#MOJAMINUTA

Posluju u 20 zemalja: Pioniri smo franšizne industrije u Hrvatskoj, ne postoji greška koju nismo napravili

Andrija Čolak, jedan od osnivača brenda Surf’n’Fries, otkriva što se krije iza njihova respektabilnog poslovnog uspjeha i ističe da je njihov najveći kapital intelektualno vlasništvo i inovacije. Čolak je danas međunarodni konzultant za franšizno poslovanje i jedan od najuspješnijih biznismena u Hrvatskoj
Andrija Čolak
 Igor Sitar

Surf’n’Fries krenuo je 2009. godine u Rijeci, osnivači Denis Polić i Andrija Čolak otvorili su tad svoj prvi objekt u kojem su pokrenuli prodaju prženih krumpirića u originalnoj i inovativnoj ambalaži. Samih početaka poslovanja, Čolak se rado prisjeća, jer su od malog biznisa uspjeli napraviti svjetsku priču.

- Možda je u počecima poslovanja ključ našeg uspjeha bio upravo u jednostavnosti. U prvoj smo godini prodavali tisuću porcija krumpirića na dan, što je bilo enormno za tako malen biznis. Vjerujem da je upravo naša originalna ambalaža od samih početaka doprinijela popularnosti našeg brenda. Kupci koji su tad kupili Surf ’n’ Fries pomfrit, prošetali bi riječkim Korzom, drugi bi prolaznici primijetili atraktivnu ambalažu i vrlo brzo bi i oni stigli po svoju porciju. Tako je naš koncept u vrlo kratkom roku postao vrlo uspješan - ispričao nam je Andrija Čolak, suosnivač franšize Surf’n’Fries, koja danas broji 54 prodajnih mjesta u dvadeset zemalja svijeta na čak četiri kontinenta. Njihovi objekti nalaze se u Vijetnamu, Južnoafričkoj Republici, Gruziji, Jordanu, Rusiji, Njemačkoj, Čileu…

U samo jednoj minuti svoj poslovni uspjeh opisao je suosnivač brenda Surf ’n’ Fries, Andrija Čolak

Čolak dodaje da su inspiraciju za inovativan koncept dobili zahvaljujući riječkom fast foodu koji je poslovao sedamdesetih godina. Imali su klasičan, belgijski način posluživanja pomfrita, koji su stavili u tuljac. Čolak i Polić takav su način posluživanja pomfrita modernizirali, stavili su krumpiriće u tuljac, izdvojili čašice za umak, a kad su dodali piletinu, ljudima se svidjelo nositi cijeli obrok u samo jednoj ruci. Prije pokretanja nove tvrtke, koja se bavi prodajom krumpirića, Polić i Čolak uspješno su se bavili izdavaštvom.

- S Denisom sam pokrenuo ovaj biznis, a došli smo iz sasvim drugog poslovnog okruženja. Prije nego li smo pokrenuli Surf’n’Fries, uspješno smo se bavili izdavaštvom, a kad smo 2008. godine prodali naš posao, Denis je došao na ideju da napravimo biznis s krumpirićima. Nekako smo se bacili na glavu i zapravo nismo imali pojma u što ulazimo - kroz smijeh govori riječki biznismen.

image
Andrija Čolak
Igor Sitar

Njihov koncept postao je hit prvo u Rijeci

Prva prijelomna točka njihova poslovanja bila je na samom otvaranju njihova prvog objekta. Očekivali su, kako kaže Čolak, da će odmah biti neviđena navala, ali to se nije dogodilo. Sreća da je po struci marketingaš, pa su se brzo uspjeli snaći, napravili su flyere na kojima su ljudima za jednu kupljenu porciju krumpirića, ponudili dodatnu gratis i dok su ih podijelili, ljudi su već stajali u redu.

- Tako nam je zapravo krenuo biznis, ljudi su čuli da je naš koncept postao hit u Rijeci, pa su nas ubrzo iz svih dijelova Hrvatske dolazili pitati mogu li i oni otvoriti Surf ’n’ Fries. Tad smo se dosjetili da bismo naš posao trebali franšizirati, što je u to doba bio revolucionaran poslovni potez. Mi smo bili pioniri franšiziranja u Hrvatskoj i već 2010. imali smo prve otvorene franšize u Hrvatskoj. Ubrzo smo razvili i novi format za prodaju krumpirića, a to je bio štand koji radi na plaži. Tako su turisti vidjeli naš koncept i tako se dogodio treći, ključan korak, u našem poslovanju. Počeli smo franšizirati u strane zemlje. Srećom, bili smo dovoljno mudri pa smo naše kontakte istaknuli na ambalaži tako da su svi zainteresirani vrlo lako mogli doći do nas - govori Čolak.

image
Surf 'n' Fries
#MojaMinuta

Nove nade franšiziranja

O svom iskustvu franšiziranja, Andrija kaže da je nekad dobro biti prvi, ali to sa sobom donosi i neke veće izazove. Kad su započeli s franšiziranjem ni od koga o takvom poslovanju nisu imali mogućnosti učiti. Naime, u ovom dijelu svijeta, dodaje Čolak, nisu imali koga pitati pa su na internetu naručivali knjige da bi izbjegli greške.

- Na početku poslovanja, nema greške koju mi nismo napravili. Odobravali smo loše lokacije, birali smo krive franšizere, imali smo neopisivu želju da pomognemo, da rastemo, ali nismo bili spremni za sve izazove. Naš je uspjeh prije šest godina bio prepoznat i u Americi, gdje smo dobili nagradu International Franchise Associationa za Next Gen odnosno novu nadu franšiziranja - rekao je Čolak. Svoju su prvu tvrtku pokrenuli sa samo 500 kuna, a mladim poduzetnicima koji tek razmišljaju o pokretanju biznisa, Čolak savjetuje da se ne boje pogreške ni neuspjeha jer su i oni bili nekoliko sekundi do bankrota. To je normalan put u poduzetničkom životu i to je najbolja škola koju čovjek može dobiti, zaključuje ovaj uspješan riječki poduzetnik.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Freedom Finance Europe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 09:05