Godina je 2074., a svijet bruji od pulsa tehnologije kao nikad. Pametni gradovi postali su norma, WiFi neprimjetno povezuje svaki kutak svijeta, a zelena energija dio je svih infrastruktura. Plutajuće hidra farme hrane rastuću populaciju, zdravstvena dijagnostika vođena je umjetnom inteligencijom koja smanjuje izbijanje bolesti, a tehnologija je krvotok koji nas održava...
Tako bi neki futurolozi okarakterizirali svijet u kojem ćemo živjeti za 50 godina. Nitko sa sigurnošću ne zna što će biti, ali je zato Croatia osiguranje pokušalo dati odgovor.
Naime, najstarija i najveća hrvatska osiguravajuća kuća obilježava svoju veliku obljetnicu - 140. godinu postojanja. Svoju bogatu prošlost Croatia osiguranje slavi pogledom u budućnost i organizira jedinstveni multimedijski paviljon "Hrvatska 2074. – pogled u budućnost" koji će nas u slici i riječi odvesti pedeset godina unaprijed.
U izradi scenarija budućnosti sudjelovalo je tridesetak vodećih hrvatskih znanstvenika, stručnjaka i umjetnika koji su analizirali činjenice i trendove te kroz dubinske rasprave pokušali izraditi različite scenarije hrvatske budućnosti. Ponudili su pesimističnu, optimističnu i realističnu viziju Hrvatske kakva bi mogla biti za pedeset godina te dali uvide kako nas ono što radimo i odlučujemo danas može odvesti u bolju i naprednu budućnost ili budućnost stagnacije.
Kakva će nam biti demografska slika? Hoćemo li se prilagoditi klimatskim promjenama? Kako će nam tehnologija i obrazovanje pomoći da stvorimo bolje društvo? Kako ćemo za pedeset godina konzumirati kulturu i sport? Tu su samo neka pitanja, a odgovore možete potražiti u Croatijinom paviljonu do 10. listopada i vidjeti što nas čeka budemo li aktivno sudjelovali u kreiranju budućnosti ili u slučaju da smo samo pasivni promatrači.
Glavni cilj je pridonijeti jačanju svijesti o društvenoj odgovornosti i važnosti zajedničkog djelovanja prema pozitivnoj budućnosti. A neka vas ujedno i potakne da razmislite koja je vaša uloga u stvaranju hrvatske budućnosti.
Prošlost kao temelj uspješne budućnosti
Croatia osiguranje nedvojbeno ima autoritet poticati na rasprave o budućnosti jer je u proteklih 140 godina proživjela prilične izazove u nekoliko država, ali je uspjela opstati kontinuirano štiteći imovinu hrvatskih ljudi i jačajući gospodarstvo. Uostalom, puno možemo naučiti i o našoj prošlosti i sadašnjosti iščitavajući ključne povijesne momente u razvoju ove korporacije. Od svog osnutka 1884. godine bila je ne samo osiguravajuća kuća, nego i institucija od izuzetne važnosti za hrvatski nacionalni identitet, odnosno svojevrsni simbol domaćeg gospodarstva. Uostalom, o tome najbolje govori popularnost pločice - vizualnog identiteta društva, koju je početkom 20. stoljeća kreirao Robert Auer, a koja predstavlja mladu hrvatsku obitelj s novorođenim djetetom, kao simbol budućnosti, napretka i blagostanja, dok se u pozadini naziru tornjevi zagrebačke katedrale i siluete velegrada. Teško je naći kuću u bilo kojem dijelu zemlje u kojoj ponosno ne stoji ta ikona hrvatskog osiguranja. A Croatia osiguranje je od svojih početaka bilo vezano uz Grad Zagreb kao osiguravajuća zadruga specijalizirana za osiguranje od požara. Tadašnja Austro-Ugarska Monarhija, čiji smo dio bili, nije blagonaklono gledala na osnivanje osiguravajuće kuće, jer je to značilo veću samostalnost hrvatskoga gospodarstva. No, Gjuro Deželić, gradski senator i utemeljitelj organiziranog vatrogastva u Hrvatskoj, gradski senator August Šenoa i gradonačelnik Ivan Vončina bili su uporni. Inicirali su osnivanje Zagrebačkog uzajamno-osiguravajućeg zavoda protiv požara još 1874. i zbog uplitanja politike punih deset godina čekali su na realizaciju te ideje.
U mnogočemu prvi
Povjerenje koje su zadobili među građanima Hrvatske i tadašnjim korporacijama osiguranju je dalo uzlet. Tako Croatia osiguranje nije stala samo na Zagrebu, već se proširila i na Dalmaciju, Austriju i Italiju. Glavno zastupstvo u Rijeci otvorila je 1907., u Ljubljani 1910. te u Subotici 1919. godine.
Od 1910. Croatia je počela izdvajati dva posto dobitka za ulaganja u javne potrebe Grada Zagreba, te joj je grad u znak zahvalnosti dopustio da na svojim tiskanicama i na pečatu smije koristiti grb Grada Zagreba. Takav privilegij do tada nije imala nijedna korporacija.
U mnogočemu Croatia je nametala trendove i bila prva u ovom dijelu Europe. Tako se još jedan "prvi put" dogodio 1920. godine, kad je Croatia prvi puta uvela autokasko kao dio grupe osiguranja protiv nezgode. Croatia osiguranje je 1938. postala najveće i najsnažnije društvo u Kraljevini Jugoslaviji. Podružnice tadašnje Zadruge Croatia bile su u Splitu, Osijeku, Sarajevu, Beogradu, Novom Sadu i Ljubljani, glavna zastupstva u Dubrovniku, Sušaku, Karlovcu, Mariboru, Subotici i Bečkereku, a predstavništva u Slavonskom Brodu i Skoplju.
Uspjela je preživjeti i Drugi svjetski rat, iako poratna komunistička vlast 1945. oduzima sva osiguravajuća društva privatnim vlasnicima i objedinjuje ih u Državni zavod za osiguranje i reosiguranje, a iste godine privremeno se ukida ime Croatia. Sedam godina kasnije donesen je novi savezni zakon o osiguranju, kojim se redefinira položaj osiguravajućih društava na tržištu, a 1970. godine na valu hrvatskoga proljeća, Zavod mijenja ime u "Croatia zavod za osiguranje i reosiguranje Zagreb".
Ponovo teška vremena, ali i dizanje iz pepela
Osamdesete godine prošlog stoljeća ponovo donose Croatiji zamah, započinje se s modernizacijom poslovanja te se društvo bavi društveno odgovornim akcijama i donira sredstva zdravstvenim ustanovama. Potom Domovinski rat ponovo baca poslovanje Croatije u teška vremena. Znatan dio imovine društva je nestao, poput zgrada i poslovnih prostora u Srbiji i BiH, a štete su procijenjene na dva milijuna njemačkih maraka.
Ali Croatia ne odustaje te nakon rata obnavlja zgradu kazališta u Osijeku i veći broj zgrada kulturnih ustanova i sakralnih objekata, a financirala je i jedan od simbola grada Zagreba - novi svečani zastor Hrvatskog narodnog kazališta. Poslujući u sastavu Adris grupe od 2014. godine, Croatia osiguranje neprestano raste, pokreće nove inovativne projekte, štiti i promiče hrvatsku kulturu i sport. Isto tako na tržištu osiguranja neprestano uvodi inovacije pa je 2020. godine lansirala LAQO - prvo hrvatsko sto posto digitalno osiguranje koje je započelo svoj rad osiguranjem vozila.
Prošle je godine otišla još jedan korak dalje te je prva u Europi predstavila uslugu AI procjene štete motornih vozila odnosno digitalni sustav 360° view automatizirane procjene štete temeljen na umjetnoj inteligenciji. Croatia osiguranje je u protekle tri godine uložilo i 33 milijuna eura u digitalizaciju.
Lekcija o tome kako nikad ne treba odustajati
Proslava 140. obljetnice Croatia osiguranja stoga je sjajna prilika da se upozna ta bogata baština jedne od najstarijih hrvatskih korporacija. Ali u menadžmentu, ponosni na prošlost, žele govoriti i o budućnosti, o kojoj se kod nas tako malo govori. Žele da oblikujemo budućnost učeći iz prošlosti. Uostalom, slavna prošlost Croatije donosi nam jasnu poruku o važnosti vizije, inovacija i odgovornosti prema zajednici u kojoj živimo i radimo. Zato, ostajući predvodnik u industriji, ali i uzor u jačanju društvene odgovornosti, kroz paviljon hrvatske budućnosti otvaraju nam nove perspektive i tjeraju nas na promišljanje - što možemo učiniti da nam ta budućnost bude bolja. Zapravo, kroz paviljon "Hrvatska 2074. - pogled u budućnost", Croatia i njezin tim znanstvenika pozivaju nas da se zajedno suočimo s izazovima budućnosti, da prepoznamo prilike koje ona donosi i da zajedno oblikujemo svijet u kojem želimo živjeti.
Paviljon u kojem vas očekuje putovanje kroz vrijeme nalazi se ispred Muzeja Mimara u Zagrebu te će biti otvoren za javnost od 10. rujna do 9. listopada. Ondje uistinu kroz oči znanstvenika, umjetnika i stručnjaka možete pogledati kakva bi Hrvatska trebala biti, ali i kakva bi mogla biti ne budemo li na visini zadatka. Naime, budućnost nije nešto što nas čeka i što je zadano - to je nešto što se događa već danas i što možemo mijenjati u hodu.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Croatia osiguranja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....