Vjerojatno je u ovom trenutku imate u svojem hladnjaku, a bez nje ne može proći nijedan sendvič. Bez majoneze svoj život teško može zamisliti više od 70 posto Hrvata, a prosječan Hrvat tijekom godine pojede 1,26 kilograma omiljenog umaka. Najpopularnija majoneza u Hrvatskoj je ona iz Zvijezde - pripremljena od svježih jaja, bez aditiva i konzervansa.
A iza pogona koji svakodnevno proizvodi omiljenu majonezu odnedavno stoji jedna žena - Tina Bosolt (33). Ona je direktorica sektora proizvodnje i održavanja u Zvijezdi, a ondje je prošla cijeli karijerni put.
- Prije devet godina sam došla u Zvijezdu kao pripravnik nakon završenog Prehrambeno-biološkog fakulteta, gdje sam pisala diplomski na temu repičinog ulja. To me je nekako i odredilo jer sam imala još neke ponude za posao, ali nekako mi se činilo logičnim da dođem baš ovdje. Ostala sam raditi kao tehnolog u pogonu i polagano napredovala do današnje pozicije. Promijenila sam tri ili četiri radna mjesta, bavila se kontrolingom i kalkulacijama, vodila operativno planiranje i sada vodim tim ljudi koji svaki dan daje sve od sebe da na tržište dođe kvalitetan proizvod koji odgovara standardima postavljenima prije više od 100 godina. To obuhvaća sve, od osiguranja dovoljne količine sastavnica i sirovina, praćenja maksimalnog kapaciteta proizvodnje po satu, do osmišljavanja i kontroliranja plana proizvodnje da se zadovolje zahtjevi tržišta - priča Tina o svom poslu.
Vladavina žena
Sektor proizvodnje u hrvatskim kompanijama i dalje se smatra rezerviranim za muškarce, ali Tinu su muški kolege itekako dobro prihvatili.
- Svi me podržavaju, a mislim da je tome doprinijelo i to što sam na ovu poziciju došla kroz sustav, pa se svi jako dobro poznajemo i već dugo dobro surađujemo. Nikada nisam osjetila da me netko podcjenjivao zato što sam žena, a sigurno ne bih bila na ovoj funkciji da sam ikada marila za predrasude i stereotipe - smatra Tina, koja priznaje da joj je preuzimanje cijelog sektora proizvodnje itekako velik izazov.
S obzirom na to da je rad u proizvodnji "never ending proces", kako kaže Tina, posebno joj je izazovno pronaći balans između posla i privatnog života.
- Svjesna sam da mi je ponekad možda lakše nego kolegicama koje su majke, ali svejedno se dosta toga promijenilo otkad na svojim leđima nosim kompletnu proizvodnju kompanije koja ima povijest dužu od stoljeća. Kako je na poslu bitno imati podršku kolega, tako mi je bitno da u privatnom životu imam podršku svojih najbližih, obitelji, dečka i prijatelja. Zato svoje slobodno vrijeme volim provoditi s njima, otići u dugu šetnju Jarunom ili na Sljeme. Uvijek uživam u dobrom filmu ili knjizi - otkriva Tina.
U Zvijezdi prevladavaju žene - one su na čelu financija, kvalitete, laboratorija, projekata, a imaju i direktoricu na poziciji marketinga i odjela razvoja. Njeno ime je Jasna Pulić (45), u Zvijezdu je došla 2014. godine kao brand manager, a prije toga je radila u PIK Vrbovcu i Cedeviti.
- Predivno je raditi marketing brendu u koji stvarno vjeruješ i koji je prepoznat u Hrvatskoj. Zvijezda majoneza danas je treći najjači brend u Hrvatskoj prema BrandScore istraživanju i prvi izbor kad je majoneza u pitanju. A kako izgleda moj radni dan? Kako sam i na čelu razvoja, svako jutro testiramo proizvode koji stignu iz pogona, a znaju nam se pridružiti i kolege iz drugih odjela. Imamo i tim senzorskih stručnjaka koji su certificirani od strane Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta - pojašnjava Jasna.
Ona nam je otkrila i kako nastaju novi okusi majoneze. Sve kreće od djelatnika, oni se sami mogu javiti s idejom za novi proizvod ili novi okus u svakom trenutku, nakon čega se kreće s ispitivanjem tržišta. Ako se pokaže da interesa ima, u Zvijezdi kreću s razvojem proizvoda koji tehnolozi testiraju sve dok ne budu potpuno zadovoljni rezultatom. Tek tada novi okus majoneze dolazi na police vaše kvartovske trgovine.
Jasna priznaje da se na godišnjem odmoru ne može potpuno isključiti jer je posao zapravo postao dio njenog privatnog života.
Podrška snažnih žena
- Ako voliš svoj posao i stalo ti je do njega, jednostavno ne postoji taj totalni switch. Tako i ja znam pogledati gdje mi je proizvod na polici čak i kad sam na godišnjem, moji brendovi su jednostavno dio mog života. Naravno, to ne znači da nemam vremena za privatni život, vjerujem da se posao treba obaviti unutar radnog vremena i uglavnom ga ne nosim doma. Imam dvije djevojčice i volim svoje vrijeme posvetiti njima. Isto tako, održavam prijateljstva i uvijek se trudim dati oduška svojim guštima - priča Jasna.
Iako je jedno vrijeme svakodnevno putovala na posao u Vrbovec i dio svog slobodnog vremena posvetila postdiplomskom studiju na Ekonomskom fakultetu, ne smatra da se ičega morala odreći, a na njenom karijernom putu najviše su je podržavale žene.
- Imam sreću što sam imala priliku raditi sa snažnim i uspješnim ženama s kojima sam uvijek imala dobar partnerski odnos, a marketing je i profesija kojom vladaju žene. Mislim da žene ponekad jedne drugima odmažu zbog straha, jer kada dođu do svoje rukovodeće pozicije, osjećaju se ugroženo. Imam sreće što sam kroz karijeru imala prilike raditi sa snažnim i uspješnim ženama i što sam svojim pristupom uspjela ostvariti partnerski odnos - smatra Jasna.
Kako žive žene 2020. godine? Kliknite OVDJE i pogledajte ostatak našeg moćnog specijala u povodu Dana žena
Prilog je nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Zvijezde
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....