Digitalni lider

Posjetili smo domaću firmu koja nema problema sa zapošljavanjem: ‘Mladi ljudi se nama javljaju!‘

Pokrenuli su i nagradni natječaj LAQOthon u kojemu nagrađuju tri najbolje tehnološke ideje na temu održivosti
 /LAQO

Prije dvije godine na hrvatskom je tržištu lansirano LAQO, prvo potpuno digitalno osiguranje Croatia osiguranja. Za jednu veoma tradicionalnu industriju kao što je osiguravajuća bilo je to veliko iznenađenje.

Kao digitalni predvodnik kod njih nije bilo mjesta za fizičke dokumente i žigove, a posao izračuna premije i štete prepustili su algoritmima. Velika je to promjena za naciju čiji stanovnici nisu na „ti“ s online plaćanjem i digitalnim spisima, pogotovo kada je u pitanju delikatna obveza kao što je registracija vozila.

Ipak, mlada ekipa iza LAQO osiguranja nije se dala obeshrabriti te je u Hrvatskoj lansirala svoj brend. Kako su u ove dvije godine prošli na tržištu, najplastičnije govore brojke. Web stranicu im je posjetilo 2,8 milijuna ljudi, više od 630.000 puta pokrenut je izračun cijene osiguranja, a 70 posto korisnika ima LAQO aplikaciju. Od lansiranja do danas, 75 posto prijavljenih šteta riješeno je potpuno digitalno, dok je najbrže obrađena i isplaćena prijava riješena u svega 17 sati.

Druga svjećica na rođendanskoj torti, kao i šuškanja o novim proizvodima, bili su dovoljan razlog da posjetimo mlade umove iza prvog potpunog digitalnog osiguranja.

Mladi tim

Uspjeh LAQO osiguranja predvodi šestero ljudi, dok iza cijelog projekta stoji više od 40 osoba. Naši sugovornici su upravo pripadnici ranije spomenute šestorke – Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja (CO), Marko Sajko, direktor službe za digitalni razvoj CO, Ivan Bimbi, ekspert za digitalni razvoj i procese, Dubravka Srkulj, voditeljica marketinških operacija, Marko Ćosić, direktor službe za digitalnu prodaju, podršku korisnicima i operativne poslove, te Marijana Dumančić, voditeljica tima za digitalnu strategiju i procese.

image

S lijeva na desno: Matija Hrestak, voditelj tima za CO digitalnu strategiju i procese, Monika Tonžetić, voditelj digitalne prodaje i podrške korisnicima, Ivan Bimbi, ekspert za digitalni razvoj i procese, podršku korisnicima i operativne poslove, Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja (CO), Marijana Dumančić, voditeljica tima za digitalnu strategiju i procese, Marko Sajko, direktor službe za digitalni razvoj CO, Dubravka Srkulj, voditeljica marketinških operacija i Marko Ćosić, direktor službe za digitalnu prodaju

/LAQO

Uvodnu riječ preuzela je Ana, direktorica tima i odmah nas vratila na početak LAQO priče. Brend je, naime, lansiran tijekom pandemijske 2020. i razvijen je u svega 10 mjeseci s ciljem da ponudi tržištu jedan novi način ugovaranja osiguranja.

- LAQO smo slagali prema jednom nišnom scenariju. Ležite u ponoć, zima je i sutra morate na registraciju vozila, a nemate policu osiguranja. Ne želite sutra ujutro ranije ustati da biste kupili osiguranje već želite sve obaviti sada, iz kreveta. Svi smo se našli u takvoj situaciji pa smo htjeli stvoriti platformu gdje će to biti stvarno moguće – pojašnjava Ana Zovko te ističe da u ponudi od početka imaju Kasko i Obvezno osiguranje za motorna vozila. Kako navodi, mogli su u startu implementirati i druge proizvode, no poanta je bila da osjete kako tržište diše kada je u pitanju digitalna kupovina.

image

Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja (CO)

/Laqo

Prvi pokazatelji su pritom bili krajnje iznenađujući. Korisnici su posjećivali web, unosili podatke i došli na korak da kupe policu, samo da bi odustali netom prije plaćanja. Upitnici su brzo preplavili ekipu iz LAQO osiguranja, iako nisu morali dugo tražiti na odgovor - Hrvati ne shvaćaju u potpunosti koncept digitalnog osiguranja.

- Shvatili smo da korisnicima nedostaje povjerenje, boje se da nije u pitanju nekakva prijevara. Uz to, nisu bili sigurni kako platiti, na koji način autorizirati kreditnu karticu pa ni mogu li otići registrirati vozilo bez da je polica ispisana na papiru – prisjeća se Marijana Dumančić.

Stvaranje povjerenja

U tom je trenu uslijedio mukotrpan proces dobro poznat svakom predvodniku nove usluge na tržištu – edukacija. Službu za podršku su s tri zaposlenika proširili na deset i fokus posla prebacili na ispomoć korisnicima prilikom digitalne kupovine. Ekipa iz call centra je vodila ljude kroz prijavu i pomagala oko plaćanja. Cilj je bio, kaže Marko Ćosić, stvoriti povjerenje između tržišta i brenda. Da su u tome uspjeli najbolje govori podatak da danas više od polovice polica ide u potpunosti digitalnim putem, bez da korisnici traže ikakvu podršku. Cilj je, naravno, da se dođe do 100 posto, no za to će, priznaju, trebati još neko vrijeme.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Kada već govorimo o povjerenju, dotaknuli smo se i najveće boljke osiguravajuće industrije, a to je isplata šteta. Njihova politika je tu veoma jasna. Kada trebaju isplatiti klijenta moraju biti brzi jer se upravo na tom koraku gradi povjerenje pa tako većinu isplata rješavaju unutar 24 sata. U LAQO osiguranju taj proces je također digitaliziran. Korisnik putem aplikacije odgovara na pitanja o šteti, fotografira oštećenja te mu digitalnim putem dolazi procjena izračunata od strane niza algoritama. Sve to u samo nekoliko sati i pomalo je iznenađujuće čuti da se čak 75 posto prijava rješava digitalnim putem, bez da je ljudski faktor uključen.

- Uz pomoć Croatia osiguranja uspjeli smo složiti algoritam koji automatski i transparentno donosi procjenu oštećenja. Ovdje govorimo o znanju firme koja postoji već 138 godina, tako da se radi o ozbiljnim izračunima – objašnjava Ivan Bimbi, što nas dovodi do njihova trećeg ključnog stupa povjerenja.

Nagradni izazovi

LAQO je projekt Croatia osiguranja, tvrtke s dugom reputacijom i tradicijom, ali i znanjem o tržištu. Svi ti faktori su bili dodatni vjetar u leđa prilikom pozicioniranja u očima potencijalnih korisnika.

- Croatia osiguranje je snažan brend koji ulijeva povjerenje i daje dodatnu garanciju da će šteta biti obrađena i isplaćena. No, opet, mlađa generacija nije toliko okrenuta tradiciji koliko nečem novom i drugačijem. Upravo ovdje dolazi uloga LAQO osiguranja, da privuče korisnike okrenute digitalnom svijetu – navodi Ivan Bimbi, ali napominje kako i Croatia osiguranje ima svoje digitalizirane proizvode i usluge. Osim proizvoda, LAQO ima razvijen LaqoPrevent program unutar LAQO aplikacije, kao što Croatia osiguranje ima Croatia FIT.

LaqoPrevent je program gdje se uz pomoć telematike analizira vožnja korisnika pa isti dobiva obavijesti o svojim navikama u prometu – prekoračenju brzine, korištenju mobitela, naglom kočenju i skretanju, a poanta jest da se putem raznih nagradnih izazova potakne vozače da sigurnije voze.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Nije pritom nikakva tajna da se na hrvatskim prometnicama već godinama vodi borba protiv neodgovornih pojedinaca. Ako je suditi prema podacima LaqoPrevent programa, možda je nagrađivanje put prema manjem broju prometnih nesreća. Naime, u prvoj godini od lansiranja prosječni je broj bodova svih korisnika na platformi bio 69 od 100. Danas se on popeo na 75.

Politiku nagrađivanja su primijenili i kod obnove police. Korisnici koji u godini dana s vozilom prijeđu manje od 10.000 kilometara mogu ostvariti i do 10 posto popusta pri ponovnom ugovaranju. Ova pogodnost ide ruku pod ruku s novom inovacijom unutar LaqoPrevent programa - praćenje emisije CO2 svojeg vozila. Kroz savjete aplikacije, vozači ekonomičnijom vožnjom mogu smanjiti svoj ugljični otisak i na taj način pozitivno utjecati na nepovoljne statistike koje pokazuju da prosječno osobno vozilo u Hrvatskoj godišnje emitira oko 3 tone CO2.

Potencijalni zaposlenici

Time su htjeli još jednom pokazati kako zelena boja nije samo dio njihova vizualnog identiteta, već da streme prema održivosti i zaštiti okoliša. Modernost njihova brenda ne prepoznaju pritom samo korisnici nego i potencijalni zaposlenici koji svako malo dolaze kucati na njihova vrata.

- Stalno nam se javljaju ljudi koji se prepoznaju u LAQO brendu. To su sve redom mlade osobe te studenti na završnim godinama studija i to iz raznih područja, od marketinga do programera. Tako da, u ovom timu nemamo problema sa zapošljavanjem, a ni s odlascima – ističe Marko Ćosić.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Koliko je brend prepoznatljiv pokazuju i brojne nagrade s raznih digitalnih, komunikacijskih i kreativnih natjecanja koje se redaju u LAQO uredima. Štoviše, ekipa za stolom samouvjereno navodi da je LAQO najbrže rastući insurtech u Europi i to u velikoj konkurenciji više od 200 firmi. Da su ispred drugih vidi se i u broju klikova potrebnih da se putem web stranice kupi polica osiguranja. Kod njih je potrebno svega 19, dok kod prvog sljedećeg konkurenta treba više od 30.

- Da je LAQO lansirano na zapadu postali bi i svjetski hit – govori Marijana Dumančić.

Ipak, ne razmišljaju još o prelasku preko državnih granica već im je plan prvo do kraja proučiti, educirati i modernizirati hrvatsko tržište. Čak pozdravljaju konkurentske tvrtke da im se pridruže u tom pothvatu, što je apel koji se ne čuje često u biznis svijetu.

- Očekivali smo da će druga osiguravajuća društva pratiti naš primjer, ali to se još nije dogodilo. Bilo je par pokušaja, ali je stalo jer, iako to sve na prvu izgleda lako, iza toga svega se zapravo krije mnoštvo procesa i truda. Brojnim drugim igračima na tržištu je zato i dalje bitnije rasti na tradicionalnom polju jer je to lakši put – objašnjava Marko Sajko, na što se nadovezuje Dubravka Srkulj.

- Za prelazak na digital treba investirati i razvijati brend, a to je proces koji traje. No, vjerujem da će i do toga doći jer je digital budućnost – ističe.

Digitalni lider

Još jedan razlog zašto pozdravljaju dolazak konkurencije jest i činjenica da će onda korisnici prepoznati digitalne usluge kao mainstream. Slična situacija dogodila se s bankama i mobilnim bankarstvom gdje se sada različiti brendovi natječu da ponude što bolju platformu za korisnike.

- Sve što naprave, mi možemo i znamo bolje. Zato se ne bojimo konkurencije – jasna je Ana Zovko.

Štoviše, već sada pripremaju dva nova proizvoda čije lansiranje je u planu iduće godine. Nisu htjeli previše otkriti, osim da je jedan standardni proizvod, dok je drugi veoma malo zastupljen u svijetu osiguranja, ali napominju da tržište za njega postoji.

Što će to biti, čini se, saznat ćemo na njihov treći rođendan.

LAQO nagrađuje najbolje tehnološke ideje na temu održivosti

LAQO je pokrenuo nagradni natječaj LAQOthon u kojemu nagrađuje tri najbolje tehnološke ideje na temu održivosti. Na njega se mogu prijaviti pojedinci i/ili timovi koji vide tehnologiju kao odgovor na kreiranje održivijeg svijeta. Najbolje tri ideje LAQO podupire s 18.000 eura (135.621 kuna), a bit će proglašene na desetom jubilarnom Bug Future Showu, koji će se održati 2. veljače 2023.

- LAQO slavi sve što je digitalno, jednostavno, pametno, brzo i - održivo. Prije dvije godine uveli smo LaqoPrevent, program za promicanje odgovornog ponašanja u prometu. Ove smo godine uveli i mogućnost mjerenja emisije CO2 u vožnji i rezultati su već sada fantastični. Od lansiranja inovacije, podaci LAQO korisnika pokazuju da prosječna potrošnja CO2 iznosi 229 g/km. Cilj nam je kontinuirano motivirati naše korisnike da svojim stilom vožnje smanje emisiju CO2 i time aktivno sudjeluju u zaštiti okoliša. Mi zaista vjerujemo, a sada smo i dokazali, da mali koraci čine veliku promjenu. No, znali smo da moramo napraviti još nešto. Znamo da ove naše vrijednosti žive i dijele i mnogi drugi, stoga želimo pripomoći realizaciji novih genijalnih tech ideja koje će nam omogućiti da sutra živimo bolje, zdravije ili sigurnije. Pozivamo sve da se prijave, nadamo se toni zelenih ideja i da će žiri na Bug Future Showu imati pune ruke posla - ističe Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja.

Sve o LAQOthon nagradnom natječaju i kako se prijaviti možete pronaći na www.laqo.hr/laqothon. Natječaj traje od 27. prosinca 2022. do 22. siječnja 2023. godine. Nagrade osvajaju tri najbolja idejna rješenja. Prvo mjesto će osvojiti 10.000 eura (75.345 kuna), drugo mjesto 5.000 eura (37.672,50 kuna), a treće mjesto 3.000 eura (22.603,50 kuna).

image
/Laqo

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i LAQO osiguranja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 20:05