Uvik kontra

Radila je marketingu i oglašavanju, ali shvatila je da to nije za nju. Pokrenula je vlastiti biznis, a sada ima hit brend odjeće

Cijela priča oko pokretanja webshopa počela je s jednom jednostavnom ilustracijom
 Simona Pilolla 2/Shutterstock

Online kupnja transformirala je sektor maloprodaje, što je već svima dobro poznato. Potrošači su dobili mnogo veći izbor, odnosno, dostupniji su im proizvodi i trgovine koje prije ere online kupnje možda i nisu bile. Danas, ako primjerice želimo kupiti određeni brend traperica, a trgovine koja drži tu marku nam nema u blizini, ne moramo nigdje putovati, već možemo naručiti sve preko interneta. Traperice nam stignu za koji dan, mi ih prodamo, a ako nam ne pašu, vraćamo ih trgovini.

Posljednjih godina, rast e-trgovine potaknut je tehnološkim rastom i boljom kupovnom moći prosječnog kupca, no prema IBM-ovom istraživanju, pokazalo se da je najveći skok napravljen tijekom pandemije koronavirusa. Prema istraživanju, industrija je tijekom tog perioda ostvarila petogodišnji napredak u samo nekoliko mjeseci. Prijelaz s klasičnih trgovina na online platforme donio je niz novih šansi, ali i izazova.

Sektor online kupnje doživio je značajni rast posljednjih pet godina. Premda se najznačajnije povećanje zaista poklopilo s mjerama povezanim s pandemijom, što pokazuje i IBM-ovo izvješće, rast se nastavio, no s umjerenijim, ali svejedno konzistentnim tempom.

Dominacija mobilnih uređaja

Prema istraživanjima Shopifya , jedne od najvećih platformi za e-trgovinu na svijetu, mobilni uređaji počeli su dominirati u svijetu e-trgovine. Više od 91 posto korisnika koristi pametne telefone za online kupnju, a mobilna trgovina sada čini gotovo 40 posto ukupne globalne prodaje putem interneta. U istom istraživanju predviđa se da će e-trgovina do kraja ove godine, odnosno, do početka 2025. godine, dosegnuti vrijednost od 710 milijardi dolara.

Uz mobilne uređaje, jedan od značajnijih trendova na području e-trgovine je što kupci sve češće kupuju putem društvenih mreža – poglavito preko Instagrama, TikToka, Facebooka i Pinteresta. Integracijom mogućnosti kupovanja direktno iz aplikacije, ponajviše s dodavanjem “kupi sada” tipke, kupcima se omogućuje da do proizvoda koje žele kupiti mogu doći brzo i pouzdano, bez potrebe za napuštanjem aplikacije ili unošenjem nekih osobnih podataka, koje su ionako već poznate aplikaciji. Samo u SAD-u, pokazuje isto istraživanje Shopifya, broj ljudi koji kupuje preko društvenih mreža trebao bi prijeći 114 milijuna. Ipak, lider ovog segmenta je Kina, gdje čak 84 posto potrošača obavlja kupnju online, kroz društvene mreže. Trgovanje na društvenim mrežama ne samo da povećavaju prodaju nego i omogućuje brendovima da lakše prikupe podatke o svojim potrošačima te ponude personaliziranija iskustva​.

Kako je nastala „štraca“

O tome kakve su navike kupaca u Hrvatskoj saznali smo iz prve ruke od Marine Perić, vlasnice online trgovine Uvik Kontra. Prije par godina, iz rodnog Zagreba preselila se u Švicarsku, a kroz karijeru stekla je mnoga iskustva u marketingu. No, priča nam da odlučila napraviti promjenu, te da se pronašla u dizajnu i pokrenula vlastit brend odjeće – Štraca T-shirt.

- Sve je počelo spontano 2016. godine kada sam, potaknuta medijskom pompom oko riječi "štraca", nacrtala ilustraciju kao šalu na aktualno zbivanje. Prijatelji su me zamolili da im napravim majice s tom ilustracijom, što je dovelo do otvaranja Facebook stranice "Štraca T-shirt" i pokretanja brenda. Ta prva ilustracija koja je izazvala veliki interes bila je reakcija na medijsku pompu oko riječi "štraca" s tom majicom smo pokrenuli lavinu, koja se do danas kotrlja – priča Perić.

Perić objašnjava kako njen brend trenutačno nudi široku paletu odjeće izrađene od pamuka, uključujući majice, haljine, trenirke, hoodice i torbe. Uz standardne proizvode, nude i personalizirane ilustracije koje apliciraju na odabrane artikle prema željama kupaca.

Danas online trgovina Uvik Kontra u svojoj ponudi ima odjeću za svaki dan i za cijelu obitelj - uključujući majice, haljine, trenirke i torbe. Personalizirane ilustracije, posebno one s motivima "riba, pasa, i brodova", otkriva Perić, vrlo su popularne među kupcima.

image

Štraca T-shirt

Ustupljena Fotografija

Spontani počeci online trgovine

Počeci njene online trgovine su, priča Perić, bili jednako spontani i neplanirani kao i samo stvaranje njenog brenda.

- Nakon pozitivnih reakcija na društvenim mrežama, odlučili smo ozbiljnije pristupiti projektu, fokusirajući se na kvalitetu materijala i jedinstvene ilustracije. Postepeno smo širili ponudu i uspostavili web-shop platformu za globalno tržište – govori nam Perić.

Perić objašnjava da je otvaranje online trgovine omogućilo da njen brend dođe do šire publike, neovisno o tome gdje se nalaze. Online trgovina im je, unatoč toga što su mali brend, omogućila fleksibilnost i pristupačnost, dok su društvene mreže bile ključne za promociju i interakciju s kupcima.

Jedan od glavnih izazova s kojima se Perić borila kroz godine je uspostava kvalitetne proizvodnje, logistika dostave i održavanje prisutnosti na društvenim mrežama. Konkurenciju koju predstavljaju druge online trgovine Perić više doživljava kao poticaj za kontinuirano poboljšanje i inovaciju, fokusirajući se na jedinstvenost dizajna i kvalitetu proizvoda. Od konkurencije ih, dodaje Perić, najviše ističe kvaliteta materijala, jedinstvene ilustracije i personalizirani pristup koji imaju prema svakom kupcu. Ističe kako kontinuirano rade na proširenju ponude i prilagođavanju tržišnim trendovima, uvijek zadržavajući autentičnost i prepoznatljivost brenda.

Bitno je prilagođavati ponudu kupcima

Za svoje kupce, priča Perić, kaže da su prvenstveno ljudi koji cijene jedinstveni dizajn i kvalitetu. Proizvode ne kupuju samo za sebe, već i kao poklone za obitelj i prijatelje. No, najpopularniji artikli za poklone su personalizirane ilustracije.

Kako bi se što bolje prilagodila mijenjajućim potrebama kupaca, Perić kaže da je bitno redovno komunicirati s kupcima preko društvenih mreža, te prilagođavati ponudu prema njihovim željama. Svjesna je, kaže, važnosti brze isporuke i sigurnih načina plaćanja te kontinuirano rade na poboljšanju tih aspekata poslovanja.

Perić je sudjelovala i u Uplift akademiji, obrazovnom programu koji je namijenjen malim poduzetnicima, koji je 2021. godine pokrenuo Mastercard. Fokus akademije i njenog obrazovnog programa je upravo na malim poduzetnicima poput Perić, polaznici u sklopu edukacije imaju i takozvani mentorski program.

- Kao sudionica Uplift akademije, stekla sam nova znanja i vještine koje su mi pomogle u unapređenju poslovanja. Mastercard podržava male poduzetnike kroz edukacije i resurse, što je značajno doprinijelo našem rastu i razvoju. Osim toga Mastercard je jedna od najčešće korištenih kartica na našem web-shopu – zaključuje Perić.

Sigurnost i jednostavnost na prvom mjestu

Kako bi online kupnja bila što jednostavnija, ali i sigurnija, pobrinula se i čak Europska unija koja je u okviru Revidirane Direktive o platnim uslugama Europske unije (poznate i pod nazivom PSD2) propisala niz sigurnosnih mjera za digitalna plaćanja. Jedna od tih mjera je i snažna autentifikacija korisnika (SCA). SCA podrazumijeva da trebate dati dvije informacije kako biste potvrdili tko ste prilikom kupnje online – nešto što znate (lozinka ili PIN), nešto što imate (najčešće mobilni uređaj) ili nešto što jeste (biometrijski podaci, poput otiska prsta). Kako bi stvari bile što jednostavnije, dvofaktorska autentifikacija nije potrebna za manja plaćanja, online pretplate i ponovljene transakcije kod pouzdanih trgovaca.

Mastercard, vodeća tehnološka kompanija u platnom prometu koristi najsuvremenije tehnologije koje omogućavaju bolje korisničko iskustvo, uz pojačanu sigurnost online kupnje. U okviru PSD2 razvijeno je napredno tehnološko rješenje Mastercard Identity Check. Banke provjeravaju vaš identitet pri svakoj online kupnji, često bez dodatnih koraka, a Mastercard Identity Check omogućuje vašoj banci potvrdu da su vaše kupnje doista vaše i to bez suvišnog upisivanja podataka, za još brže i ugodnije iskustvo online kupnje. Kad god će biti potrebna dodatna razina sigurnosti, jednostavno možete potvrditi svoju kupnju autentifikacijom. Primjerice, pomoću jednokratne lozinke, m-tokena, biometrije ili druge metode potvrde koju vaša banka prihvaća. I to je sve.

Kao dodatan sloj zaštite digitalnih transakcija, Mastercard koristi i tehnologiju tokenizacije. Tokenizacija zamjenjuje stvarne podatke s kartice jedinstvenim digitalnim tokenom pri online kupnji. Token se ne može koristiti izvan specifične transakcije i trgovca, a vaši stvarni podaci o kartici nisu otkriveni trgovcu. Zbog te sigurnosne mjere, čak i u slučaju sigurnosnog incidenta, poput hakerskog napada ili curenja podataka, vaši podaci ostaju zaštićeni.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Mastercarda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 15:09