Prvi kompjuter Splićanin Toni Frankola dobio je s 12 godina. Za njega je to bio prijelomni trenutak u životu. Iako tada još nije ni čuo za programiranje, znao je da će ta moćna kutija s bezbroj mogućnosti na neki način biti dijelom njegove budućnosti.
Bilo je to sada već davne 1994. godine, a račun još uvijek čuva.
- To je bio običan PC, s onim velikim 'kutija' ekranom, idealan za igrice i za pisanje školskih radova. Ljudi nisu mogli vjerovati kad bih ja u školu donio isprintani rad jer valjda nas je samo dvoje tada u razredu uopće imalo kompjuter – prisjeća se 40-godišnji Frankola, suosnivač i izvršni direktor uspješne zagrebačke IT tvrtke SysKit koja na listi klijenata ima neke od najvećih svjetskih tvrtki kao što su Lego, Volvo, Microsoft, HP, Rimac Grupa i Coca-Cola.
Fenomenalno mu je iz te perspektive promatrati svoju kćer koja je sada iste dobi kao i on kada je prvi put sjeo za kompjuter.
- Ona je, recimo, sinoć u tren oka napravila prezentaciju u PowerPointu i shareala ju učiteljici preko Microsoft Teamsa na tabletu. Kao i njezini vršnjaci, ona živi s tehnologijom, normalna joj je i nevjerojatno su spretni – pojašnjava Frankola kojeg ne brine ekspresan napredak tehnologije i utjecaj na društvo, već ističe kako je to jedini put u budućnost.
To se pokazalo istinitim i na njegovom primjeru – dječačka zaljubljenost u računala rezultirala je diplomom FER-a. Tijekom studija se zaposlio u Polaru, splitskoj IT tvrtki koja je bila pionir izvoza paketiranog softvera. Tamo je upoznao Franu Borozana, no tek ih je par godina kasnije, 2009. godine, opet spojio zajednički prijatelj i tada je pala odluka – pokrenut će svoju softversku IT tvrtku. Nadjenuli su joj ime Acceleratio. U tom početku Toni i Frane surađivali su na relaciji Zagreb-Split, ali ubrzo su zaključili da se moraju negdje lokalizirati. Pala je odluka na Zagreb. Kupili su dva računala i kodirali po 16 sati dnevno.
- Mi smo zapravo od samog starta remote tvrtka. Preferirali smo hibridni rad, odnosno malo od kuće, a malo iz ureda još dok drugi nisu ni znali da se to može. I dalje smo remote first tvrtka, a sada smo još manje u uredu nego u počecima jer sve što mi radimo kompletno se može obaviti remote, a i klijenti to preferiraju. Ja, recimo, dolazim jednom ili dvaput tjedno u ured, ali imamo nekih koji su zbog svog posla i preferencija baš vezani za radno mjesto zato smo se i odlučili zadržati fizički ured jer mora postojati neka baza – ističe Toni Frankola, jedan od čelnih ljudi SysKita koji se nalazi u Fabrici na Trešnjevci, u tzv. industrijskim uredima u bivšoj tekstilnoj tvornici Heruc.
Počeci u vrijeme najveće krize
Od prvog trenutka Frankola i Borozan znali su da žele pokrenuti produktnu tvrtku. Budući da su i sami IT profesionalci, korisnici i duboki poznavatelji Microsoftovih tehnologija, prepoznali su nišu i detektirali poslovne izazove te razvili prve produkte koje su odmah ponudili na internetu. Prvi njihov alat bio je za američko tržište, namijenjen praćenju zaposlenika koji se spajaju na servere kako bi radili s financijskim podacima.
- Započeli smo u trenutku kad je počinjala svjetska kriza, ali nismo imali velike troškove poslovanja i nismo vidjeli pokretanje tvrtke kao rizik – prisjeća se Frankola.
On i njegov poslovni partner odmah su prepoznali mogućnosti prodaje preko interneta, stoga su od samih početaka imali primarno internacionalne klijente koji su ih pronalazili preko Googlea. Doduše, tada internet toliko nije bio toliko brz, nije bilo još Teamsa, videa, kanala, ali je komunikacija s klijentima tekla preko Skypea i maila uz susrete na stručnim konferencijama.
S godinama su rasli, a i preimenovali su se u SysKit, složenicu od System Toolkit. Trenutno imaju preko 3000 klijenata i posluju u 90 zemalja na šest kontinenata, a glavna tržišta su im zapadna Europa i sjeverna Amerika. SysKit trenutno ima 64 zaposlenika prosječne dobi 32 godine, a sav fokus im je na osnovnom proizvodu SysKit Pointu, platformi za jednostavno upravljanje Microsoft 365 okolinom.
Spas za velike kompanije
- Znanjem koje smo stekli kroz razvoj prvih produkata, radom na velikim okolinama, komunikacijom s klijentima iz cijeloga svijeta, okolnostima na tržištu i okupljanjem vrhunske ekipe – došli smo do današnjeg Pointa. Odlučili smo se radije koncentrirati na razvoj jednog proizvoda koji će biti na vrhunskoj razini, nego da rasipamo pažnju na nekoliko produkata s kojima se nećemo moći diferencirati na tržištu i dovesti na razinu na koju želimo – objašnjava.
Uz Frankolu i Borozana, prvi zaposlenik bio je mladi developer Mario Znika, tada još student FER-a iz Donje Stubice, koji je tražio svoje mjesto u hrvatskom IT svijetu koji se krenuo naglo razvijati.
- Vidio sam Tonijev oglas i odmah se javio, a on mi je isti dan poslao ponudu. Bilo mi je jasno da se radi o startupu koji se tek pokreće, ali činilo mi se zanimljivo biti dijelom nečega od samog početka. Radili su s tehnologijama koje su me zanimale iz programerske perspektive iako, moram priznati, u početku nisam razumio što točno planiraju raditi u tvrtki – smije se Znika koji je u SysKitu već 12 godina, a njegova je karijera, kaže, napredovala kako se i sama tvrtka razvijala. Prvo je bio developer, zatim developer lead, a danas radi na poziciji Product Ownera.
Znika nam je približio što je to zapravo SysKit Point.
- Naši klijenti su svjetski brendovi, korporacije, tvrtke od desetak tisuća zaposlenika iz različitih područja kao što su farmacija, javni sektor, automobilska industrija, IT i mnogi drugi. Svim tim velikim tvrtkama zajedničke su osobine da koriste Microsoft 365, štoviše koristi ga čak 90 posto Fortune 500 tvrtki, te da operiraju s jako puno podataka. Govorimo o stotinama tisućama zaposlenih, milijunima dokumenata i petabajtima podataka. U cijelom tom kaosu IT odjeli najčešće trebaju neki alat koji će im dati bolju kontrolu nad tim što djelatnici proizvode i rade, koji će im olakšati administraciju platforme koja je prožeta s puno sadržaja i u kojoj sudjeluje mnogo ljudi. Upravo je to naš SysKit Point, platforma za upravljanje i administraciju Microsoftom 365 koja povećava vidljivost okoline, olakšava upravljanje, štedi vrijeme, indirektno smanjuje frustracije korisnika, olakšava prenošenje posla novim zaposlenicima i povećava sigurnost – objašnjava.
No, zanimalo nas je zašto bi tako velike tvrtke, koje vjerojatno i same imaju dobro opremljene IT sektore, trebale SysKit?
- Oni imaju svoje IT odjele, ali njima je često potreban alat koji će im pomoći u organiziranju i nadziranju poslovanja, a gotovo rješenje je puno bolja opcija nego da osmišljavaju neki vlastiti softver ispočetka uz puno veću mogućnost greške. Mi smo ti koji pružamo gotov proizvod, koji ćemo održavati i ažurirati softver, a i kad dođe do nekog problema ili promjene mi ćemo puno brže moći reagirati jer smo stručni u tom području – rekao nam je Znika dodavši kako se primarno obraćaju IT administratorima u tvrtkama i biznis korisnicima. Što je tvrtka veća, SysKitovci imaju veći izazov i pritisak da sve što rade bude stabilno, brzo i responzivno.
Upravo je veličina tvrtki razlog zbog kojeg su im klijenti većinom inozemni jer u Hrvatskoj je vrlo malo onih s preko 5-10 tisuća zaposlenih na koje ciljaju, iako u portfelju imaju i manjih i srednjih kompanija.
Rekordni rast
SysKitov posao eksplodirao je tijekom pandemije kada je rad od kuće postao novo normalno, a poslodavci su htjeli svojim zaposlenicima ponuditi što bolje i sigurnije digitalno radno okruženje.
- Tada je posvuda nastao veliki kaos zato što su tvrtke bile naviknute da se radi s lokacije gdje su svi podaci. Kada se odjednom sve preselilo doma, trebalo se i osigurati da komunikacija i dalje teče te da su svi dokumenti i podaci dostupni. To je stvaralo veliki pritisak IT administratorima, no ako su si implementirali SysKit Point uvelike su si olakšali nadzor nad podacima cijele tvrtke – objašnjava Frankola potvrđujući da je to uvelike utjecalo na SysKitov rekordni rast u zadnje dvije godine.
Njihove tehnologije ujedno doprinose revoluciji radnog mjesta i načina rada.
- Moderno radno mjesto je digitalno, zaposlenici mogu raditi s bilo koje lokacije i s bilo kojeg uređaja. Sve je virtualno, nema više registratora, ali je zato i malo neurednije. Količina dokumenata je u pandemiji naglo porasla, a i broj korisnika Teamsa je s 20 milijuna skočio na 250 milijuna. U uredu bez papira je malo teže pronaći informacije, kako bi kod promjene odjela, primjerice, bili sigurni da novi kolega ima sve najnovije i bitne informacije za posao, a svi želimo biti što brži kako bi postigli rezultate. To je veliki izazov za IT stručnjake koji trebaju brinuti da svi ti sustavi budu pouzdani i da svi zaposlenici mogu raditi nesmetano i na siguran način. Mi im sa SysKit Pointom pomažemo tako da pratimo, primjerice, tko ima prava na dokument, tko što radi, tko skida dokumente, tko kreira chatove i slično – opisao nam je Znika dodajući da moderno radno mjesto podrazumijeva i hibridni način rada, odnosno golemu fleksibilnost.
S njim se slaže i Nives Bučić Petrušić, koja je na poziciji Head of Engineering u SysKitu.
- Kada poput mene imate malu djecu, mogućnost hibridnog rada vam puno znači. Primjerice, suprug i ja oboje radimo i nemamo baka servis ili nekoga tko bi djecu umjesto nas mogao odvesti u vrtić i skupiti ih, stoga mi mogućnost rada od kuće omogućuje da organiziram svoj privatni život– objašnjava 35-godišnja Nives, Dalmatinka sa zagrebačkom adresom.
Ova stručnjakinja za softversko inženjerstvo i informacijske tehnologije vrlo rano u karijeri postala je voditeljica tima što ju je navelo da stavi programiranje u drugi plan i fokusira se na poslove vođenja ljudi kako bi utjecala na višoj razini. Oduševljava je, priznaje, što su SysKitovci predani i odgovorni, a poseban izazov joj je traženje novih zaposlenika.
Svi su izumitelji
- Uvijek tražimo nove ljude, a kod nas se jednako dobro može uklopiti netko s 18, 25, i 52 godine jer su u IT-ju godine potpuno nebitne. Riječ je o jednoj od najdemokratskijih industrija u kojoj vlada meritokracija – kaže Nives.
Upitali smo ju zašto bi hrvatski IT stručnjaci u trenutačno vrlo kompetitivnom okruženju trebali odabrati baš SysKit?
- Iz perspektive developera, mi razvijamo enterprise level proizvode što radi vrlo malo tvrtki, a kada razvijate vlastito rješenje to je puno kompleksnije i treba puno više kreativnog razmišljanja. Imaš veliku fleksibilnost, nisi pritom strašno pritisnut rokovima jer kreativnost je specifična. Ujedno, radi se u vrlo poticajnom okruženju u kojem je lako brzo napredovati. Usmjeravamo se na osobni razvoj, a postavili smo i plaće koje su konkurentne s tržištem. Isto tako, zaposlenici imaju fleksibilnost u obliku hibridnog načina rada iako smo remote first tvrtka. Potičemo otvorenu i transparentnu komunikaciju u kojoj se nitko ne boji izraziti svoju ideju – objašnjava Nives, dodajući kako su na inicijativu developera uveli i Technical Friday, jedan dan u tjednu kada rješavaju neka tehnička pitanja koja inače ne stignu uz redovan posao.
Otkrivaju nam da su česti i team buildinzi na razini timova pa se tako neki redovito druže uz sushi, a drugi uz ćevape. Uskoro planiraju i veće druženje, kaže Frankola, suosnivač i izvršni direktor, jer im je važno održavati dobre odnose.
- Želimo da je svima dobra atmosfera i da nitko ne dolazi s grčem na posao. Mi smo svi ravnopravni i prvi ću zapeti i zaprljati ruke kad treba jer jako volim svoj posao i ponosan sam što radimo na rješenjima koja drugim ljudima olakšavaju život. Developer ili bilo koji drugi član tima može imati puno bolje rješenje od nas koji mu tu kao šefujemo. Zato uvijek tvrdim da su svi u ovoj tvrtki izumitelji – objašnjava.
SysKit, pak, opisuje kao tvornicu softvera jer uistinu isporuče gotov proizvod koji se može pronaći u Azure Marketplaceu gdje ga klijenti mogu kupiti i koristiti.
- Izumili smo novu platformu SysKit Point i u nju polažemo sve nade i vjerujemo da će zbog porasta korištenja svih digitalnih alata u svijetu to tržište kroz nekoliko sljedećih godina značajno dalje nastaviti rasti – prognozira Frankola pozitivnu budućnost.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i SysKita.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....