Više od 450 sudionika iz 27 zemalja svijeta sredinom je svibnja došlo u idilično slovensko turističko odredište, Bled. Razlog je bila velika internacionalna konferencija „Od kriznog menadžmenta do novog optimizma“ koja se održala 19. svibnja u Festivalnoj dvorani na Bledu, pod organizacijom IEDC – Poslovne škole Bled i medijskog partnera Bloomberg Adria.
Konferenciju je otvorila prof. dr. Danica Purg, osnivačica i predsjednica IEDC – Poslovne škole Bled.
- Škole poput IEDC i konferencije poput ove pomažu liderima da zablistaju u kriznim vremenima. Vidjet ćete – ništa nije nemoguće! – obećala je prof. Purg na početku uzbudljivog cjelodnevnog programa.
I njeno obećanje se odmah počelo ispunjavati jer je na pozornicu stupio bivši finski premijer Esko Aho te otkrio sve o dvije ključne krize s kojima se suočio u svojoj poslovnoj karijeri. Prva je bila tijekom premijerske karijere, od 1991. do 1995. godine. Finska se baš u tim godinama suočila s velikim gubicima na istočnom tržištu nakon raspada Sovjetskog saveza, što je srozalo kompetitivnost finske industrijske proizvodnje. Osim toga, pukao je državni financijski mjehur i uzrokovao različite ekonomske probleme. U tim trenucima bilo je važno djelovati brzo i donijeti teške, ali nužne odluke. Neki od ciljeva tadašnje finske vlade, otkrio nam je Aho, bili su povećanje izvoza, obnova finske industrije kroz povećanje udjela industrijske proizvodnje u BDP-u i stabilizacija državnog proračuna.
Finski premijer i krize
Druga je bila 2008. godine, kada je Esko Aho bio član uprave Nokije, jedne od tada vodećih proizvođača mobitela koji su se morali suočiti s ogromnom navalom konkurencije. Otkazi su bili neizbježni.
- Kriza je vrijeme kad doslovno možete promijeniti svijet. Puno je veći pritisak da ne napravite ništa nego da pokrenete reforme. Ali kad smislite rješenje, onda je zaista puno lakše voditi cijeli proces promjena i reformi, a one su nužne u krizi – zaključio je bivši finski premijer na konferenciji u Bledu.
Sudjelovao je i Mate Rimac, osnivač i predsjednik Rimac Automobila i jedan od najvećih hrvatskih poduzetnika. Za razliku od Eska Aha koji je pričao o prošlosti, Rimac se više usredotočio na sadašnjost i budućnost.
- Motivirala me znatiželja, a ne želja za velikim bogatstvom. Zbog toga sam sve gledao kroz pomalo ružičaste naočale i previdio sam koliko je otvaranje i vođenje biznisa zapravo teško – rekao je Rimac.
Ispričao je kako nije imao podršku vlasti, nije imao nikakve dogovorene lance opskrbe niti potencijalne klijente pa je od samih početaka morao razmišljati globalno, a ne lokalno.
Klimatska kriza
Kada su ga upitali što očekuje od hrvatske vlade, kratko i jasno je rekao: ništa. No, dodao je kako se nada da će se u Hrvatskoj više ulagati u edukaciju, privlačenje najboljih mogućih zaposlenika i olakšavanje dolaska kvalitetnih stranih radnika u našu državu.
Na konferenciji je bio i premijer Slovenije koji je u politiku došao iz poslovnih voda.
- Kriza je dobro vrijeme za promjene jer su ljudi ujedinjeni, ali treba paziti kako se komuniciraju velike promjene jer može doći do šumova čije će posljedice biti još izraženije u lošim vremenima. Važno je naglasiti da su globalne krize sve češće i češće i nikad ih ne smijemo ispustiti iz vida. Smatram da je kriza za koju hitno moramo pronaći rješenje klimatska kriza. Svi se moramo fokusirati na to! – naglasio je premijer Robert Golob.
Danica Purg moderirala je „ženskim“ panelom o networkingu. U našem ranije objavljenom intervju otkrila je što misli o podjeli na muški i ženski stil vođenja.
- Uvijek više volim pristupiti pitanju raznolikosti na drugačiji način. Ljudsko je pravo da svatko ima jednake šanse biti na bilo kojoj poziciji. Također je ljudska obveza biti najbolji u poslu ako želite biti u njemu. Povijesno se pogrešno smatra da su muškarci bolji lideri od žena. Također se pogrešno smatra da su žene uvijek bolje od muškaraca. Postoji više primjera koji pokazuju da to nije slučaj. Muškarcima i ženama potrebne su vještine vođenja i mentalni sklop koji sam ranije opisala. Istina je, da desna strana mozga postaje važnija za lidere, i da žene po prirodi imaju tu određenu prednost. Ta prednost može postati produktivna samo ako se dalje razvija i lijeva strana. Za vođenje nam trebaju obje strane mozga – zaključila je Purg.
Što žele mladi?
Na konferenciji je dodala kako su žene zasigurno bolje u komunikaciji, no šteka im networking koji je izuzetno bitan za potporu, iskren feedback, stvaranje prijateljstva i kao izvor kvalitetnih poslovnih informacija.
- Ako pogledate komponentu dijeljenja bitnih informacija, upravo je to tajna uspjeha IEDC – Poslovne škole Bled – konstatirala je predsjednica spomenute škole.
Na ženskom panelu je sudjelovala i Irena Weber, glavna direktorica HUP-a. Ona se posebno dotaknula obrazovanja mladih generacija.
- Oni nisu kao mi, potpuno su drugačiji. Što prije shvatimo koliko cijene svoj život i u njemu žele uživati punim plućima, to bolje. Trebamo osmisliti potpuno novi koncept poslovanja kako bismo ih držali motiviranima – zaključila je Weber.
Muhtar Kent, bivši predsjednik globalne Coca-Cole, koji je na toj poziciji bio od 2009. sve do 2017. godine, naglasio je kako u krizi treba voditi računa o „zlatnom“ trokutu biznisa, vlade i društva.
Četiri važne stvari
- Potrebno je postaviti prioritete, investirati u povjerenje, pojednostaviti stvari, ali pitati teška pitanja. Današnji lideri moraju biti majstori stvaranja odnosa. Moja četiri pravila su: ne zahtijevaj ništa, budi zainteresira, budi strpljiv i slušaj. I peto – nikad nemoj jesti sam! – konstatirao je Kent.
Andrej Knez iz Bloomberg Adria analizirao je poslovne scenarije za idućih deset godina i naglasio kako svi trebamo paziti na tri važne stvari – inflaciju, ulaganja (tranziciju Europske unije prema zelenoj ekonomiji) i potrošnju kućanstva.
Uzbudljiv dan prepun zanimljivih govornika, panela i vrijednih lekcija zaključio je Stjepan Orešković, predsjednik Nadzornog odbora IEDC – Poslovne škole Bled.
- Zašto smo svi mi ovdje? Jer želimo slušati i učiti. Kad bismo ljude iz ove prostorije stavili na jedno mjesto kako bismo riješili koji god problem dođe pred nas, to bi bilo sjajno. To je vizija budućnosti IEDC – Poslovne škole Bled! – zaključio je Orešković.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije, IEDC – Poslovne škole Bled i tvrtke Bloomberg Adria.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....