronalaskom nekog novog klijenta ili projekta. No, najveći benefit odlaska na konferenciju je upravo to umrežavanje odnosno networking koji omogućuje sudionicima da upoznaju kolege iz cijelog svijeta. Takva povezivanja otvaraju razne mogućnosti i potiču razmjenu ideja, a upravo na taj način developerska zajednica raste – objašnjava Mirna.

image

Infobip Shift Expo u Zadru

Infobip Shift

Kod konferencija takvoga tipa je izuzetno teško izmjeriti uspješnost projekta. Glavni faktor jest svakako odaziv, no Nikola govori da će važnu ulogu imati i dojam koji će event ostaviti na sudionike. Kako kaže, svjesni su da je spomenuti čimbenik teško izmjeriti i kvantificirati, zbog čega po završetku konferencije uvijek šalju upitnik u kojem traže mišljenje, kritike i komentare.

- Takve stvari nam pomažu da budemo bolji te da svake godine dižemo letvicu na ljestvici. Cijenimo feedback, bio dobar ili loš, jer tako znamo što možemo učiniti još boljim te tako graditi iduće izdanje konferencije – ističe.

Rekordan broj posjetitelja

Mjeseci i mjeseci rada dolaze svom vrhuncu 23. svibnja kada je zakazan Infobip Shift Miami. Unatoč manjem obujmu, na konferenciji neće nedostajati zvučnih imena. Prvo ime među govornicima je svakako John Romero, programer koji stoji iza videoigri Doom, Quake i Wolfenstein te još više od 180 naslova, zbog čega ga se naziva i ocem FPS igrica. Tu su još i stručnjaci iz poznatih tehnoloških kompanija kao što su Cloudflare, Postman, Hashicorp ili Elastic.

No, prava snaga konferencije leži u interkontinentalnom povezivanju developerskih zajednica.

- Vjerujem kako Shift u Miamiju europskim kompanijama otvara mogućnosti boljeg predstavljanja na američkom tržištu. Konferencija je možda i najbolji način za upoznavanje ciljane javnosti s onim što radite, kao i pronalaskom nekog novog klijenta ili projekta. No, najveći benefit odlaska na konferenciju je upravo to umrežavanje odnosno networking koji omogućuje sudionicima da upoznaju kolege iz cijelog svijeta. Takva povezivanja otvaraju razne mogućnosti i potiču razmjenu ideja, a upravo na taj način developerska zajednica raste – objašnjava Opolcer.

Kod konferencija takvoga tipa je izuzetno teško izmjeriti uspješnost projekta. Glavni faktor jest svakako odaziv, no Radišić govori da će važnu ulogu imati i dojam koji će event ostaviti na sudionike. Kako kaže, svjesni su da je spomenuti čimbenik teško izmjeriti i kvantificirati, zbog čega po završetku konferencije uvijek šalju upitnik u kojem traže mišljenje, kritike i komentare.

Mnoštvo noviteta

- Takve stvari nam pomažu da budemo bolji te da svake godine dižemo letvicu na ljestvici. Cijenimo feedback, bio dobar ili loš, jer tako znamo što možemo učiniti još boljim te tako graditi iduće izdanje konferencije – ističe.

Shift Miami je kontinuirani projekt, tako da ova priča ne završava nikako s 2023. Važno je pritom naglasiti da ranije spomenuti Shiftov tim paralelno organizira i konferenciju u Zadru koju ove godine žele podići na još višu razinu. Kako su nam objasnili, europski Shift bit će produkcijski i sadržajno bogatiji, a trenutni podaci o prodanim ulaznicama najavljuju rekordan broj posjetitelja konferencije koja će se u zadarskom ŠC Višnjiku održati 18. i 19. rujna.

- Pripremamo novitete koji će još jednom osvojiti sve posjetitelje, a doći će nam kompanije i govornici iz cijelog svijeta – uključujući i Ameriku. Svake godine lista sponzora postaje sve “internacionalnija” tako da nas ove godine očekuju i neke velike tvrtke koje dolaze na Shift po prvi put, a koje će naročito cijeniti naša developerska publika koja ponovno u Zadar dolazi iz cijelog svijeta – navodi Opolcer.

image

Infobip Shift u Zadru

Jure Mišković/Cropix

Njihov dolazak im je, kaže, potvrda da Shift postaje prepoznat kao velika internacionalna konferencija što im je oduvijek bio i cilj. Potrudit će se stoga i u Miamiju prenijeti tu posebnu energiju koju posjetitelji u Hrvatskoj uvijek ističu, ali konferencija u Zadru će biti potpuno drugačija samim time što će biti puno veća i pravi spektakl.

- Bilo je potrebno puno rada i vremena da dođemo do te razine, a sada to isto ‘samo‘ moramo ponoviti i u SAD-u. Vjerujem da ćemo u tome vremenom i uspjeti – zaključuju.


Hanza Media medijski je pokrovitelj konferencije Infobip Shift 2023.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. listopad 2024 01:32