PREBRODILI KRIZE

Tvrtka sa samo 15 zaposlenih iz okolice Varaždina osvaja Nizozemsku, Finsku i cijelu regiju

Ivana Zagorec Kolednjak, magistrica farmacije te vlasnica i direktorica tvrtke Biovitalis d.o.o. i Nina Družinić, voditeljica tima za poslovanje s poslovnim subjektima Addiko banke otkrivaju kako se poduzetnici nose s krizama

Biovitalis, obiteljska tvrtka za proizvodnju farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda te dodataka prehrani

 Ustupljena fotografija/Biovitalis

Nakon globalne pandemije COVID 19 koja je iz temelja promijenila svijet, zadesila nas je kriza uvjetovana ratom u Ukrajini koja se spojila s ekonomskom i energetskom krizom i inflacijom. Iako su stručnjaci složni u ocjeni da se velike krize javljaju ciklički, njih nije lako prihvatiti, a još je teže naučiti s njima živjeti. A kako bi sve bilo još složenije, od 1. siječnja iduće godine uvodimo euro, što će sa sobom donijeti kako nove mogućnosti, tako i nove izazove.

Očekivanja za 2023. godinu načelno nisu sjajna – analitičari predviđaju (doduše simboličan) pad BDP-a-od 0,4 posto, stagnaciju gospodarskih aktivnosti, slabljenje dinamike osobne potrošnje, manje investicija te porast kamatnih stopa za privatni sektor. No, opći je stav kako recesija ne bi smjela biti bauk – ona je, kažu, posve normalan element poslovnog života i o njoj treba razgovarati i spremno dijeliti iskustva koja mogu pomoći kako bi se kriza prebrodila.

Toga je svjesna i Ivana Zagorec Kolednjak, magistrica farmacije te vlasnica i direktorica tvrtke Biovitalis d.o.o. koja se bavi proizvodnjom farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda te dodataka prehrani. Prema vlastitim riječima, sve događaje iz ožujka 2020. godine - dakle prvi lock-down i sve što je on sa sobom donio, pamtit će do kraja života.

image

Ivana Zagorec Kolednjak, vlasnica i direktorica tvrtke Biovitalis d.o.o.

Ustupljena fotografija/Biovitalis

- S jedne strane, imali smo skoro potpunu obustavu svih dobavnih lanaca, posebno iz EU zemalja, a s druge strane potražnja za našim proizvodima za očuvanje imuniteta bila je na povijesno visokim razinama. S obzirom na situaciju, iznimno smo se brzo organizirali i u rekordnom vremenu registrirali i tržištu ponudili vlastitu liniju proizvoda za dezinfekciju. Trebalo je osigurati normalno odvijanje proizvodnje u pandemijskim uvjetima i očuvati zdravlje zaposlenika. S vremenskim odmakom mogu reći da smo vrlo dobro reagirali i da smo se dobro snašli, i poslovno i privatno – rekla je Zagorec Kolednjak.

Suvremena obiteljska tvrtka

Biovitalis d.o.o. je obiteljska tvrtka koju je, sada već davne 1996. godine, osnovala Ivanina mama Đurđica, a Ivana ju je vlasnički i upravljački preuzela 2012. Tvrtka je kroz godine rasla i prošla sve očekivane faze razvoja: od početka rada u obiteljskoj kući, a potom i izgradnje proizvodnih objekata 2000. i 2006. godine. Danas posluju u moderno opremljenoj tvornici u blizini Varaždina u koju su uselili u travnju 2019. godine.

- Kvalitetu projekta prepoznala je i Republika Hrvatska koja je izgradnju i opremanje podržala s 45 posto bespovratnih sredstava iz strukturnih fondova Europske unije. Projekt izgradnje i opremanja nove tvornice nagrađen je i nagradom LIDER INVEST-a za najbolju proizvodnu investiciju u kategoriji malih tvrtki u Republici Hrvatskoj za 2019. godinu - otkriva nam Ivana.

Ova je tvrtka prepoznata po kvaliteti i učinkovitosti svojih proizvoda koji se prodaju pod istoimenim brendom BIOVITALIS® i to isključivo u ljekarnama i specijaliziranim trgovinama, a u posljednje vrijeme i u specijaliziranim web trgovinama. Postojeći portfelj broji 75 proizvoda – od tekućih dodataka prehrani, prirodne kozmetike za lice i tijelo, linije za njegu vrlo suhe kože, linije proizvoda za ljeto, proizvoda za dezinfekciju, aromaterapijskih te medicinskeih proizvoda.

- Svi su proizvodi rezultat sinergije dragocjenih znanja iz prošlosti, prirodnih sastojaka i tradicionalnih receptura te inovativnog pristupa. Biovitalis proizvodi dostupni su u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Kosovu, Albaniji, ali i u Nizozemskoj, Belgiji te Finskoj. Vidljiv je porast interesa za proizvode poput naših – potrošači žele proizvode s pričom, s dušom, koji im ulijevaju povjerenje, a na nama je da to povjerenje i opravdamo - kaže naša sugovornica.

Poslovni zaokret kao odgovor na krizu

Otkako su postali svjesni razmjera krize i promjena koje su iz temelja promijenile njihov način poslovanja, napravili su neke važne strateške zaokrete.

- Prvo smo potpuno promijenili način planiranja i provođenja nabave kako bismo osigurali dovoljno sirovina i ambalaže za poslovanje. Sve viškove financijskih sredstava ulagali smo u nabavu strateških artikala kako bismo osigurali kontinuitet poslovanja. Nadalje, uz fokus na prodaji, značajne napore pridajemo i urednoj i redovitoj naplati potraživanja kako ne bismo ugrozili vlastiti financijski položaj – navodi Zagorec Kolednjak.

Tvrtka danas ima 15 zaposlenika, a u timu se nalaze i ljudi koji su tu još od njezina osnutka. Osim očuvanja svih radnih mjesta, u Biovitalisu kontinuirano rade na poboljšanju materijalnih uvjeta svojih zaposlenika, kroz povećanje materijalnih primanja, ali i osiguranjem raznih pogodnosti kako bi ljudi bili zadovoljni.

Pouzdan partner

A plovidbu kroz uzburkano i nemirno more krize lakše podnose zahvaljujući poslovanju s pouzdanom, fleksibilnom i brzom bankom.

- Addiko banka nas prati investicijskim kreditom za našu novu tvornicu kao i kratkoročnim limitom po žiro računu. Uz kreditne proizvode, skoro cijeli platni promet kanaliziramo putem Addiko banke. Možemo reći da smo vrlo zadovoljni - prije svega brzinom i kvalitetom odgovora i prijedloga na sve naše upite, ali i kvalitetom i stručnošću bankara s kojima komuiniciramo - otkrila nam je Ivana.

Zagorec Kolednjak priča kako je njihova tvrtka čak dobila mogućnost komentirati razvoj softverskih rješenja za internet baknarstvo Addiko banke i kako je većina njihovih prijedloga i implementirana u završnu verziju alata. Bili su, kaže, počašćeni i osjetili su tu značajnu vrstu partnerstva u praksi.

- Mogu reći kako nas je Addiko banka jako ugodno iznenadila kad smo za jedan svoj projekt radili specifičan pitch s nekoliko banaka, da vidimo tko može ponuditi rješenje za financiranje koje nam najbolje odgovara. Kompletan prijedlog iz Addika stigao je već za dva dana. To nas je uistinu oduševilo. Jako smo zadovoljni. Banka ništa ne komplicira. I mislim kako je brzina odgovaranja na konkretne upite od poduzetnika zapravo najbitnija - rekla je Kolednjak“

I banke se prilagođavaju promjenama

A kako sama banka gleda na velike promjene koje su se dogodile i na tržištu i u njezinu poslovanju?

Kako je na nedavnom webinaru „Kako male i srednje tvrtke mogu uspješno upravljati financijama u doba krize“ naglasila Nina Družinić, voditeljica tima za poslovanje s poslovnim subjektima Addiko banke, ključni faktori za uspješno poslovanje u krizi za njih su bili brzina reakcije, pravovremene i iscrpne povratne informacije prema klijentima te digitalizacija.

- Najveća promjena koju nam je donio COVID bila je nemogućnost klijenata da fizički dolaze u banku. Ključni faktori za opstanak u tom razdoblju bili su brzina reakcije na upite i potrebe klijenata i digitalizacija bankarskih usluga, budući da su upravo inovativni proizvodi koji su tijekom krize bili dostupni online, utemeljili nove odnose s klijentima. To se je iskustvo pretvorilo u osjećaj sigurnosti i klijenti su shvatili da se mogu osloniti na svoju banku - ispričala nam je Nina Družinić iz Addiko Banke.

Danas imaju razvijene vrlo kvalitetne digitalizirane interne modele i procese koji im omogućuju vrlo brzu obradu kreditnih zahtjeva tako da poduzetnicima doista u vrlo kratko roku mogu dati povratnu informaciju.

- Ako je sve u redu, odobrenje i isplata sredstava događa se u razdoblju od jednog, dva ili tri dana, za što vjerujem da smo apsolutni lider na tržištu. Oni koji posluju s nama znaju cijeniti tu brzinu. Iz ovoga se vidi kako se mi zapravo kod osmišljavanja proizvoda rukovodimo mišljenjima svojih klijenata. To nam je izuzetno bitno i iza toga stojimo - kazala je Družinić.

Konkretni planovi za bolje dane

Neovisno o trenutnoj situaciji, Biovitalis naveliko planira buduće poslovne korake. Žele, kažu, biti spremni za bolja vremena kada ona stignu.

- Uz redovito ulaganje u nabavu novih strojeva za proizvodnju, upravo krećemo s instalacijom sunčane elektrane na krov našeg skladišta čime ćemo postići energetsku neovisnost. Nadalje, predali smo zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju i proširenje skladišnih kapaciteta. Također smo u završnoj fazi pregovora s potencijalnim distributerom za jedno veliko inozemno tržište. Završili smo i razvoj nova tri proizvoda koja ćemo predstaviti našim kupcima početkom sljedeće godine. Ukratko, kod nas je uvijek dinamično – rekla je Zagorec Kolednjak.

image

Biovitalis, obiteljska tvrtka za proizvodnju farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda te dodataka prehrani

Ustupljena fotografija/Biovitalis

Za kraj, naglasila je kako današnju tržišnu poziciju svoje tvrtke može zahvaliti predanim zaposlenicima, lojalnim potrošačima i pouzdanim partnerima.

- Vjerujem da je budućnost za našu tvrtku svijetla jer ćemo i dalje osluškivati potrebe naših kupaca i pokušati adekvatno odgovoriti na njih, i dalje ćemo ulagati u kvalitetu i učinkovitost naših proizvoda baziranih na aktivnim prirodnim sastojcima, te opravdati dano nam povjerenje naših zaposlenika, partnera i kupaca - zaključila je Ivana Zagorec Kolednjak, vlasnica i direktorica Biovitalisa.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Addiko banke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 18:32