LIVE REBRANDING

Drugi sastanak

OmoLab aplikaciju za pomoć osobama s disleksijom lansira u svijet! Treba im nova brend i komunikacijska strategija
 CROPIX

OMOGUĆAVA FORTENOVA GRUPA

Piše: Vid Barić


Brending je važan jer ostavlja nezaboravan dojam na potrošače, ali i omogućuje klijentima da znaju što mogu očekivati od pojedine tvrtke. I najjači proizvod bez propisnog brendinga dolazi u opasnost da ostane neprepoznat i zaboravljen.

ŠTO SE DOGAĐA?

Tvrtka OmoLab osvojila je potpuno besplatno brendiranje. Svoju aplikaciju za pomoć osobama s disleksijom lansiraju u svijet! Treba im nova brend i komunikacijska strategija. Danas na programu imaju prezentaciju putem koje će pojasniti stručnjacima tko su, što rade i kako zamišljaju svoj brend, nakon čega će ovi zasukati rukave i krenuti promišljati proces rebrendinga, koji bi OmoLab trebao pripremiti za izlazak na vanjsko tržište.

TKO RADI?

Dvije komunikacijske agencije Bruketa&Žinić&Grey i Komunikacijski ured u suradnji s ekipom iz OmoLaba pokušat će postaviti strateške temelje komunikacije brenda i pripremiti ih za angloameričko tržište. Jutarnji pomno prati svaki korak realizacije. Pratite nas...

ŠTO O TOME MISLIM?


Petar Reić (Omo Lab): Spremni smo za velike promjene. Očekujem da ćemo iskristalizirati jasne poruke prema javnosti i postati konkretniji u komuniciranju onoga što radimo i što nudimo.

Nikola Žinić (B&Ž&G): Ovo zvuči genijalno.Tim ima dobru perspektivu i zaintrigirali su nas svojim planom. Sada krećemo u dubinsko istraživanje. Prvi korak je doznati sve, baš sve tom brendu i ljudima koji stoje iza njega, ali i o disleksiji kao problemu koji zahvaća znatan broj stanovništva.

Ekipa koja godinama timski razvija proizvod ili aplikaciju mogla bi odahnuti jednom kada je njihov radni proces konačno završen. Nakon sati i sati programiranja, brojnih pokušaja i pogrešaka te eksperimentiranja s produkt dizajnom - sve je funkcionalno i njihov je proizvod točan kao švicarski sat. Pritom se i sviđa ljudima kojima je predstavljen, svi imaju samo riječi hvale i žele ga koristiti te preporučiti prijateljima i znancima.

Upravo to proživljava i OmoLab. Oni su na tržište izbacili izuzetno korisnu aplikacijom OmoReader, koja osobama s disleksijom olakšava čitanje. Korisnici je preuzimaju, investitori ulažu u nju i ona odlično radi. No sada nije vrijeme za odmor. Dapače. Tek sada započinje najbitniji dio njihove poslovne borbe.

Proizvod treba uspješno brendirati i lansirati ga na strano tržište, a pritom treba voditi računa o nizu čimbenika. Pođe li jedna stvar krivo, sve pada u vodu, a funkcionalni proizvod je ništa, nema jedinstveni položaj na tržištu.

Potrebno je, dakle, napraviti brend od svojega proizvoda, koji osim svoje funkcionalnosti mora kreirati emocionalnu vezu s potrošačem i pričati priču koja će biti relevantna ciljnoj skupini i poslovnim ciljevima brenda.

Jutarnji list je upravo iz tog razloga spojio nadahnuti startup tim s marketinškim stručnjacima. Oni imaju odličan proizvod, koji žele plasirati na američko tržište. Treba im brend i komunikacijska strategija. Moguć i čitav rebranding s promjenom imena, i zato je dobro da je Petar Reić, idejni začetnik i osnivač OmoLaba unutar kojega je razvijena aplikacija OmoReader, spreman sa svojim timom na takve kompromise.

Zagreb, 130519.
Inicijalni sasatanak za rebrendiranje projekta Omo Lab u suradnji sa Bruketa&Zinic&Grey.
Na fotografiji: Dubravka Jusic, Davor Bruketa, Nikola Zinic.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
CROPIX

Dali su to do znanja već na inicijalnom sastanku u uredu zagrebačke reklamne agencije Bruketa&Žinić&Grey, gdje su osim njih bili prisutni i predstavnici PR agencije Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri, koji će također odigrati ključnu ulogu u procesu rebrandinga OmoLaba za izlazak na anglofona tržišta.

Na prvom sastanku klijent je predstavio stručnjacima svoju priču, plan, želje i vizije . Mlada OmoLab ekipa pojavila se na sastanku u Bruketa&Žinić&Grey uredima na Zavrtnici pod vodstvom svojega osnivača Petra Reića. Osim njega, stigao je i njihov B2C Marketing & Sales Lead Vanja Andrić te jedan od lead investitora u projekt, Ratko Knežević, poslovni anđeo blisko vezan uz estonsku investitorsku platformu Funderbeam i jedan od prvih ulagača u projekt, kao i mlade OmoLabove snage Tea Šain i Maja Knezović.

Kroz OmoLabovu detaljnu prezentaciju saznali smo da OmoReader aplikacija koristi posebno dizajnirani font sustav OmoType, koji iznimno olakšava čitanje osobama s disleksijom. Tu je i OmoGallery s plakatima i grafika jedinstvenog vizualnog jezika, čiji je cilj stvoriti poticajno okruženje ta osobe s disleksijom i prikazati ih kao iznimne vizualne mislioce. Marketinškim stručnjacima upravo će spajanje ta tri segmenta poslovanja u jednu, zaokruženu priču biti najveći izazov tijekom ovog kreativnog procesa.

Nakon prezentacije idejni začetnik splitske tvrtke, podijelio je s nama svoja očekivanja.

- Nadam se da ćemo kroz iduće procese iskristalizirati jasne poruke prema javnosti i postati konkretniji u komuniciranju onoga što radimo i što nudimo. Mnogo toga razvijamo unutar OmoLab-a, moramo vidjeti kako ćemo to komunicirati na velikom američkom tržištu i kojim putem krećemo k njemu - rekao nam je Petar Reić, idejni OmoLabov začetnik.

Nikola Žinić ukratko objašnjava što se događa na inicijalnom sastanku i koji su zadaci pred kreativnim timom.

Zagreb, 130519.
Inicijalni sasatanak za rebrendiranje projekta Omo Lab u suradnji sa Bruketa&Zinic&Grey.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
CROPIX

- Razgovaramo s klijentom i pokušavamo ući duboko priču i vidjeti zašto su oni krenuli i koji su bili njihovi motivi. Također se upoznajemo s proizvodom, promatramo kako on funkcionira i kome služi. Upoznajemo okruženje tvrtke, teme kojima se bave. Tek kad ih dobro proučimo, njih i ono što su ostvarili do sada, duboko ulazimo u temu. Proučavamo trendove u svijetu, upoznajemo i njihovu konkurenciju, zatim ciljnu skupinu unutar tržišta. Imat ćemo i dubinske intervjue s ljudima, kako sa stručnjacima tako i s osobama s problemom disleksije. Pokušat ćemo doznati što ih muči i što im može pomoći. Tražimo tu jednu rečenicu, taj „sveti gral”, koja će nam pomoći da odredimo smjer u rebrendingu. Proučavamo i sam brend i sam proizvod, pokušavamo pronaći njegovu jedinstvenost, njegovu priču, kao i priču vlasnika tvrtke kojega također moramo dobro upoznati. Jako puno stvari se mora odraditi, prije negoli se uđe u sam proces rebrendinga – kaže Nikola Žinić, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Ono što je OmoLabu potrebno jest rebranding, koji, započinje Violeta Colić iz Komunikacijskog ureda, kako samo ime kaže, znači neku promjenu.

- OmoLab u rebrandig ulazi kako bi time podržao novu fazu u razvoju svoga poslovanja, a to je iskorak na globalno, odnosno prije svega američko tržište. Novo tržište, novi klijenti, značajno brojnija konkurencija, i za ovaj proizvod ono što je iznimno važno – novi jezik, traže i prilagodbu branda kako bi on mogao uspješno zaživjeti i na tom novom tržištu. OmoLab ima odličan proizvod, a mi mu želimo pomoći da razvije brand i poruke koje ga prate, s kojima će moći iskoristiti potencijal za koji smo uvjereni da nadilazi samo ovo naše područje. Za razvoj bilo koje strategije pa tako i brand strategije faza dubinske analize je ključna. Tek kada dobro razumijemo početnu poziciju, tvrtku, proizvod, konkurenciju, tržište, trendove…, možemo doći do kvalitetnog rješenja. To je ono što sada radimo i ova je faza iznimno važna. Ma kako bili kratki rokovi u razvoju niti jedne strategije ovaj korak se ne preskače i u njega uvijek treba investirati vrijeme - pojašnjava Violeta Colić.

Zagreb, 130519.
Inicijalni sasatanak za rebrendiranje projekta Omo Lab u suradnji sa Bruketa&Zinic&Grey.
Na fotografiji: Petar Reic.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
CROPIX

MALO VIŠE O APLIKACIJI OMOLAB-A

OmoLab je laboratorij za vizualnu komunikaciju koji razvija alate za pomoć osobama s disleksijom. Razvili su posebne fontove za osobe s disleksijom i drugim teškoćama čitanja, i mobilnu aplikaciju OmoReader. Petar Reić je u cijeli pothvat krenuo, kako kaže, kada je prije četiri godine uočio da njegova kći ima problema s čitanjem.

OmoReader aplikacija i OmoType font sustav na hrvatskom su jeziku dostupni od prosinca 2018. godine, a trenutno imaju preko 8000 korisnika. Reić je tijekom rada na aplikaciji surađivao s ponajboljim hrvatskim tipografom Markom Hrastovcem, splitskom digitalnom agencijom Locastic, kao i s logopedima i znanstvenicima koji se bave problemom disleksije. Ono što će u OmoReaderu zasigurno biti korisno mnogim učenicima, neovisno o tome pate li od poteškoća u čitanju ili ne, mogućnost je elektroničkog čitanja lektira iz domene eLektire. U ponudi su, uz ostale naslove, i 72 lektirna naslova - 36 osnovnoškolskih i 36 srednjoškolskih.

OmoReader ima mogućnost Bilješke iz kamere. Primjerice, mobitelom se može snimiti stranica knjige, a umjesto zumiranja i teškog čitanja snimljenog materijala, aplikacija će pretočiti slikovni zapis u tekstualni, koji će opet biti prezentiran u OmoTypeu i tako olakšati čitanje osobama s disleksijom koje s poteškoćama čitaju originalni tekst. S obzirom da disleksija ima niz svojih manifestacija u širokom rasponu, „one size fits all” solucija fonta nije bila rješenje. U OmoLabu su razvili 240 inačica fonta na izbor osobi s disleksijom, koji se prilagođavaju potrebama korisnika.

Trenutno imaju preko 6000 korisnika aplikacije, od kojih gotovo 3000 ima dijagnosticiranu disleksiju. I dalje razvijaju font i aplikaciju, i to tako da po nizu parametara prate ponašanja korisnika te u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom analiziraju podatke prema kojima izrađuju preporuke za daljnji razvoj.

S 6000 korisnika, njihova je aplikacija već sada jedan od najvećih bazena za proučavanje tog poremećaja uopće.

Kako je dosad tekao proces rebrandinga pogledaj OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 21:38